۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۳۱۰۲۷۳
توکلی در صحن علنی مجلس:

میزان برداشت از صندوق توسعه ملی سالانه تعیین شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون اساسی میزان برداشت از صندوق توسعه ملی باید به صورت سالانه تعیین شود.
احمد توکلي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، احمد توکلی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی ماده هفت طرح توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور با بیان اینکه طبق قانون اساسی میزان برداشت از صندوق توسعه ملی باید به صورت سالانه تعیین شود، افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به صورت کلی نباید بیش از 20 درصد از صندوق به صورت ریالی برداشت شود.

 

پس از اعلام نظر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اخطار وی توسط رییس مجلس وارد دانسته شد و به رای نمایندگان گذاشته که در نهایت با 112 رای موافق در مقابل42 رای مخالف و 18 رای ممتنع، نمایندگان با این اخطار موافقت کردند.

 

براساس این گزارش در ماده 7 طرح توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور آمده بود که به مدت سه سال از ابتدای برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، هر سال معادل ریالی پانصد میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی پس از درج در بودجه سالانه به صورت تسهیلات با تضمین دولت به اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی،‌ فاضلاب شهری، اصلاح شبکه و کاهش هدر رفت اختصاص می‌یابد تا با معرفی شرکت‌های ذیربط وزارت نیرو در اختیار پیمانکاران بخش خصوصی قرار گیرد./858/پ202/ج1

 

ارسال نظرات