۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۱۰۲۹۴
وزیر بهداشت:

حوزه سلامت نیاز به یاری واقفان و خیران دارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: حوزه سلامت نیاز به یاری و همراهی مردم، واقفان و خیران دارد که امیدواریم همکاری‌ بین نهادها افزایش یافته و استمرار یابد.
وزير بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز 20 دیماه در مراسم کلنگ زنی احداث بیمارستان سوانح سوختگی موقوفه عمیدی نوری که در خیابان مطهری تهران برگزار شد، گفت: در کل کشور برای 25 هزار سوختگی نیاز به 400 تخت است در این بین شاید کمتر از 50 درصد آن در اختیار ما است.

 

وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در بخش سوانح و سوختگی، عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشتر بیماران از طبقات محروم جامعه هستند نیاز به ساخت این بیمارستان نیاز جدی است.

 

وزیر بهداشت: در این زمینه بخش خصوصی و دولتی حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند به همین علت بیماران سوانح و سوختگی مظلوم واقع شده‌اند.

 

هاشمی اظهار کرد: در حوزه سلامت آن عزم جدی نزد سیاستمداران اعم از دولت و مجلس دیده نمی‌شود با اینکه حمایت‌هایی داشتند اما کافی نیست.

 

وی خطاب به همسایگان مخالف احداث بیمارستان در محل زندگی آنها، ابراز کرد: ما و نهادهای دیگر هیچ کدام قصد آزار کسی را نداریم بر اساس قانون تلاش می‌کنیم رضایت همسایگان را جلب کنیم زیرا این بیمارستان برای مردم و دردمندان است.

 

وزیر بهداشت ابراز کرد: حوزه سلامت نیاز به یاری و همراهی مردم، واقفان و خیران دارد که امیدواریم همکاری‌ بین نهادها افزایش یافته و استمرار یابد.

 

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: برخی استان ها مشکل جدی دارند و اتفاقات بدی برای مردم می‌افتد که با داشتن نیروی تخصصی مجرب بیماران با سوختگی 30 یا 40 درصد از بین می‌روند در حالیکه در دنیا مریضی یا سوختگی 70 یا 80 درصد درمان می‌شوند./807/202/ب1

ارسال نظرات