۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۱۰۳۲۵
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

برنامه‌های دهه فجر امسال با کیفیت بیشتر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در دهه فجر امسال با پرهیز از مراسم کلیشه‌ای، برنامه های جشن کیفی‌تر و با شادمانی بیشتر برگزار می شود.
حجت الاسلام سالاري- ستاد گراميداشت دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر، از تشکیل 21 کمیته ذیل این ستاد خبر داد و افزود: کمیته طرح و برنامه، قرآن، مساجد، فرهنگی و هنری، فرهنگیان و دانش آموزان، زنان و خانواده، کارگری، ورزشی، روستایی و عشایری، ارتباطات و اطلاع رسانی، ایثارگران و انجمن ها و کمیته هیئات و کانون های اسلامی برخی از کمیته‌های زیرمجموعه ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین کمیته همیاری و تشکل های مردمی، دانشجویی، نهادها و سازمان ها، اصناف، کودک و نوجوان، نیروهای مسلح، فضاسازی و تزیینات شهری و روستایی و کمیته مراسم از دیگر کمیته های این ستاد بوده که در مرکز استان و شهرستان‌های تابع خراسان شمالی تشکیل شده اند.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با بیان اینکه در دهه فجر امسال تلاش می شود تا برنامه های مراسم متفاوت‌تر از سال‌های گذشته باشد، خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر به نسبت سال‌های پیش کیفی‌تر و با تنوع بیشتر برگزار شده و در این زمینه نیز پیش‌بینی های لازم صورت گرفته است.

 

رییس ستاد گرامیداشت دهه فجر استان خراسان شمالی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر همراه بودن دهه فجر با جشن و شادمانی، اظهار کرد: بر این اساس امسال تلاش می شود برنامه های این دهه با جشن و شادمانی بیشتری برگزار شوند.

 

وی با بیان اینکه جشن و شادی زینت بخش تمامی برنامه های گرامیداشت دهه فجر در استان خواهد بود، افزود: برنامه های کیفی، متنوع و همراه با شادمانی برای مردم جذابیت بیشتری داشته و سبب پرشورتر شدن مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر می شود.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه در شیوه برگزاری برنامه های دهه فجر امسال در خراسان شمالی از نظر نرم افزاری نیز تغییر ایجاد شده است، اضافه کرد: یکی از آسیب های مراسم دهه فجر در سال های گذشته کلیشه ای بودن این مراسم بود به گونه ای که به یک مراسم عادی و سخنرانی ختم می شد اما امسال این رویه تغییر می کند.

 

وی با یادآوری اینکه در سال های گذشته برخی کج سلقیگی‌ها از برگزاری بعضی برنامه ها در قالب مراسم گرامیداشت دهه فجر جلوگیری می کرد، افزود: در ایام الله دهه فجر امسال تلاش می شود با تعامل و هماهنگی بیشتر، برنامه ها به صورت کیفی، متنوع‌تر و شادتر برگزار شود.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه امسال انتهای مسیر راهپیمایی مراسم یوم الله 22 بهمن نیز در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی تغییر می کند، گفت: تا سال گذشته انتهای مسیر راهپیمایی و محل تجمع تظاهرکنندگان در 22 بهمن، مصلای امام خمینی(ره) بجنورد بود اما احتمالا امسال انتهای مسیر راهپیمایی و محل تجمع و قرائت بیانیه، میدان حضرت قائم(عج)(بازرگانی سابق) خواهد بود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون در مجموع هفت برنامه محوری و شاخص برای برگزاری در دهه فجر امسال در استان پیش بینی و برنامه ریزی شده است، افزود: این برنامه ها افزون بر راهپیمایی و تظاهرات، شامل برگزاری نشست های بصیرتی، هم اندیشی، همایش و جشن و شادی و بهره برداری از طرح های عمرانی است.

 

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: برنامه های مزبور به صورت متمرکز در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و نیز مراکز شهرستان ها، شهرها، بخش‌ها و روستاهای پرجمعیت استان برگزار خواهد شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات