۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۱۰۳۳۱
امام جمعه بهشهر:

حاکمیت فقه و اجتهاد علمی و عملی در جامعه هدف نهایی حکومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: مهم ترین هدف حکومت اسلامی، حاکمیت فقه و اجتهاد علمی و عملی در میان مردم است و در این راستا همه ما موظف به پیاده کردن احکام اسلامی و دینی در جامعه هستیم.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان، گفت: مهم ترین هدف حکومت اسلامی، حاکمیت فقه و اجتهاد علمی و عملی در میان مردم است و در این راستا همه ما موظف به پیاده کردن احکام اسلامی و دینی در جامعه هستیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: توجه به معارف اسلامی از مسائل مهمی است که باید در راس برنامه های مسؤولان باشد و در این راستا به درستی وارد شوند.

 

وی با بیان این که هدف انقلاب آن بود که مردم نظام را قبول کنند و به همین دلیل نیز مردم رای به اسلامی بودن انقلاب و محتوای اسلامی و دینی آن داده اند، گفت: به همین دلیل اکنون نیز باید در این راستا با دغدغه بیشتری گام برداشته و با رعایت اصول اخلاقی در جهت اهداف نظام دینی و حکومت دینی بیش از گذشته تلاش کنند.

 

امام جمعه بهشهر با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی و عدالت در جامعه اظهار داشت: رعایت اخلاق اسلامی در بین مدیران از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا همه باید کمک کار هم باشند.

 

حجت الاسلام جباری گفت: ایجاد تحقق عدالت و معنویت در جامعه، جلوگیری از انحراف، ایجاد برادری و همدلی و پیاده کردن محتوای اسلام ناب از مسائل مهم و قابل پیگیری است که باید از سوی مدیران دنبال شود و در این راستا دغدغه رفع مشکلات مردم وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به اهداف نظام دینی و حکومت اسلامی و رعایت اخلاق مداری در بین مدیران یادآور شد: مدیران ما باید با رعایت عدالت در جامعه، برای رفع مشکلات و معضلات بیش از پیش تلاش کنند.

 

امام جمعه بهشهر گفت: مدیران نظام، اهداف نظام را پیاده می کنند و باید چشم اندار برنامه ها را به خوبی ببینند و با در دستور کار قرار دادن اخلاق مدیریتی برای توسعه همه جانبه گام بردارند.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: اساس حکومت های الهی بر پایه قوانین الهی، معنویت، توجه به خدا و گسترش عبودیت و بندگی خدا در روی زمین است و تقویت اعتقادات، احترام به قانون و ضوابط، صداقت با مردم، عشق و علاقه به مردم، جاذبه و دافعه نیز از اصول احکام اخلاق مدیریتی است که باید رعایت شود.

 

وی افزود: مبارزه با ظلم و فساد از ویژگی های مهم مسؤولان نظام ما است که این مسأله باید با وحدت و همدلی استمرار یابد و در جهت بالندگی بیشتر نظام همه با هم با اتحاد و برادری گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و دودستگی در کشور، گفت: گروه ها و جریان های سیاسی در کشور باید مراقب خدعه آمریکایی باشند.

 

وی تفرقه و اختلاف در کشور را مهم ترین خواسته دشمنان نظام اسلامی دانست و افزود: نظام سلطه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ار هر فرصتی برای ایجاد دودستگی در کشور استفاده کرده تا منافع شوم خود دست یابد.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که گروه های سیاسی در کشور نباید با اظهار نظرهای خود فضا را برای سوء استفاده دشمنان فراهم کنند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مهم ترین نیاز کشور وحدت و همدلی بر محور رهبری انقلاب است.

 

حجت الاسلام جباری از تفرقه و اختلاف به عنوان سم مهلکی برای حیات نظام اسلامی یاد کرد و گفت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به توفیق‌های چشمگیری دست یافته نتیجه وحدت و همدلی داخلی بوده است.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید بر این که تفرقه و اختلاف تنها راه نفوذ دشمنان به کشور را باز می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام تنها منتظر یافتن روزنه ای برای سوء استفاده از فضای کشورمان هستند.

 

فرماندار بهشهر نیز در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: انتخابات از مسائل مهم و اساسی در جامعه است که باید همچون دوران جنگ در این عملیاتی که بنام انتخابات شکل گرفته فعال تر از گذشته وارد شویم.

 

سید خالق سجادی اظهار داشت: همه ما در انمتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید با دقت و حساسیت ویژه وارد شویم و بدانیم هر گونه غفلت و اشتباه ما موجب بیداری دشمن می شود.

 

وی با بیان این که باید با همدلی و همزبانی انتخاباتی باشکوه و قانونمند با انتخاب اصلح داشته باشیم، خاطر نشان کرد: باید با دقت و حساسیت ویژه در این دوره از انتخابات وارد شویم تا انقلاب و نظام بیشتر از گذشته در جهان سربلند شوند و موجبات بالندگی بیش از پیش انقلاب اسلامی را فراهم کنیم.

 

فرماندار بهشهر گفت: باید مراقب باشیم که در راستای قانون رد انتخابات عمل کینم و بدانیم هر غفلتی از ما موجب بیداری دشمن می شود و به همین دلیل باید با هوشیاری مراقب برنامه های دشمن باشیم و بدانیم اشتباه ما در انتخاب می تواند انقلاب، نظام، رهبری و مردم را درگیر کند./ 1317/202/ب1

ارسال نظرات