۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۳۱۰۳۶۰

فراخوان دو جشنواره فرهنگی و انقلابی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ فراخوان جشنواه خوشنویسی «شعارهای انقلاب اسلامی» و جشنواره سیزدهمین جشنواره شعر جوان آذربایجان منتشر شد.
جشنواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی محرمی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره خوشنویسی با موضوع "شعارهای انقلاب اسلامی" در تبریز خبر داد و گفت: این جشنواره در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام گذاری شده است و با هدف توسعه، ترویج و تبیین شعارهای انقلاب اسلامی برگزار می شود.


وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را پنجم بهمن ماه عنوان کرد و افزود: جشنواره یاد شده در دو بخش غیر رقابتی شامل نمایشگاه اساتید و پیشکسوتان و بخش رقابتی ویژه کلیه هنرمندان خوشنویس استان و در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ برگزار می شود.


به گفته وی جشنواره خوشنویسی "شعارهای انقلاب اسلامی" از سوی انجمن خوشنویسان شعبه تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد دهه فجرانقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.


بنابر این گزارش، سیزدهمین جشنواره شعر جوان آذربایجان نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سراب و با همکاری انجمن ادبی واقف سرابی فراخوان داد. این جشنواره در موضوعات بخش آزاد و قالب و مضامین شعری آزاد برگزار می شود. در بخش ویژه نیز موضوعات همدلی و همزبانی، انقلاب اسلامی و رهبری و انتظار و مهدویت اعلام شده است.


شرکت برای عموم شاعران جوان زیر 29سال آزاد است و تکمیل فرم شرکت در مسابقه و ارائه کپی آثار در سایت های معرفی شده الزامی می باشد. آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 10بهمن ماه سال جاری اعلام شده که 16 بهمن ماه نیز داوری و نتایج و اسامی برگزیدگان اعلام خواهد شد.


مراسم اختتامیه این جنشواره 21 بهمن ماه سال جاری برگزار و به نفر اول هر بخش لوح تقدیر و تندیس جشنواره به همراه یک ربع سکه بهار آزادی، به نفر دوم هر بخش لوح تقدیر به همراه یک ربع سکه بهار آزادی و به نفر سوم هر بخش لوح تقدیر به همراه یک میلیون و 500 هزار ریال وجه نقد اهدا می شود.


گفتنی است، عموم علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به نشانی سراب، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیابان معلم(دانشگاه) ارسال کنند./935/203/ب1

ارسال نظرات