۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۳۱۰۳۶۸
استاد حوزه علمیه:

هدف شبکه های ماهواره ای محو خدامحوری و ترویج خدازدایی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فاطمی راد با اشاره به فعالیت بیش از 150 شبکه ماهواره ای فارسی زبان با محوریت مباحث خانوادگی، گفت: هدف اصلی راه اندازی این شبکه ها محو خدا محوری و ترویج خدازدایی است که در این مسیر بی حجابی را هدف اصلی خود قرار داده تا آن‌ها را از مسیر حق دور کنند.
حجت الاسلام مهدي فاطمي راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی فاطمی راد عضو مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی قم، یک شنبه شب در همایش آموزشی مبانی حجاب و چگونگی ترویج آن با عنوان «حجاب تاج بندگی» در کانون تربیتی الزهرا(س) کاشان با تبریک و تسلیت شهادت آیت الله نمر، گفت: تبریک به دلیل نائل شدن به مقام رفیع شهادت و تسلیت به این که چنین شخصیتی را از دست دادیم.

 

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی شبکه فارسی وان در سال 2008 میلادی، افزود: هدف از راه اندازی این شبکه، القای حیا برای خانم ها و غیرت برای آقایان در کمترین حالت است که نتیجه آن تضعیف خانواده و افزایش طلاق در جامعه است.

 

به گفته وی، بیشترین جنایتکاران و افراد جانی طبق تحقیقات انجام شده کسانی هستند که دارای خانواده های متلاشی بوده و ریشه و اصل آنها معلوم و مشخص نبوده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فعالیت بیش از 150 شبکه ماهواره ای فارسی زبان با مباحث خانوادگی، یادآور شد: هدف اصلی راه اندازی این شبکه ها محو خدا محوری و ترویج خدازدایی است که در این مسیر بی حجابی را هدف اصلی خود قرار داده تا آنها را از مسیر حق دور کنند.

 

وی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را یکی از مباجث مهم جامعه دانست و گفت: حجاب موضوعی نیست که بتوان آن را با زور تحمیل کرد بلکه بایستی در عرصه باورها به آن پرداخته شود.

 

حجت الاسلام فاطمی راد افزود: برنامه های تبلیغاتی برای برخی از کالاها به ویژه لباس و پوشاک در شبکه های ماهواره ای، توانسته در خرید اجناس بر روی ذهن و افکار فرزندان ما تاثیر گذاشته که نتیجه آن را می توان در سطح جامعه مشاهده کرد.

 

وی تحکیم خانواده، حفظ بهداشت روانی زن و مرد، حفظ آرامش فردی و خانوادگی، حفظ اجتماع و شرافت زن، حجاب، کنترل هیجانات و تحریکات جنسی و پیشگیری از فساد را از نکات حائز اهمیت و اصول و مبانی حجاب برشمرد.

 

عضو مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی قم با استناد به آیه 21 سوره روم به عنوان آیه ای علمی، گفت: از نشانه‏هاى خداوند این که از خودتان همسرانى براى شما آفرید تا به وسیله آن آرام باشید و بین زوج ها دوستى و رحمت قرار داد.

 

حجت الاسلام فاطمی راد با اشاره به این که خانم ها از لحاظ لطافت و عاطفه و مردها محکم و استوار بودن مورد توجه قرار می گیرند، ابراز کرد:170 تفاوت بین زن و مرد وجود دارد که به عنوان مثال خانم ها هم زود می خندند و گریه می کنند و هم زیاد می خندند و زیاد گریه می کنند چرا که خانم ها ماهیانه 2 یا 8 بار گریه می کنند و چون زیاد گریه می کنند سلامت روانی آنها بیشتر از آقایان است.

 

وی روحیه آرایشی، نمایشی، خود آرایی و خودنمایی را جزء چهار حسی که در بین خانم ها رواج دارد نام برد و افزود: این چهار حس از ابزار زندگی است که می تواند نقش موثری در تحکیم بنیان خانواده داشته باشد.

 

به گفته وی، عقده های روانی، عدم اطلاع و آگاهی، مشکلات اعتقادی، بی تقوایی، راحت طلبی، لذت گرایی و ایجاد فضای ناسالم برای ارتباط با جنس مخالف علل بی حجابی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: با محبت بودن، مقدس دانستن حجاب، رفع شبهات، آخرت گرایی و اطلاع از هدف خلقت و دین از بارش های روانی حجاب در جامعه است.

 

شایان ذکر است، همایش آموزشی مبانی حجاب و چگونگی ترویج آن با عنوان «حجاب تاج بندگی» با حضور مربیان پرورشی مدارس و فعالان فرهنگی، حوزه آموزش حجاب در پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی شهرستان در کانون تربیتی الزهرا برگزار شد./1307/202/ب1

ارسال نظرات