۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۳۱۰۳۷۴
کارشناس مسائل مذهبی:

مردم به افراد خدا شناس، قانونمند و سلیم النفس رأی دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حدادپور گفت: برای انتخاب اصلح باید سه مؤلفه دین شناسی، قانون شناسی و سلیم النفس بودن را مد نظر قرار داد، اگر کسی خصلت های منفی همچون حب مقام، ولخرجی، تعصبات قومی، حرص و طمع را داشت، نباید به او رأی داد.
حجت الاسلام حدادپور

حجت الاسلام محمدرضا حداد پور، کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره ویژگی های نماینده اصلح، گفت: متاسفانه بعضی افراد می گویند به کسی رأی می دهیم که رأی بیاورد، این اشتباه محض است، باید به حقیقت و واقعیت رأی بدهیم، هر کسی که 13 خصلت داشته باشد نباید به او رأی بدهیم حتی اگر یک خصلت از 13 خصلت را داشته باشد نباید به او رأی داد.

 

وی ادامه داد: نخستین خصلت این که اگر کسی قبلا پست و مقامی داشته و پله پله ترقی کرده به او رأی ندهید چرا که چنین شخصی به نمایندگی به پست خدمت نگاه نمی کند و به پله بالاتر نمایندگی یعنی وزارت نگاه می کند، به افرادی که زیاد قول و وعده و وعید می دهند نیز رأی ندهید.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: افرادی که زیاد وعده وعید می دهند از دو حالت خارج نیستند، یا خیالشان راحت است که همه مسؤولان همراهشان هستند و یا مسؤولان همراهشان نیستند، اگر مسؤولان همراهشان نیستند پس چرا باید وعده دروغین به مردم بدهند و اگر همه همراهشان هستند باید به او شک کرد، چرا که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:" وقتی که همه به ویژه مسؤولان تو را تایید می کنند بترس".

 

حجت الاسلام حدادپور اظهار داشت: کسانی که زیاد هزینه و خرج می کنند و کالاهایی را بین مردم تقسیم می کنند، زودتر از موعد مقرر اقدام به تبلیغات می کنند که این کار غیرقانونی است، افرادی که در ملأ عام دیگران را نقد می کنند تا جایگاه خود را حفظ کنند و بیشتر از حد معمول دیگران از او تعریف و تمجید می کنند.

 

وی در ادامه گفت: افرادی که کلماتی را بر زبان می آورند تا حس ناسیونالیستی مردم را تحریک کنند، به عنوان مثال خود را فرزند فلان محله و شهر معرفی می کند و شعارهایی می دهد که موجب ایجاد اختلاف بین اقوام مختلف می شود، کسانی که فرهنگ سالم تبلیغاتی ندارند و تبلیغات خود را در راستای نابود کردن و کم رنگ کردن تبلیغات دیگران انجام می دهند و به هر قیمتی رقیب خود را از صحنه بیرون می کنند.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: اشخاصی که مهم ترین جلساتشان را در خانه ثروتمندان برگزار می کنند، در این صورت وامدار شخص می شوند و در آینده باید حامی مالی خود را راضی کنند و نمی توانند تصمیم درست بگیرند، افرادی که اعضای ستاد و اقوام و نزدیکانش در زمان مسؤولیتش مقام و شغل می گیرند، اگر کسی با واسطه سر کار رفته باشد لقمه حرام کسب می کند.

 

حجت الاسلام حداد پور توضیح داد: افرادی که بیشتر از همه حرص و جوش می زنند، پیامبراکرم (ص) به کسانی که بیشتر حرص و جوش می زدند مسؤولیت نمی دادند، کسانی که از بیت المال به نفع خود خرج می کنند، خدمت کردن را مشروط به این می دانند که مردم در ستادشان فعالیت کنند، این مردم سالاری نیست و مردم سواری است. 

 

وی در ادامه تصریح کرد: کسانی که مدام از دین داری و جانبازی و سوابق ایثارگری خود دم می زنند و به رخ دیگران می کشند و سوء استفاده می کنند، مسؤولان را فاقد شرایط لازم می دانند و به جای خدمت به مردم به فکر خیره کردن چشم مردم هستند، به این گونه افراد نباید رأی بدهید چرا که در قیامت باید جواب پس بدهید.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری، نظارت و پیگیری مصوبات مجلس است، مجلس، رهبر اجرایی نمی خواهد بلکه قانون شناس و حقوقدان می خواهد، مقام معظم رهبری سه مؤلفه را برای انتخاب نماینده بیان می کند، اول این که دین شناس باشد و قانونی که بر خلاف رأی خدا باشد تصویب نکند، دوم قانون شناس باشد و سوم این که سلیم النفس باشد./869/303/ب1

ارسال نظرات