۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۳۱۰۳۸۰
امام جمعه ریگان:

اعدام شیخ نمر عمق بی تدبیری و بی مسؤولیتی آل سعود را نشان می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ریگان گفت: اعدام شخصیتی بزرگ مانند شیخ نمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پیگیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت، تنها عمق بی تدبیری و بی مسؤولیتی آل سعود را نشان می‌دهد.
امام جمعه ريگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه شهرستان ریگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: قطعا اعدام شیخ نمر با چراغ سبز آمریکا و صهیونیسم صورت گرفته است و آل‌سعود باید بداند، تفکر و راه این شهید زنده ادامه دارد و نابودی همیشگی از آن آل سعود است.

 


وی با بیان اینکه هنوز قلب امت اسلام از جنایت حادثه منا تسکین پیدا نکرده است که بار دیگر با شهادت این عالم مجاهد و عدالت‌خواه جریحه‌ دار شد، بیان کرد: این خیانت بزرگ هم موج بیداری اسلامی و هم آتش آشوب و اعتراضات در عربستان را به دنبال دارد.

 


امام جمعه ریگان تصریح کرد: قطعا اعدام شیخ نمر با چراغ سبز آمریکا و صهیونیسم صورت گرفته است و آل‌ سعود باید بداند، تفکر و راه این شهید زنده ادامه دارد و نابودی همیشگی از آن آل سعود است و در جهان اسلام مانند آیت‌الله نمرها فراوان هستند.

 


حجت الاسلام رنجبر ماهانی خاطرنشان کرد: هدف دیگری که رژیم سعودی از اعدام آیت‌الله نمر دنبال می‌کند این است که کشورها و دولت‌های سنی‌‌ نشین را علیه جمهوری اسلامی متحد کند و اختلافات شیعه و سنی زیاد شود و یکی دیگر از اهدافی که حاکمان سفاک سعودی از این اعدام دنبال می‌کنند ایجاد اختلاف بین مسلمانان است و می‌خواهند سیاست‌های غلط خود را با این اعدام بپوشانند.

 


وی اعدام شیخ نمر را یک اقدام احمقانه از سوی آل سعود خواند و اظهار کرد: قطره قطره خون آیت الله نمر سبب نابودی کامل آل سعود می شود و شیخ نمر باقر النمر از برجسته ترین روحانیان مبارز عربستان بود که به اتهام انتقاد از حکومت آل سعود به اعدام محکوم شد.

 


امام جمعه ریگان ابراز کرد: این روزها همه این حقیقت را دریافته اند که رژیم آل سعود در عرصه های مختلف از جمله سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی شکست سنگینی خورده است و اعدام شیخ نمر ادامه اشتباهات سعودی‌ها در تهاجم نظامی به مردم یمن، حمایت از کشتار مردم بحرین و سرکوب مخالفان و منتقدان آل خلیفه در این سرزمین است.

 


حجت الاسلام رنجبر ماهانی عنوان کرد: در حالی که تروریست های افراطی و تکفیری امنیت و آسایش ملت های منطقه را سلب و ثبات و موجودیت برخی کشورهای منطقه را تهدید می کنند، اعدام شخصیتی بزرگ مانند شیخ نمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پیگیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت، تنها عمق بی تدبیری و بی مسؤولیتی را نشان می‌دهد.

 


وی در پایان خواستار پیگیری این اقدام خصمانه از طرف دولت جمهوری اسلامی و امت اسلامی شد و بیان کرد: هیچ گاه بغض تاریخی و خشم انقلابی ایران اسلامی از اقدامات ددمنشانه و غیرمسؤولانه حکومت وهابی، دیکتاتور و دست نشاندۀ سعودی در برخورد با زوار و حاجیان مظلوم بیت الله الحرام و خاطرات سیاه و تلخ ملت ایران از این رژیم کودک کش منحوس، مسأله ای نیست که به راحتی از حافظه تاریخی کشور پاک شود./9709/302/ب1

ارسال نظرات