۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۳۱۰۴۲۷
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

مسجد باید در بطن فعالیت ها قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به لزوم مسجد محور کردن فعالیت ها، گفت: اگر مسجد در بطن فعالیت های اقتصادی و فرهنگی قرار گیرد افراد بیشتری با مساجد مأنوس خواهند شد.
محمود مظفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، محمود مظفری قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور پیش از ظهر امروز با حضور در اجلاس نماز استان کرمانشاه، اظهار داشت: ارگان ها و ادارات مختلف باید توجه بیشتری را به برپایی نماز جماعت مبذول دارند.


وی با اشاره به ساعات حرکت وسایل نقلیه عمومی اظهار داشت: بارها در خصوص تنظیم ساعت حرکت هواپیماها و قطار ها با زمان اذان تذکر داده شده اما متأسفانه شاهد بی توجهی به این امر مهم هستیم.


قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: باید عملکرد ارگان ها و سازمان های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و ایرادات و مشکلات موجود مرتفع شود و برپایی نماز در ادارات با جدیت بیشتری پیگیری شود.


مظفری با اشاره به لزوم ترغیب جوانان و نوجوانان به برگزاری نماز صبح عنوان داشت: اگر همه افراد جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوان را با برپایی نمازهای یومیه مأنوس کنیم قطعا شاهد کاهش چشمگیر معضلات در جامعه خواهیم بود.


وی در خصوص مسجد محور کردن فعالیت های مختلف بیان داشت: اگر فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مسجد محور باشد هم در هزینه ها صرفه جویی شده و هم موجب قرارگیری مسجد در بطن فعالیت های افراد جامعه و انس بیشتر در این زمینه می شود.


قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: توجه به آموزه های قرآنی و برپایی نماز موجب موفقیت و پیروزی در تمام عرصه ها است همان گونه که رزمندگان در دوران دفاع مقدس با توسل به برپایی نماز به خداوند متعال تقرب یافته و با چنین انگیزه ای در عرصه جنگ تحمیلی پیروز شدند.


مظفری در پایان خاطرنشان کرد: باید به وضعیت مساجد و نمازخانه ها بیشتر توجه کرده و آن ها را تجهیز کرد، نمازخانه های بین راهی نیز باید سامان گرفته و مکانی مناسب جهت نمازخانه ها اختصاص یابد./857/202/ب1

ارسال نظرات