۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۱۰۴۳۷

چند خبر از کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ پخش برنامه‌های «مهربان باشیم»، تفسیر سوره قصص، برنامه «خانه مهر»، زندگی به رنگ خدا و بررسی جایگاه الگوی پیشرفت در ششمین برنامه توسعه ایران اسلامی از جمله برنامه­هایی رادیو معارف است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، پخش برنامه‌های «مهربان باشیم»، تفسیر سوره قصص، برنامه «خانه مهر»، زندگی به رنگ خدا و بررسی جایگاه الگوی پیشرفت در ششمین برنامه توسعه ایران اسلامی از جمله برنامه­هایی رادیو معارف است.

 

طمع را نباید که چندان کنی ...

برنامه «مهربان باشیم» بر محور ضرب المثل های فارسی که نمونه هایی مشخص و برجسته از فرهنگ عامیانه اند به ارائه مضامین معرفتی و اخلاقی می پردازد .

 

علی پروانه در برنامه زنده «مهربان باشیم» با تشریح مفهوم و کاربرد ضرب المثل مورد اشاره ،آموزه‌های ناب معارف اسلامی را به مخاطبان فرهیخته رادیو معارف ارائه می کند و از منظر آیات و روایات به تبیین جلوه های اخلاق اسلامی درارتباطات فردی ،خانوادگی و اجتماعی می پردازد.

 

برنامه زنده « مهربان باشیم» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی ابوالفضل سلیمانی و اجرای رضا ملایی شنبه تا پنجشنبه از ساعت 05 : 7 تا 8 صبح به مخاطبان فرهیخته رادیو معارف تقدیم می شود.

 

تفسیر سوره قصص در رادیو معارف

حضرت آیت الله جوادی آملی مفسر عالیقدر قرآن کریم در برنامه « برکرانه نور» به تفسیر سوره مبارکه قصص می پردازند.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیات 44 تا 46 سوره قصص اظهار داشتندکبریایی مخصوص خداست و استکبار فرعون و حکومت های ظالم و جائر محکوم به شکست هستند. ایشان با تأکید بر اینکه عذاب الهی همیشه بعد از ارسال رسل و ابلاغ و اتمام حجت است وظیفه حق مداران در برابر استکبار را تشریح کردند.

 

خاطرنشان می شود برنامه «برکرانه نور» که به پخش درس تفسیر قرآن کریم مفسر بزرگ حضرت آیت الله جوادی آملی اختصاص دارد درگروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف به تهیه کنندگی علی برخورداری تولید و روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 6 بامداد پخش و ساعت 25 : 21 از این رسانه دینی بازپخش می شود.

 

مروری بر فصل های زندگی مشترک

برنامه «خانه مهر» رادیو معارف از مهارت های لازم برای گذر از پیچ و خم های زندگی مشترک می‌گوید.

 

حجت الاسلام سلمان هادی‌پور کارشناس روانشناسی تبلیغ در برنامه زنده «خانه مهر» به مرور فصل های زندگی مشترک می پردازد و بر محور تعالیم قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام راهکارهای رسیدن به آرامش را به زوج های جوان و مخاطبان رادیو معارف ارائه می کند.

 

« خانه مهر » به همت گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی اعظم ایرانی و اجرای محبوبه شیرعلی سه شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 تا 10 صبح به روی آنتن می رود.

 

بررسی قاعده حفظ نظام در رادیو معارف

برنامه «اندیشه ها» با پخش گزیده ای از نشست علمی حفظ نظام به طرح و بررسی دیدگاه فقها درباره قاعده حفظ نظام می پردازد.

 

 حجت الاسلام  محسن ملک افضلی در نشست علمی حفظ نظام که بخش هایی از آن در قالب برنامه « اندیشه‌ها» از رادیو معارف پخش می شود درباره وجوب حفظ و حرمت اختلال نظام از دیدگاه فقه سیاسی سخن می گوید.

 

«اندیشه ها» با تلاش گروه فقه و اندیشه رادیو معارف به تهیه کنندگی ابوذر رجبی و اجرای حسین حیدری سه شنبه ها ساعت 45 : 14 از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه‌های پخش شده به صفحه اختصاصی برنامه «اندیشه ها» در سایت رادیو معارف مراجعه نمایند.

 

بررسی جایگاه الگوی پیشرفت در ششمین برنامه توسعه ایران اسلامی

 برنامه«مجله روز» رادیو معارف با حضور حجت الاسلام علی کشوری پژوهشگر و محقق حوزه و دانشگاه جایگاه الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی را در ششمین برنامه توسعه ایران اسلامی بررسی می‌کند.

 

 ،همزمان با دهمین سال گفتمان سازی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که با پایان برنامه پنجم و آغاز برنامه ششم مصادف شده است رادیو معارف در برنامه «مجله روز» 20 تا 22 دی ماه به نقد و بررسی این الگوی مهم راهبردی می پردازد.

 

«مجله روز» کاری از گروه اخبار معارفی و اطلاع رسانی به تهیه کنندگی سیدمحمدعلی حسینیان و اجرای محمدجواد عابدینی هر روز ساعت 8 و 30 دقیقه از رادیو سراسری معارف پخش می شود .

 

زندگی به رنگ خدا

رادیو معارف در برنامه «به رنگ خدا» به این پرسش که چگونه زمینه گناه را از جامعه بزدائیم و در جامعه پاک زندگی کنیم، پاسخ می‌دهد.

 

برنامه « به رنگ خدا» بر محور آیه شریفه «الم یعلم بان الله یری» با تأکید بر این معنا که عالم محضر خداست از ضرورت ترک معاصی ولذت زندگی در جامعه ای پاک و دور از گناه می گوید.

 

حجت الاسلام محمد کاظمی در این برنامه با نگاهی به اوضاع فرهنگی و اجتماعی ایران و جهان، راهکارهای اصلاح سبک زندگی مبتنی بر تعالیم قرآن و اهل بیت علیهم السلام را به معارف جویان ارائه می کند.

 

برنامه «به رنگ خدا» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف هر روز ساعت 17 در آستانه لحظات شکوهمند اذان مغرب تقدیم مخاطبان فرهیخته صدای فضیلت می شود.

 

سید احمد محمودی تهیه کنندگی و حمید سوری اجرای برنامه «به رنگ خدا» را بر عهده دارند./998/102/ب3

منبع: رادیو معارف

ارسال نظرات