۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۱۰۴۸۲
کارشناس مذهبی حوزه علمیه:

مردم به افراد قانونمند و خدمت‌گذار به نظام رأی دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بخشی حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشانه قدرت سیاسی کشور دانست و گفت: باید سوابق، وضعیت زندگی، کاری، خانوادگی و موضع سیاسی کاندیداها را بررسی و فرد قانونمند و خدمت گذار به نظام را انتخاب کنیم.
حجت الاسلام محمد علي بخشي

حجت الاسلام محمد علی بخشی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با نقش کلیدی مجلس خبرگان و ملاک های لازم برای نماینده خبرگان، گفت: در این دوره تعداد زیادی از افراد برای مجلس خبرگان ثبت نام کردند که این قضیه را با دو دید مثبت و منفی می توان ارزیابی کرد.

 

وی ادامه داد: دید مثبت این است که نشان می دهد در کشور ما آزادی وجود دارد و قانون این اجازه را می دهد که افراد ثبت نام کنند، اما نکته منفی این است که افرادی با وجود این که خود می دانند صلاحیت لازم را ندارند ولی ثبت نام می کنند و پس از رد صلاحیت، جوّ نا آرام ایجاد می کنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: مجلس خبرگان نقش کلیدی و خیلی مهمی دارد و جایگاه رهبری در آن تعیین می شود و جایی نیست که در آن هر روز یک تصمیم بگیرند، اگر مردم غفلت کنند و به افرادی که صلاحیت ندارند رأی بدهند و یا شورای نگهبان در تأیید صلاحیت دقت لازم را نکند در آینده موجب ایجاد اختلاف بین خبرگان می شود که برای نظام خیلی خطرناک است و تبعات منفی زیادی در پی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام علی بخشی اظهار داشت: نقش کلیدی و مهم رهبری در جامعه بر کسی پوشیده نیست و در مقاطع حساس و بحرانی، رهبر عالم و فرزانه و مدبر ما بسیاری از توطئه ها و فتنه ها را خنثی کرد، متاسفانه عده ای می خواهند برای ضربه به نظام و انقلاب، شورای رهبری تشکیل شود.

 

وی در ادامه گفت: برای انتخاب کاندیدای اصلح اگر شخص را می شناسید بر اساس شناخت انتخاب کنید، طوری که اگر در روز حساب خداوند شما را بازخواست کرد جواب داشته باشید و اگر شخص را نمی شناسید عقل سلیم حکم می کند که از کسی بپرسید که به او اعتماد دارید و اهل ایمان و خداترس است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: باید سوابق، وضعیت زندگی، کاری و خانوادگی و موضع سیاسی کاندیداها را بررسی کنیم و کاندید مورد نظر را شناسایی کنیم و فرد لایق، قانونمند و خدمتگذار به نظام را انتخاب کنیم و انتخاباتی با حضور حداکثری و پرشورتر از همیشه را رقم بزنیم، حضور حداکثری مردم در انتخابات نشانه قدرت سیاسی کشور است.

 

حجت الاسلام علی بخشی توضیح داد: از معیارهای مهم مقام معظم رهبری برای انتخاب نماینده مجلس خبرگان، سطح علمی و موضع سیاسی او است، افرادی که در مواقع مهم سکوت می کنند و موضع خود را مشخص نمی کنند این افراد اهل سازش هستند و هر چند انسان های خوبی باشند ولی در خبرگان نمی توانند موفق باشند، اعضای خبرگان باید در مواقع خاص موضع جدی و روشن و به تعبیر مقام معظم رهبری موضع عمّارگونه داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: متاسفانه افرادی به دنبال ایجاد آشوب و اختلاف هستند، این ها باید به قانون پایبند باشند، همان قانونی که قانون اساسی کشور است، وقتی به قانون پایبند نباشند چه طور می خواهند در آینده مجری قانون باشند، خط قرمز مسؤولان محترم، قوه قضاییه، شورای نگهبان و وزارت کشور باید قانون باشد، هر کس هر خواسته ای که دارد باید در مسیر قانون باشد و اگر لجاجت کرد باید به صلاحیت او شک کرد./869/303/ب1

ارسال نظرات