۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۱۰۴۸۹
رییس سازمان حج و زیارت خبر داد؛

آمادگی سازمان حج و زیارت برای اعزام 2 میلیون زائر ایرانی به عتبات و عالیات

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به این که هم اکنون ظرفیت اعزام 2 میلیون زائر ایرانی بدون احتساب ایام اربعین، به عتبات و عالیات و کربلا از سوی این سازمان وجود دارد، گفت: سیاست سازمان حج و زیارت برخورد جدی و قاطعانه با متخلفان در حوزه اعزام زائران است.
سعيد اوحدي، رييس سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ،سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت عصر امروز در جمع کارگزاران حج و زیارت این استان با اشاره به این که هم اکنون ظرفیت اعزام 2 میلیون زائر ایرانی بدون احتساب ایام اربعین، به عتبات و عالیات و کربلا از سوی این سازمان وجود دارد، اظهار داشت: هم اکنون بیش از 700 هزار نفر از سوی دفاتر حج و زیارت به کربلای معلی اعزام می شوند که برای افزایش اعزام باید از ظرفیت مساجد، ارگان ها و نهادها استفاده کرد.


وی اعزام زائران به عتبات و عالیات را یکی از سیاست های سازمان حج و زیارت عنوان کرد و گفت: هم اکنون امنیت در کشور عراق مطلوب است و با آزادسازی شمال عراق از دست داعشی ها نیز مسیر سامرا برای حضور زائران امن شده است.


اوحدی با بیان این که به زودی اعزام به سامرا نیز در بحث سفرهای زیارتی عتبات گنجانده خواهد شد، اظهار داشت: متاسفأنه، تعدادی از افراد سودجو اجحاف بزرگی در حق زائران می کنند و از احساسات آنان سوء استفاده می کنند و زائران را به بهانه های مختلف به سمت عتبات مقدس می‌برند در حالی که این افراد سودجو در ارائه دادن خدمات به زائران، ناتوان هستند.


رییس سازمان حج و زیارت به مردم توصیه و تأکید کرد: برای سفر به عتبات و عالیات از مجاری قانونی و دفاتر بند «ب» مجاز زیارتی اقدام کنند.


این مقام مسؤول با بیان این که مردم باید توصیه های متولیان سازمان حج و زیارت را جدی بگیرند، گفت: سیاست سازمان حج و زیارت برخورد جدی و قاطعانه با متخلفان در حوزه اعزام زائران است.


اوحدی در زمینه آخرین وضعیت سفر عمره مفرده نیز گفت: در حوزه مسائل شرعی تنها فتاوای مراجع تقلید و ولی فقیه ملاک و رهنمون است و هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی نمی‌تواند در این باره اظهار نظر کند و ما مطیع فرامین و رهنمودهای مراجع هستیم.


وی در پایان از کارگزاران حج و زیارت این استان خواست تا از خانواده و بازماندگان فاجعه منا دلجویی کنند.


یوسف آقابزرگی، رییس سازمان حج و زیارت چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون در این استان 800 نفر کارگزار حج و عتبات در حال خدمت رسانی به زائران استان هستند.


آقابزرگی اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری شش شرکت خدماتی فعال و یک شرکت نیز در شرف تأسیس و پرونده سه شرکت دیگر نیز در حال پیگیری است.


وی گفت: سالانه 420 تا 550 نفر در قالب سه تا چهار کاروان از این استان به حج تمتع و بیش از 6 هزار نفر به عمره مفرده اعزام می شود.


رییس سازمان حج و زیارت چهارمحال وبختیاری برقراری پرواز از مرکز این استان برای سفرهای زیارتی عتبات و عالیات و همچنین مکه و مدینه را خواستار شد./9457/
202/ب2

ارسال نظرات