۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۱۰۴۹۰
دبیر کل حزب الله عراق؛

آل سعود مبغوض ترین خاندان حاکم در کشورهای عربی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب الله عراق با فاجعه بار خواندن شهادت آیت الله نمر و بی ارزش بودن نشست های اتحادیه عرب و تلاش عربستان سعودی برای دیکته کردن گفته های خود بر دیگر کشورها، گفت: آل سعود در نزد متفکران و روشنفکران و عامه مردم کشورهای عربی مبغوض ترین و منفورترین خاندان حاکم است.
آل سعود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین واثق بطاط، دبیر کل حزب الله عراق با حضور در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با محکوم کردن اعدام آیت الله نمر و بزرگ دانستن این فاجعه دردناک که زبان قاصر از بیان آن است، گفت: آیت الله نمر صدای محمدی، حسینی و علوی صریح شیعیان عربستان در میل به آزادی و خارج شدن از سلطه نظام حقیر ، فرقه ای و فتنه انگیز آل سعودی که در منطقه خاورمیانه جنگ های بی شماری را به وجود آورد، است.

 

دبیر کل حزب الله عراق با بیان این که خونخواهی برای این شهید بزرگوار حتمی و در آینده نزدیک صورت می گیرد، اظهار داشت: انشاالله مجاهدان سرهای آل سعود را زیر پا لگدمال کرده و طناب دار آنها در مکه و مدینه نصب خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین بطاط با اشاره به نشست اتحادیه عرب و کشورهای حوزه خلیج فارس در محکومیت اتفاقات پیش آمده برای کنسولگری و سفارت عربستان سعودی در ایران از سوی کشورهای عربی، گفت: عراق و لبنان این اقدام را محکوم نکرده که این مخالفت نشان از هوشیاری و ذکاوت سیاست مداران عراقی بوده و کشور عراق بیشترین ضرر دیده از اقدامات جاهلانه عربستان سعودی است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که برای مسؤولان عراقی آنچه که عربستان سعودی به دنبال آن است، به هیچ وجه مهم نبوده و مربوط به کشور عراق نیست، خاطرنشان کرد: ماهیت نشست های اتحادیه عرب برای مسؤولان عراقی آشکار گشته که این نشست ها به هیچ وجه مقبولیت مردمی وسیاسی نداشته و تمام نشست های صورت گرفته به درد کشورهای عربی نخورده و مشکلی را حل نکرده است.

 

وی با بیان این که از زمان تشکیل اتحادیه عرب تا زمان کنونی کشورهای عربی درباره اتحادیه عرب دچار توهم گشته اند، افزود: کشورهای عربی شاهد در این مدت شاهد درگیری فکری میان قوم گرایان عرب و پادشاهان کشورهای خلیج فارس بوده که از دید این پادشاهان، قوم گرایان عرب نخستین دشمن آنها هستند.

 

دبیر کل حزب الله عراق با اشاره به سخن رییس جمهور سابق مصر جمال عبدالناصر که در آن کفش سربازان مصری را باارزش تر از پادشاهان عرب به ویژه آل سعود بر شمرد، گفت: این پادشاهان به بهانه مبارزه با دیکتاتورهای عرب تلاش فراوانی برای از بین بردن تفکر قوم گرایان عرب داشته و پس از حصول اطمینان از سقوط رؤسای کشورهای بزرگ عربی همچون عراق، مصر، الجزایر و مغرب و نوکری دست نشانده های خود از سر تا بن دندان دیکتاتور شدند.

 

این مقام مسؤول با مضحک خواندن وراثتی بودن سلطنت در عربستان سعودی و وجود 15 هزار شاهزاده سعودی و ناتوانی پادشاه این کشور در آگاهی از تعداد شاهزادگان اظهار داشت: کشمکش ها و نزاع های داخلی میان این شاهزاده ها بر سر به دست آوردن قدرت صورت گرفته است.

 

وی نشست های اتحادیه عرب را فاقد هرگونه قدرت‌نمایی و رعب آوری دانسته  و تشریح کرد: این نشست ها در صورت ابهت داشتن و رعب آور بودن اقدامی علیه رژیم اشغالگر قدس انجام داده و بی تفاوتی و عدم توجه به این نشست ها را خواستار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطاط فرستادن داعش و گروه های تکفیری به عراق و سوریه را نهایت رذالت و پستی آل سعود دانسته و اظهار داشت: فتنه گری در یمن و جنگ علنی علیه ملت مظلوم و بی دفاع یمن را نهایت حماقت آل سعود در جهان برشمرد.

 

دبیر کل حزب الله عراق با اشاره به این که آل سعود مبغوض ترین و منفورترین خاندان حاکم از سوی مردم کشورهای عربی معرفی شده است، ابراز داشت: در برنامه های تلویزیونی، سیاست مداران، کارشناسان، متفکران، اندیشمندان، نیروهای مردمی و تحلیل گران عرب چندین مرتبه نارضایتی خود از پادشاهان کشورهای عربی را ابراز داشته که متأسفانه شاهد خلاف این رویه از سوی حاکمان کشورهای عربی هستیم.

 

این مقام مسؤول در پایان با بیان این که جهانیان از حماقت و کودنی آل سعود و دیگر خاندان کشورهای حوزه خلیج فارس آگاه و به تلاش آنها در دیکته کردن خواسته‌های خود بر دیگران به طور کامل مطلع هستند، گفت: خدا را باید شاکر باشیم که دشمنان اهل بیت و شیعیان از نادانان هستند که آل سعود از این قاعده مستثنی نمی باشد./9456/202/ب2

ارسال نظرات