۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۳۱۰۴۹۵
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی:

رسانه‌های ارزشی در خط مقدم مقابله با نفوذ دشمنان قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند با نفوذ به افکار و اذهان مردم عزت آنها را خدشه دار کنند، افزود: در مقابله با این روند، رسانه های ارزشی در خط مقدم قرار دارند.
حجت الاسلام زحمت کش- همايش بسيج رسانه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حسین زحمت‌کش، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی، امروز در همایش بسیج رسانه، با اشاره به نقش رسانه ها در نظام اسلامی، اظهار کرد: در نظام دینی، باید رسانه ها و خبرنگاران نسبت به ارزش های اسلامی متعهد بوده و دغدغه داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای اعتقادی و دینی مردم باشد.

 

وی با بیان اینکه دانش، جهاد و کار پایه و اساس یک نظام محسوب می شوند، افزود: در شرایط فعلی کشور و نظام اسلامی، ضروری است تا همه ما با تجهیز خود به ابزارهای ایثار، تلاش، تجربه، علم و اخلاص برای تحقق اهداف نظام فعالیت کرده و در برابر اقدامات دشمنان ایستادگی کنیم.

 

این مسؤول تصریح کرد: بر اساس تعالیم اسلامی، نخستین صدایی که به پیشگاه باری تعالی می رسد، آهنگ قلم، دومین صدا صدای مجاهدان در میدان جنگ و سومین صدا نیز صدای تلاش و کوشش است.

 

به گفته وی بر این اساس اصحاب رسانه و مطبوعات باید با درک جایگاه مهم خود، در راستای اهداف اسلام و نظام اسلامی تلاش کرده و همواره خداوند را بر اعمال، رفتار و قلم خود ناظر بدانند.

 

حجت الاسلام زحمتکش با اشاره به اینکه امروز جنگ ما با دشمنان اسلام و انقلاب، جنگ نامتقارن است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نیروهای فعال در این عرصه، رسانه ها و خبرنگاران هستند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند با نفوذ به افکار و اذهان مردم عزت آنها را خدشه دار کنند، افزود: در مقابله با این روند رسانه های ارزشی در خط مقدم قرار دارند.

 

حجت الاسلام زحمت کش با اشاره به اینکه امروز جهاد در عرصه رسانه از جهاد در عرصه نظامی کمتر نیست، خاطرنشان کرد: اکنون نیز قلمی که در راه غیر از ارزش‌های اسلامی و نظام دینی حرکت کرده و بنویسد، بدون شک در مسیر خیانت به انقلاب و نظام اسلامی قرار دارد.

 

وی در ادامه با تأکید بر نقش آفرینی درست رسانه‌ها در نظام اسلامی، اظهار کرد: در سال 88 جبهه مقابل نظام اسلامی، از نظر کار و دانش برتری پیدا کرد و توانست آن خسارت‌ها را بر نظام و ملت اسلامی وارد کنند.

 

حجت الاسلام زحمت کش ادامه داد: فتنه سال 88 بزرگ ترین خیانت به نظام اسلامی بود چرا که در آن فتنه گران آبروی نظام اسلامی را برده و برای کشور هزینه تراشی کردند به همین دلیل باید همه تلاش کنیم با بصیرت افزایی، ولایتمداری و ارتقای معنویت و بینش اسلامی و انقلابی، مانع از تکرار این فتنه ها شویم و در این زمینه نیز رسانه ها نقش اصلی را بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به موضوع نفوذ دشمن که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده، افزود: یکی از عرصه های نفوذ دشمنان به کشور انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است از این رو همه باید هوشیار باشند.

 

حجت الاسلام زحمتکش تصریح کرد: در این میان رسانه ها وظیفه دارند با روشن ‌گری و بیان ویژگی های کاندیدای اصلح، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و تشکیل مجلس مقتدر مهیا کنند.

 

محسن زاهداحمدی، رییس سازمان بسیج رسانه استان خراسان شمالی نیز در این همایش، با بیان اینکه رویکرد بسیج رسانه استان آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است، افزود: در حال حاضر بیش از 60 درصد اصحاب رسانه و مطبوعات خراسان شمالی عضو سازمان بسیج رسانه هستند.

 

وی اضافه کرد: بسیج رسانه استان نیز تلاش می کند تا با برگزاری کارگاه‌ها و اردوهای آموزشی ویژه اصحاب رسانه، زمینه ارتقای توان فنی اهالی رسانه و بهبود محتوایی رسانه‌های مکتوب، مجازی و سمعی و بصری استان را فراهم کند./9314/202/ب2

ارسال نظرات