۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۳۱۰۵۲۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش اسلام ناب در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران، بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزش های دینی در جامعه است و تنها علم الهی است که سعادت و تعالی انسان را تأمین می کند.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امشب در جمع طلاب و روحانیان مرکز استان، تحصیل، تهذیب، تدریس، تحقیق و تبلیغ را مهم ترین رسالت روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: اگر طلاب و روحانیان ما در غیر از این مسیر حرکت کنند، عملکرد آنها با فلسفه  اصلی حوزه در تضاد خواهد بود.

 

وی پیشرفت و تعالی امروز نظام اسلامی را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیت شیعه در تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت همواره در دفاع از کشور و نظام دینی پیشگام بوده و هستند.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که روحانیت استقلال و عزت ایران اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد، ادامه داد: حوزه و روحانیت همواره دلسوز ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه بوده و هستند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مسؤولیت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است، ادامه داد: خوشبختانه به برکت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و تلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری، راه انبیاء الهی در غالب حوزه و روحانیت ادامه پیدا کرده است. 

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزش های دینی در جامعه است و تنها علم الهی که سعادت و تعالی انسان را تأمین می کند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که علم و عمل روحانیت باید الهی باشد، خاطرنشان کرد: علم مادی در زمان مرگ از انسان جدا می شود، اما علم دین تا آن دنیا نیز همراه انسان خواهد بود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این روحانیت اصیل در تاریخ ارزش های اسلامی را حفظ کردند و به آن عظمت بخشیدند، گفت: اگر مسجد بسازیم، اما روحانی نداشته باشیم فایده ای ندارد. 

 

حجت الاسلام طاهری راز ماندگاری شیعه در تاریخ را گذشت، ایثار و از خودگذشتگی علما و روحانیان دانست و تصریح کرد: اگر حوزه علمیه با سهم امام، نیکان و متدیین نبود اداره نمی شد. 

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت استقلال و عزت ایران اسلامی را در برابر هجمه های دشمنان حفظ کرد، ادامه داد: حوزه و روحانیت همواره دلسوز ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه بوده و هستند. 

 

وی با بیان این که امروز مسؤولیت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است، ادامه داد: خوشبختانه به برکت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و تلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری، راه انبیاء الهی در غالب حوزه و روحانیت ادامه پیدا کرده است. 

 

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزش های دینی در جامعه است و تنها علم الهی که سعادت و تعالی انسان را تأمین می کند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر 28 مدرسه در مناطق مختلف استان فعال هستند، افزود: همچنین حدود سه هزار طلبه در این مدارس مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود به جایگاه ارزشمند روحانیت در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: علما و روحانیان از دوران نهضت مشروطیت تاکنون پرچمدار مبارزه با ظلم و ستمگران بوده است.

 

وی با بیان این که روحانیت همواره نقش بسزایی در بیداری ملت در مقابل ظلم داشته است، تصریح کرد: اگر نهضت عظیم اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید به دلیل حضور و همراهی ارزشمند روحانیت بوده است./950/202/ب2

ارسال نظرات