۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۳۱۰۶۸۴
با همکاری مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران؛

کارگاه آموزشی منشور فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی منشور فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور مدیران پژوهشی کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
انقلاب اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، کارگاه آموزشی منشور فرهنگی انقلاب اسلامی عصر امروز با همکاری شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران در این مکان مقدس برگزار شد.

 

این کارگاه آموزشی با حضور مدیران نهادهای پژوهشی و ارائه حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست سید مجید مطهری‌نژاد، مدیر مرکز پژوهش مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: انقلاب اسلامی اصلیتی فرهنگی داشته و این بُعد فرهنگی انقلاب، کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ تا به امروز انقلاب اسلامی صرفاً به عنوان یک انقلاب سیاسی و اجتماعی بررسی شده و نگاه تحویلی به آن، موجب می‏‌شود که این فضا به پیش از انقلاب باز گردد.

 

مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران افزود: امروزه در شرایط حساس پیش‏رو، افرادی می‌خواهند بنیادهای انقلاب را خدشه‌دار کنند و اگر این انقلاب را یک انقلاب پیوسته بدانیم که در تداوم جریان حق تا ظهور حضرت حجت(عج) است، اثر بخشی زیادی در راهبردهای سیاسی و سازمانی ما خواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم به عنوان ارائه دهنده این کارگاه آموزشی درباره هدف اصلی انقلاب اسلامی ابراز کرد: انقلاب اسلامی یک مسیر جدید توحیدی را پیش پای جهان گشود و اسلام ناب را باز خوانی کرد؛ انقلاب اسلامی را یک انقلاب سیاسی و جغرافیایی نمی‌دانیم و در این چندین سال به عنوان یک گفتمان بسط پیدا کرده است.

 

وی درباره منشور فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: مخاطبان این منشور همه مسئولان و مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی در سراسر جهان هستند؛ در مبانی منشور فرهنگی انقلاب اسلامی باید بتوانیم نظریه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی را پیدا کنیم و اگر چه در زمینه‌های نظری و فلسفی فرهنگ کارهای زیادی انجام نشده است، اما در نگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ، ما می‌توانیم خطوط اصلی مبانی فرهنگ انقلاب اسلامی را بیابیم.

 

گفتنی است که در پایان این کارگاه، نشست هم‌اندیشی با حضور مدیران نهادهای پژوهشی برگزار شد./1323/102/ب2

 

منبع:روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات