۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۳۱۰۶۹۱
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران:

دولت در برخی زمینه ها اراده ای از خودش ندارد/ تصمیم گیری افراطیون برای آموزش عالی خطری بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ کوشکی تصمیم گیری افراطیون برای آموزش عالی را خطری بزرگ دانست و تاکید کرد: اگر دولت می‌خواهد اعتدال خود را ثابت کند باید دست افراطیون برانداز را از نظام آموزش عالی کوتاه کند.
دکتر کوشکي کوشکي

محمدصادق کوشکی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سیاست‌ دولت تدبیر و امید اظهار داشت: دولت بارها اعلام کرده و حتی سخنگوی دولت در مصاحبه مطبوعاتی ادعا کرده که سلیقه و نگاه دولت، حمایت از اصلاح‌طلبان معتدل است؛ اما رویه‌ای که دولت در پیش گرفته و عملکردش به ویژه در فضای آموزش عالی به طور کامل مغایر با این قول است.

 

وی ابراز داشت: دولت هر چند ادعا می‌کند که از اصلاح‌طلبان معتدل حمایت می‌کند و خودش را جزء آنها می‌داند؛ اما در عمل در نظام آموزش عالی کشور از افراطی‌ترین بخش مدعیان اصلاحات و کسانی که تا دیروز دنبال براندازی نظام بودند، حمایت می‌کند و به آنها پست و موقعیت می‌دهد.

 

کوشکی تأکید کرد: در نظام آموزش عالی در ظاهر، اجرای کار و فرمان امور در اختیار افراطیون مشارکت و اصلاح‌طلب افتاده است و با این افراد، چینش‌ها را در نظام ساختار آموزش عالی انجام می‌دهند و این بسیار خطرناک تر از جهتی است که دولت خلاف گفته خود عمل ‌کند.

 

وی افزود: خطر بزرگ‌تر این است که مردم به شعار اعتدال دولت رأی دادند؛ اما دولت با عملکرد خود در واقع به کسانی که به وی رأی داده‌اند، به نوعی پشت می‌کند؛ یعنی از مردم با نام اعتدال رأی می‌گیرد، اما فضای آموزش‌ عالی و دانشگاه‌ها را به دست افراطیونی که در سال 88 به دنبال براندازی بودند، می‌سپارد.

 

استاد دانشگاه تهران با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره پروژه نفوذ دشمنان در ارکان نظام اسلامی گفت: چه چیزی می‌تواند خطرناک‌تر از این باشد که دانشگاه، مکانی که ذهن و فکر جوانان در آن شکل می‌گیرد، در اختیار افراطی‌ترین بخش مدعیان اصلاح‌طلب قرار بگیرد.

 

وی تصریح کرد: دولت یا باید دست از ادعای اعتدال بردارد و چهره واقعی خودش را نشان دهد یا اگر می‌خواهد به شعار اعتدال پایبند باشد، باید فضای آموزش عالی که در اختیار افراطیون اصلاح‌طلب قرار دارد را پس گیرد و حداقل به چهره‌های معتدل بسپارد.

 

کوشکی به سخنرانی رییس جمهور در 16 آذر امسال اشاره کرد و گفت: اگر رییس جمهور به دنبال این باشد که حامیانش در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی رأی بیاورند؛ سپردن آموزش عالی به افراطیون جبهه مشارکت، نتیجه‌اش حتی مطابق میل رییس جمهور نیز نخواهد بود.

 

وی ابراز داشت: افراطیون جبهه مشارکت اعلام کردند که حتی دولت را نیز قبول ندارند؛ اما مطلب عجیب این است که دولتی که می‌داند که افراطیون، اعتدال و دولت را قبول ندارد، به چه دلیلی سکان اداره آموزش عالی کشور را به دست این افراد می‌سپارد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: این امور نشان می‌دهد که دولت فاقد اراده است یا متوجه نیست که چه عملی را انجام می‌دهد و یا این که فقط شعار اعتدال می‌دهد؛ اما در عمل گرایش به افراطیون اصلاح‌طلب دارد.

 

کوشکی تأکید کرد: اگر دولت می‌خواهد ثابت کند که در واقع معتدل است و به مردم وفادار است، باید دست افراطیون برانداز را از نظام آموزش عالی کشور کوتاه کند./908/ت302/ج

ارسال نظرات