۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۳۱۰۷۱۸
رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا مطرح کرد؛

آل سعود مروج اسلام تکفیری/ سرکوب نتیجه مخالفت با عقاید وهابیت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمیان به حمایت و پشتیبانی مادی دولت سعودی از گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: آل سعود اسلام تکفیری و انحرافی را در دنیا ترویج می‌کند؛‌ از این‌رو تعداد زیادی از اعضای گروه داعش، اروپایی هستند.
حجت‌الاسلام حسين رحيميان، رييس مؤسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا(ع)

حجت الاسلام حسین رحیمیان،‌ رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جنایات دولت سعودی در منطقه اظهار داشت: امروز مسأله ناامنی و تروریسم مشکل نخست منطقه شده است و هر دولتی، دولت دیگر را متهم به حمایت از تروریست می‌کند.

 

مدیر گروه فقه سیاسی مؤسسه امام رضا(ع) افزود: با تأمل اندکی در وقایع و فجایع بشری عصر حاضر مشخص می‌شود، تروریست و خشونت از یک ایدئولوژی نشأت می‌گیرد که همان ایدئولوژی وهابیت است.

 

وی اندیشه وهابیت را منشأ خشونت و تروریست خواند و ابراز داشت: هر جایی که تفکر وهابیت نفوذ کرده است، جنایت و خشونت به آنجا راه یافته است؛ به طور کلی، تفکر وهابی، تفکری است که خود را حق می‌شمارد و دیگران را تکفیر می‌کند.

 

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به عقاید سخیف وهابیت در قبال دیگر مذاهب، افزود: در اندیشه وهابیت هر کسی که عقایدش مخالف با آنها باشد به قتل می‌رسد و هیچ تردیدی در کشتن آن فرد راه نمی‌دهند.

 

وی به حمایت و پشتیبانی مادی دولت سعودی از گروه‌های تکفیری در منطقه اشاره و تأکید کرد: وهابیت سعودی اسلام تکفیری را اصیل می‌داند و با پول و درآمد عربستان، این اسلام انحرافی را در دنیا ترویج می‌کند؛‌ از این‌رو تعداد زیادی از اعضای گروه داعش، اروپایی هستند.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، وهابیت را خطری برای بشریت به ویژه شیعیان دانست و تصریح کرد: دولتمردان و دلسوزان توجه داشته باشند که تفکر وهابیت، بزرگ‌ترین خطر برای جامعه بشری است و اگر کسی می‌خواهد برای مبارزه با این اندیشه گامی بردارد، باید نخست آگاهی کامل از منشأ خطر داشته باشد./908/ت302/س

ارسال نظرات