۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۳۱۰۷۴۵
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

قدردانی آیت الله کعبی از واکنش به موقع نیروی دریایی سپاه در مقابل تجاوز نیروهای آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بازداشت ١٠نظامی آمریکایی در خلیج فارس، گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لحظه در مقابل تجاوز عکس العمل سریع نشان می دهد و نمونه آن، واکنش به هنگام دریادلان در مقابل متجاوزان آمریکایی است.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، که باتوجه به بازداشت ١٠نظامی آمریکایی در خلیج فارس صورت گرفت، ابراز داشت: نیروی دریایی سلحشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار، عزت و آمادگی بالا از مرزهای آبی ایران اسلامی دفاع می کند.
 
وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هنگام در مقابل تجاوز عکس العمل سریع نشان می دهد و نمونه آن، واکنش به هنگام دریادلان در مقابل متجاوزان آمریکایی است.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: آمریکا به خوبی می داند که مرزهای دریایی و حضور جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و سواحل، حضور مقتدرانه و بازدارنده است و در چارچوب قوانین و معاهده های بین المللی نسبت به این متجاوزین اقدام می شود.
 
شایان ذکر است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ١٠ نظامی متجاوز آمریکایی که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند را در در ساعت 16:30 سه‌شنبه مورخ 94/10/22 بازداشت کرد.
 
این دو شناور حدود ٢ کیلومتر در آب‌های کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات بر روی دستگاه جی پی اس آنها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.
 
 
گفتنی است، از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند و آنها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند.
 
 
سپاه پاسداران پس از اخذ تعهد مبنی بر عدم تکرار اشتباهات، 10 تفنگدار آمریکایی بازداشت شده را رها کرد./9453/ت302/ج
ارسال نظرات