۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۳۱۰۷۵۱
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی رباط کریم:

عمل وقف مضاربه باخدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم گفت: وقف به عنوان صدقه جاریه و عملی ماندگار محسوب می‌شود و این عمل مضاربه باخدا است مضاربه‌ای که متحمل ضرر نمی‌شود و معامله‌ای ماندگار است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم، امروز در مراسمی که در پیرامون هفته وقف در مدرسه امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وقف به عنوان صدقه جاریه و عملی ماندگار محسوب می‌شود و این عمل مضاربه باخدا است مضاربه‌ای که متحمل ضرر نمی‌شود و معامله‌ای ماندگار است.

 

وی ابراز داشت: وقف امر مادی نیست بلکه تفکری عمیق از نهاد آدمی بوده که متاسفانه امروز این امر پسندیده مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است.

 

اصغری با بیان اینکه وقف همچون چراغی می‌ماند که انسان برای فردای خود از پیش می‌فرستد، عنوان کرد: این چراغ نشانه تداوم مالکیت انسان بعد از مرگ است و این بیانگر اهمیت و ارزشمندی مساله وقف است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم با اشاره به اینکه وقف اثرات نیکو و فراوانی را برای انسان به ارمغان می‌آورد، گفت: وقف عملی نیکو بوده که نتایج آن علاوه بر واقف، افرادی را که از آن وقف بهره می‌برند نیز شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در وقف کمیت مقداری مهم نیست، تصریح کرد: در وقف میزان و اندازه اهمیت ندارد بلکه مهم نفس عمل است و سودی است که در پی دارد.

 

اصغری بیان داشت: زنده کردن این سنت و عمل حسنه در این عصر کاری بس عظیم است که بر عهده تک تک مبلغان علوم دینی است.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند با مردن طومار زندگی انسان برای همیشه پیچیده می‌شود مگر سه گروه که یکی از آن گروه افرادی هستند که مردم از صدقات و خیرات مستمر آنان سود می‌برند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم عنوان کرد: ما باید در زمینه احیاء این سنت حسنه بسیار تلاش کرده و مردم را از عواقب نیکو و ارزشمند آن آگاه کنیم.

 

اصغری ادامه داد: زمانی که انسان در اعمال خود به باقیات و صالحات توجه ویژه داشته باشد سبب پیشرفت جامعه اسلامی می‌شود به همین دلیل وظیفه طلاب در راستای احیای این سنت حسنه در جامعه بسیار ارزشمند خواهد بود./813/202/ب3

ارسال نظرات