۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۱۰۷۸۰
آیت الله مجتهد شبستری:

تأیید فله‌ای کاندیداها از سوی هیأت‌های اجرایی جای سؤال دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر انتخاب اصلح در انتخابات، گفت: هیأت های اجرایی متأسفانه به صورت فله‌ای کاندیداها را تأیید کرده اند، این عملکرد جای تعجب و سؤال دارد.
جشن ميلاد کوثر با حضور آيت الله مجتهد شبستري در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر امروز در جمع ائمه جمعه استان، با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر در متون دینی قابل مقایسه با امور دیگر نیست، اظهار داشت: امیر المؤمنین امر به معروف را افضل اعمال می داند و در برخی روایات از جهاد هم بالاتر است.


وی علت افضیلت و اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مطابق با روایات قوام احکام دینی، امنیت دین، حلیت مال، انتقام از دشمنان، آبادانی زمین و سامان امور دانست و ابراز داشت: انجام معروف ها و ترک منکر ها در گرو عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.


عضو خبرگان رهبری امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه بزرگ و همیشگی عنوان و تصریح کرد: جا داشت بعد از انقلاب اسلامی این فریضه بزرگ بهتر اجرا و زمینه انجام آن فراهمتر می شد، ولی به عللی مسؤولان در هر زمان با توجه به مسائلی کار فرهنگی را پیش کشیده اند و ابراز داشته اند که لازم است کار فرهنگی انجام شود.

 

وی با بیان این‌که روحانیت در طول 35 سال کار فرهنگی کرده اند، گفت: در کنار کار فرهنگی لازم بود سازمانی برای امر به معروف و نهی از منکر برای تذکر لسانی، تشویق و در برخی موارد برخورد مناسب شکل گیرد تا این فریضه بهتر انجام گیرد.


امام جمعه تبریز ادامه داد: بعد از 36 سال قانونی برای انجام این فریضه تصویب شد، پیش از این قانون مدونی که حامی از آمران به معروف باشد و تشکیلاتی برای این فریضیه در نظر گرفته شود، نبود، اما بعد از کشمکش هایی در مجلس به تصویب رسید.


وی با بیان این‌که در ماده 16 این قانون ستادی برای این فریضه در نظر گرفته شده است، گفت: طبق این قانون برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظایفی در نظر گفته شده است، اعضاء ستاد نیز در این قانون در نظر گرفته و مطرح شده است.


نماینده ولی فقیه این قانون را در خور این فریضه بزرگ ندانست و خاطرنشان کرد: لازم بود به جای ستاد امر به معروف یک وزارت خانه با بودجه مصوب و برنامه ریزی دقیق در نظر گرفته می شد، به هر صورت لازم است ائمه جمعه‌ هر شهر ستاد امر به معروف را در شهر ها تشکیل دهند.


وی یکی از وظایف ستادهای امر به معروف را تعیین روش برخورد و امر به معروف عنوان و تأکید کرد: بعد از تصویب قانون دیگر هیچ بهانه‌ی در انجام این فریضه وجود ندارد، این قانون بهانه ها را برای این فریضه بزرگ از میان برد.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر تشکیل هر چه سریعتر دبیر خانه ها و ستاد های امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها، خاطرنشان کرد: این قانون با تصویب، زمینه حمایت از آمران به معروف را نیز فراهم کرد.


وی با اشاره به دو امتحان بزرگ الهی پیش روی ایران اسلامی، ابراز داشت: راهپیمایی 22 بهمن که هر سال با شکوه برگزار می شود لازم است در سال جاری نیز این جشن پیروزی با شکوه و عظمت هر چه تمامتر برگزار شود، راهپیمایی 22 بهمن از نظر بازتاب داخلی و خارجی با اهمیت و دفع کننده توطئه ها است.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که حضور ملت در صحنه ها هرچه با شکوه تر باشد اقتدار نظام در جهان بیشتر متجلی خواهد
شد و زمینه حضور در امتحان عملی، انتخابات را نیز فراهم خواهد کرد، افزود: حضور حداکثری در کنار انتخاب اصلح از توصیه های رهبری است که باید جدی گرفته شود.


وی با بیان این‌که هیئت های اجرایی در این دوره به صورت فله‌ای کاندیداها را انتخاب و تأیید کرده اند، ادامه داد: هیئت های اجرایی حتی کسانی که دارای حکم قضایی بوده اند را تصویب کرده اند، این نوع عملکرد جای تعجب و سؤال دارد.


عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: ائمه جمعه استان ضروری است که مردم را به دون تعیین مصداق با تشریح ملاک های افضلیت و اصلحیت به انتخاب صحیح راهنمایی و کمک کنند، ائمه جمعه نباید و وظیفه آن ها نیست که مصداق را بیان کنند.


وی با اشاره به این‌که نباید اجازه داد تا خاطره تلخ مجلس ششم که در برابر نظام، رهبری و انقلاب ایستادند، تکرار شود، تصریح کرد: شورای نگهبان سطح حداقلی را در تأیید کاندیدا ها در نظر دارند، اما مردم باید افرادی را انتخاب کنند که درای روحیه استکبار ستیزی و انقلابی باشند./854/202/ب3

ارسال نظرات