۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۱۰۸۲۲

کتاب «از کردستان می‌گویم» به زیور طبع آراسته شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از کتاب « از کردستان می‌گویم» نوشته حسن باقری یکی از رزمندگان لشکر 31 عاشورا در تبریز برگزار شد.
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کتاب «از کردستان می‌گویم» نوشته حسن باقری یکی از رزمندگان لشگر 31 عاشورا به همت انتشارات قلم و اندیشه منتشر شده است که عموم علاقه‌مندان عرصه کتاب و کتابخوانی به ویژه حوزه دفاع مقدس می‌توانند آن را از کتابفروشی‌ها تهیه کنند.


نویسنده این کتاب را به قافله‌سالار شهدای مدافع حرم سرلشکر پاسدار شهید حسین همدانی و جمیع خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم سراسرکشور تقدیم کرده و در بخشی از کتاب آورده است: همدلی و تلاش مصاعف همه نیروهای مردمی، سپاه، ارتش، نیروهای بسیجی، شهربانی، ژاندارمری و... در ایام سخت و نفس‌گیر کردستان هیچ‌گاه فراموش نمی شود.


مؤلف که خود در دوران هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور حضور داشته است، کوشیده خاطرات و مخاطرات تلخ و شیرین ایام حضور در مناطق کردنشین را ماندگار و جاودانه کند و به روایت حوادث و وقایع مناطق کردنشین قبل از آغاز جنگ، در زمان جنگ و بعد از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت و  تحرک گروهک پژاک در برخی مناطق مرزی شمال غرب بپردازد.


بنابر این گزارش، حس باقری که خود بیش از 10 سال در مناطق عملیاتی شاهد اتفاقات و حواث رخ داده در این مناطق بود بدون تحریف و اقتباس از دیگران مظلومیت گمنامی، سخاوتمندی شهدا، رزمندگان، جانبازان عزیز در کردستان را ثبت کرده است.


فداکاری و از جان گذشتگی مردم مسلمان کرد، همکاری مردم با نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خیانت هیأت به اصطلاح حسن نیت در کردستان، ظلم و ستم گروهک‌های معارض و مسلح به مردم کرد، ایثار و فداکاری پیشمرگان کرد مسلمان و عشایر غیور کردستان، حضور یکپارچه نیروهای رزمنده از اقصی نقاط کشور در کردستان از جمله بخش‌های این کتاب است.


این کتاب در فصل‌های مختلف به تبیین خاطراتی از رزمندگان استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل پرداخته و نقش زنان و همسران رزمندگان و فرماندهان در نبرد با ایادی خود فروخته کردستان، نقش زنان ستاد پشتیبانی‌ام المصائب در کردستان را یادآوری کرده است./935/203/ب1

ارسال نظرات