۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۱۰۸۴۳
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

روحیه استکبار ستیزی با تعامل بین علمای شیعه و سنی به وجود می‌آید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری با تأکید بر اینکه روحیه استکبار ستیزی با رفت و آمد بین علمای شیعه و سنی جریان پیدا می کند، گفت: طلاب و روحانیان تشیع و تسنن با هم رفت و آمد داشته باشند و در مراکز حوزه های علمیه همدیگر حضور یابند تا توطئه های دشمنان پیرامون حوزه های علمیه خنثی شود.
حجت الاسلام برهان باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام برهان باقری، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، عصر امروز در همایش استانی اهل بیت در منابع اهل سنت، گفت: اختلافات مذهبی ریشه در مسائل فقهی دارد، از این رو باید علمای تشیع و تسنن این را مدنظر قرار دهند که از طرح هر گونه مسأله فقهی که طرف مقابل را ناراحت بکند، پرهیز کنند.

 
وی با بیان اینکه اهل بیت مظهر انسجام و وحدت بین فرق و مذاهب هستند، افزود: تفرقه خلاف همگرایی بوده و این آب به آسیاب دشمن ریختن است.


 
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه روحیه استکبار ستیزی با رفت و آمد بین علمای شیعه و سنی جریان پیدا می کند، ادامه داد: طلاب و روحانیان تشیع و تسنن با هم رفت و آمد داشته باشند و در مراکز حوزه های علمیه همدیگر حضور یابند تا توطئه های دشمنان پیرامون حوزه های علمیه خنثی شود و یک نوع استکبار ستیزی در جامعه جریان پیدا کند.


 
حجت الاسلام باقری ادامه داد: مشترکات فراوانی بین مذهب تشیع و تسنن وجود دارد از این رو علما و روحانیان در بزرگنمایی آن تلاش خود را دوچندان کنند.


 
وی در ادامه مجریان برگزاری همایش استانی اهل بیت علیهم السلام در منابع اهل سنت مورد خطاب قرار داد و افزود: متولیان برگزاری این همایش گام مثبت در جهت تقویت وحدت ملی برداشتند و ثواب این دنیا و آخرت نصیب آنها خواهد شد.


 
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برگزاری چنین همایش های زمینه اختلافات را کم می کند و بر انسجام ملی می افزاید./831/203/ب1

ارسال نظرات