۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۳۱۰۸۸۵
آیت الله نمازی مطرح کرد:

تقلید کورکورانه از سبک زندگی غربی مهم‌ترین عامل بروز آسیب های اجتماعی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان تقلید کورکورانه از سبک زندگی غرب را یکی از مشکلات بروز آسیب های اجتماعی جامعه امروز دانست و یادآورشد: توجه خانواده ها به سبک زندگی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب که بحثی کاملا علمی و کارشناسی است بهترین الگو برای خانواده ها است
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، چهار شنبه شب در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان از مجلس شورای اسلامی و  دولتمردان خواست برای خانم های خانه داری که در محیط خانواده همزمان چندین نوع فعالیت خانه داری و تربیت فرزندان را بر عهده دارند حقوق و مزایای ماهیانه ای در نظر بگیرند تا خانم های خانه برای خانه داری تشویق شوند.

 

به گفته وی مجلس باید برای خانم های خانه دار حقوق ماهیانه تعیین کند چون مادری که پنج جوان متدین و باسواد تربیت کند و تحویل جامعه دهد برای کشور مقرون به صرفه است و این در حالی است که اشتغال زن در بیرون از خانه مانند برداشتن ستون خیمه است.

 

وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که مرد از دامان زن به معراج می رود، گفت: این فرمایش امام را در شعار بیان می کنیم اما در میدان سیاستگذاری برنامه ریزی وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین با بیان این که رزمندگان اسلام و شهدا در دامان مادران خانه دار تربیت شدند، یاد آورشد: شهدایی که سبب افتخار، عظمت، اقتدار و امنیت کشور شدند در دامن مادران خانه دار تربیت شدند و رشد کردند.

 

آیت الله نمازی بسیاری از مشکلات  امروز جامعه را معلول بر هم ریختگی وضعیت خانواده دانست و با تأکید بر این که زن باید به جایگاه خودش برگردد، گفت: مادر شدن نیازمند علم و هنر و آموزش است و مادر مدیر خانواده است و همه مسائل خانواده بر عهده مادر در خانواده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تقلید از غرب، مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات خانواده را  از مهمترین عوامل اشتغال بانوان در بیرون از خانه اعلام کرد و گفت: قالب کارهایی که به بانوان واگذار می شود به دلیل ارتباط با نامحرم دارای عوارض زیادی است و در شأن و منزلت بانوان نیست.

 

وی خانم های خانه را نیازمند تخصص های مدیریت خانواده، مدیریت تغذیه وتربیت فرزندان دانست و افزود: تخصص مدیریت محیط زندگی نیازمند دانش است، بنابراین یکی از نشانه های زن خوب ایجاد تنوع در اداره خانه و پرهیز از زندگی خسته کننده و یکنواخت است.

 

اسلام با اشتغال بانوان مخالف نیست

نماینده ولی در کاشان با تأکید بر این که اسلام با اشتغال بانوان مخالف نیست اما باید شغل بانوان تعریف شود، گفت: مقاطع مختلف آموزش و پرورش و دانشگاهی معلمان و دبیران و اساتید آنها باید حتما خانم باشند و به کار آموزشی برای بانوان در مدارس مجاز است.

 

آیت الله نمازی تخصص دررشته های پزشکی را یکی دیگر ازفعالیت های مورد نیاز بانوان دانست و گفت: جامعه اسلامی ما نیازمند خانم های پزشک در تخصص های مختلف تا خانم ها نیازی به مراجعه به پزشک مرد نداشته باشند.

 

وی با انتقاد از حضور پزشکان مرد در برخی از بیمارستان های زنان و زایمان شهرستان کاشان، گفت: یکی از انتقادهای شهروندان کاشانی حضور پزشکان در بیمارستان های زنان و زایمان است.

 

آیت الله نمازی  با اشاره به این که خانواده در جایگاه خودش قرار ندارد و باید با معلول  آن برخورد کرد، گفت: وقتی خانم ها را از خانه بیرون کردیم خانواده ویران می شود و فرزندان خانواده گرفتار معضلات و مشکلات اجتماعی می شود که اگر تمامی دستمزد یک عمرکار بیرون از خانه را هم نیز هزینه کنند جبران از دست دادن فرزندان خانه نخواهد شد.

 

وی از خانواده به کانون مهر و محبت نام برد و با اشاره به این که مادر مظهر مهر الهی است و اسلام برای مادر مقام و جایگاه رفیعی در نظر گرفته است، یادآور شد: به هم ریختگی خانواده سبب شده است تا مادر در جایگاه خودش را قرار نداشته باشد و خانواده را رها کرده و به عنوان یک کارمند در بیرون از کانون خانواده فعال باشد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: خانه محل سکون و آرامش است در حالی سکون و سکوت خانواده زمانی است که هیچکدام از اعضای خانواده در خانواده حضور ندارند اما با ورود به خانه بحث و جدل خانواده نیز شروع می شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه  قم در ادامه لزوم استفاده از نعمت اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) را در جامعه امروز یادآورشد و گفت: نمی توانیم از این گنجینه های نا محدود و لا متناهی الهی خوب استفاده کنیم.

 

آسیب های اجتماعی و تهدیدهای خانواده نیازمند تدبیر بیشتری است

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین بحث خانواده و جایگاه خانواده و  تعلیم و تربیت و شرح وظایف خانواده را از مباحث کارشناسی کاملات فنی و زیربنایی خواند و افزود: آسیب های اجتماعی و تهدیدهای خانواده نیازمند تدبیر بیشتری است.

 

به گفته وی، آسیب هایی اجتماعی از جمله طلاق، جدایی، اعتیاد و گرفتار شدن فرزندان خانواده در دام باندهای قاچاق و اشرا،ر معلول کمبودهای خانواده است.

 

وی برخی از آسیب های اجتماعی  از جمله طلاق و جدایی زن و شوهر و اعتیاد را معلول جهالت دانست و افزود: عدم آشنایی تکلیف زن نسبت شوهر و شوهر نسبت به زن موجب آسیب های اجتماعی است.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر این در اسلام شرح وظایف زن و شوهر نسبت به یکدیگر خط کشی و ریل گذاری شده است، ادامه داد: در اسلام شرح وظایف هر یک از اعضای خانواده نسبت به یکدیگر تعریف شده است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان تقلید کورکورانه از سبک زندگی غرب را یکی از مشکلات بروز آسیب های اجتماعی جامعه امروز دانست و یادآورشد: توجه خانواده ها به سبک زندگی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب که بحثی کاملا علمی و کارشناسی است بهترین الگو برای خانواده ها است.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر شناسایی علت های آسیب های اجتماعی، گفت: برخی از این علت ها در اختیار جامعه، آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیست، بلکه در اختیار حاکمیت است که حاکمیت باید برای علت های آسیب های اجتماعی تصمیم گیری کند.

 

دشمن در تهاجم فرهنگی خود جوانان ایران را بمباران می کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنینفضای مجازی و گوشی های هوشمند همراه، ماهواره ها و اینترنت را یکی تهدیدات امروز خانواده ها و جامعه اسلامی اعلام کرد و گفت: دشمن در تهاجم فرهنگی خود جوانان ایران را بمباران می کند.

 

وی بر آموزش معلمان و دبیران آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: معلم و آموزگاران باید روان شناس باشد و با روحیه دانش آموزان آشنا باشد، دانش آموران نیازمند محبت هستند که این کار کاملا عالمانه و فنی است و باید توسط افراد متخصص بیان و آموزش داده شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات