۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۳۱۰۸۹۶
مدیر حوزه علمیه کاشان:

مجلس آینده باید از افرادی باشد که با جرأت از مواضع انقلاب دفاع کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که مجلس فعلی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، گفت: در مجلس فعلی مواضع سیاسی مناسبی دیده نمی شود و در موضوع فرهنگی نیز ضعیف عمل می شود.
حجت الاسلام منصورفرجي

حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که برخی به دنبال تغییر در خبرگان هستند، گفت: جوان گرایی در خبرگان بد نیست، اما باید دید آیا آنها می توانند تصمیمات مهم کشور را جدی بگیرند.

 

وی افزود: دولت برای مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی کرده است، چرا که هر دولتی به دنبال یک مجلسی است که با او همراه باشد و موانعی برای دولت ایجاد نکند تا لوایح به راحتی به تصویب برسد.

 

حجت الاسلام فرجی با بیان این که مجلس فعلی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، گفت: مجلس فعلی مواضع ضعیفی در قبال اتفاقات مختلف گرفته است که این ضعف به ریاست مجلس، کنترل مجلس و سایر نماینده گان مربوط می شود.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به این که مجلس فعلی را اصولگرا می دانند، افزود: مجلسی که به مسأله حجاب نمی پردازد، اما فیلم ساپورت پوشان در آن پخش می شود، نشان می دهد که مجلسی فرهنگی نیست.

 

وی با تأکید بر این که مجلس فعلی حتی سیاسی نیست، چرا که مواضع مناسب سیاسی نیز در آن گرفته نمی شود، گفت: در موضوع برجام برخورد جدی و تحلیل سیاسی از سوی نمایندگان مشاهده نشد.

 

به گفته وی، تحلیل های مطرح شده از سوی نمایندگان در رابطه با برجام به شکلی بود که مردم عادی بهتر از آنها تحلیل می کردند.

 

حجت الاسلام فرجی با بیان این که عدم فهم برخی مسؤولان از برجام شرم آور است، ابراز داشت: مواضع گرفته شده در رابطه با برجام، کامل و جامع نبود و منجر به ورود مستقیم رهبر معظم انقلاب مبنی بر دقت به برخی موارد شد.

 

کدخدا معرفی کردن آمریکا نشان از قرار گرفتن در موضع ضعف است

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: درحالی که آمریکا ایران اسلامی را تهدید می کند و به سیستم موشکی ایران ایراد گرفته و موضوع پاسپورت ها را مطرح کرده است، مجلس هیچ موضعی نگرفته و دولت نیز اقدام متقابلی انجام نداده است.

 

وی با تأکید بر این که ممنوعیت ورود به ایران برای افرادی که به آمریکا سفر می کنند، حداقل موضع گیری وزارت امور خارجه باید باشد که متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاد، اظهار داشت: تحریم بدون جرم ایران در طول 12 سال نیز مورد شکایت مسؤولان ایرانی قرار نگرفت و از سوی مجلس نیز اعتراضی به آن نشد.

 

به گفته وی، آمانو اعلام کرد که هیچ نشانه ای از فعالیت ایران در زمینه ساخت بمب هسته ای وجود نداشته است که این موضوع واکنشی در ایران به دنبال نداشت.

 

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر این که ایران اسلامی در موضع قدرت است، چرا که شش قدرت جهان به مذاکره با ایران می پردازند، افزود: ما خودمان را در موضع ضعف قرار می دهیم و آمریکا را کدخدا معرفی می کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که در مجلس آینده باید افرادی باشند که با جرأت از مواضع ایران دفاع کنند، گفت: مجلس خبرگان نیز باید با جرأت از حریم ولایت فقیه دفاع کند، چرا که شکسته شدن حریم ولایت فقیه قابل جبران نیست./1307/302/ب3

ارسال نظرات