۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۱۰۹۱۱
استاد حوزه علمیه:

در آخر الزمان فاصله طبقاتی زیاد می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ضیایی با اشاره به این که در آخر الزمان فاصله طبقاتی زیاد می شود، گفت: در آخرالزمان ثروتمند، تروتمندتر می شود و فقیر، فقیر تر می شود.
در آخر الزمان فاصله طبقاتی زیاد می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی، به علائم عمومی مردم دنیا در آخرالزمان پرداخت. 

 

وی ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) فرموند:«و ترکین ذوات الفروج السروجَ فعلیهن مِن اُمتی لَعنه الله، زنان به مردان بر مرکب ها سوار می شوند که از طرف امت من لعنت خدا بر آنان باد.».

 

حجت الاسلام ضیایی گفت: اعضا و جوارح ما امانت خداوند هستند و ما نباید در امانت خیانت کنیم و اگر جاهلانه و غافلانه عمل کنیم به این امانت خیانت کرده ایم.

 

وی گفت: پیامبر اکرم می فرمایند: «ان عِندالله تزخرف المَساجد کَما تزخرف البیع وَ الکنائس و تحلى المصاحف، و تطول المنارات وَ تکثر الصفوف».

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان ابراز داشت: یکی از علائم آخرالزمان این است که به مساجد زر و زیور می دهند و قرآن را با زیور آلات تزیین می کنند. بعد از ظهور نیز، مناره ها  به دست امام معصوم(ع) خراب می شود.

 

بعض و کینه  را نسبت به دشمنانی داشته باشیم که ارزش های اسلامی ما را از بین می برند

حجت الاسلام ضیایی به دیگر علائم آخرالزمان اشاره کرد و گفت: صف های نماز زیاد و طولانی می شود، اما قلب ها نسبت به هم بعض و کینه دارد، در حالیکه بعض و کینه باید نسبت به دشمنان باشد. ما باید بعض و کینه خود را نسبت به دشمنانی داشته باشیم که ارزش ها اسلامی ما را از بین می برند.

 

وی با اشاره به این که در نماز نیت ظلم به دیگری نباید داشته باشید تا نماز شما مورد قبول واقع شود، گفت: در نماز حضور قلب داشته باشید و لقمه حرام و شبهه ناک نخورید.

 

حجت الاسلام ضیایی ابراز داشت: لباس حریر و انگشتر طلا برای مرد حرام است، اما متاسفانه الان مد شده است که مردها انگشتر طلا می خرند.

 

در آخر الزمان فاصله طبقاتی زیاد می شود

وی به آسیب های اجتماعی در محیط اقتصادی اشاره کرد و گفت: در آخرالزمان فاصله های طبقاتی بیشتر می شود. غنی، غنی تر می شود و ثروتمند، ثروتمندتر می شود و فقیر، فقیر تر می شود. 

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که هر فردی باید عمل های خود را اصلاح کند، افزود: هر وقت دنیا به شما پشت کرد، گله و شکایت نکنید و خدا رو شکر کنید. در آخر الزمان، دین ضایع و اقامه حد نمی شود، خداوند قوی به ذات است و اگر حدود الهی را اجرا نکردیم، ضرر و نفعی برای خداوند ندارد؛ بلکه ضرر آن به فرد و جامعه بر می گردد.

 

حجت الاسلام ضیایی ابراز داشت: تعدا طلاق بالا رفته است. بر اساس آخرین آمار کشور، از هر 100 ازدواج، 35 مورد منجر به طلاق می شود و متأسفانه برخی مناطق است که درصد طلاق آن ها بالاتر است و  از هر 100 طلاق، 70 مورد منجر به طلاق می شود./1309/202/ب3

ارسال نظرات