۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۱۰۹۲۷
حجت الاسلام والمسلمین محمدی خبر داد؛

وجود 1127 موقوفه درمانی در کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به وجود 1127 موقوفه در زمینه درمانی در کشور گفت: بیش از 123 بیمارستان مجهز وقفی در تهران به مردم خدمت رسانی می‌کنند.
علي محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی در چهارمین همایش وقف و حوزه‌های علمیه که در سالن همایش‌های دارالشفای قم برگزار شد با بیان اینکه بیش از 176 هزار موقوفه در کشور به ثبت رسیده است اظهار کرد: ما معتقدیم تا حوزه‌های علمیه و علما از سنت حسنه وقف که در اسلام مورد تأکید قرار گرفته است حمایت نکنند این سنت در جامعه احیا نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه برخی مشکلات در موقوفات با متولیان آن‌ها وجود دارد افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند در برطرف کردن این مشکلات مؤثر باشد بیان احکام شرعی وقف است و همچنین مطرح کردن پیامدهای موقوفه خواری در زندگی می‌تواند این مشکلات را تا حدودی برطرف سازد.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ضرورت مطرح کردن خدمات و تأثیرات سنت حسنه وقف در زندگی افراد در ترویج این سنت خداپسندانه در جامعه تصریح کرد: در قم بیش از 98 درصد مراکز درمانی و بیمارستان‌های آن موقوفه است ولی ما نتوانستیم اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه برای مردم داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در کشور بیش از 1127 موقوفه در زمینه درمانی وجود دارد که سهم استان تهران 123 بیمارستان بوده است ولی مردم از آن اطلاع مناسبی ندارند.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اهمیت تبلیغ مناسب در احیای سنت حسنه وقف اظهار کرد: اگر علما و مبلغین حوزه‌های علمیه خدمات وقف را برای مردم بیان کنند آنها نیز نسبت به احیای این سنت حسنه تشویق خواهند شد.
 
وی گفت: ما همچنین از مسؤولان دولتی تقاضا می‌کنیم تا از سنت حسنه وقف و همچنین موقوفات موجود در کشور حمایت بیشتری داشته باشیم./858/پ202/س
ارسال نظرات