۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۱۰۹۵۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

ساماندهی و اولویت بندی امور خیریه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت ساماندهی مؤسسات خیریه تأکید کرد و گفت: اولویت بندی و ساماندهی امور خیریه، ضمن جلوگیری از موازی کاری، سبب تسریع در حل مشکلات می شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در دیدار فعالان و خیران عرصه سلامت بر ضرورت ساماندهی مؤسسات خیریه تأکید و اظهار کرد: ساماندهی امور خیریه و مدیریت آن باید مد نظر خیران و مسؤولان قرار گیرد.

 

وی با بیان این که باید کارهای خیر اولویت بندی شود، گفت: مسؤولان و خیران عرصه سلامت باید نسبت به اولویت بندی کارهای خیریه عرصه سلامت و درمان اقدام کرده و به مردم نیز مشاوره و پیشنهاد کنند که مثلا کمک به بیماران کلیوی در اولویت است.

 

امام جمعه ارومیه گفت: اولویت بندی و ساماندهی امور خیریه، ضمن جلوگیری از موازی کاری، سبب تسریع در حل مشکلات می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر اولویت انجام فرایض شرعی نیز تأکید کرد و گفت: پرداخت وجوهات شرعی بر کمک به نیازمندان و انجام دیگر کارهای خیر ارجحیت دارد.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه در استان ما به ویژه ارومیه مردم اهمیت چندانی به پرداخت خمس اموال خود نمی دهند این درحالی است که خمس از واجبات شرعی است و باید رفع تکلیف شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خمس، زکات و حج از واجبات شرعی است که آیه صریح قرآن در این زمینه نازل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه دو مورد از 7 صورت خمس در حال حاضر شامل می شود، گفت: پرداخت خمس مال مخلوط به حرام و پس انداز اموال واجب می‌باشد و ضروری است که به این امر توجه شود چراکه تصرف در مالی که بر آن خمس تعلق دارد، صحیح نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: خیران باید ضمن انجام کارهای خیر، نسبت به پرداخت وجوهات شرعی خود نیز اقدام کنند.

 

امام جمعه ارومیه در پایان با اشاره به این که تأمین سلامتی مردم و مداوای بیماران در اسلام از اهمیت بالایی برخودار است، گفت: شغل طبابت، بر اساس آیات قرآن اجر و پاداش بسیاری دارد و انسان را در مسیر آبادانی آخرت قرار می دهد./936/202/ب1

ارسال نظرات