۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۱۰۹۶۲

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ پخش برنامه نگین ری در شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)؛ گفتگوی با نظریه پرداز حوزه فلسفه در برنامه همسایه، آشنایی با تاریخ اسلام در پرسمان تاریخی و شرح دعای مکارم الاخلاق در صبح نیاز از جمله برنامه های رادیو معارف است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا،  پخش برنامه نگین ریدر شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)؛ گفتگوی با نظریه پرداز حوزه فلسفه در ب رنامه همسایه، آشنایی با تاریخ اسلام در پرسمان تاریخی و شرح دعای مکارم الاخلاق در صبح نیاز   از جمله برنامه های رادیو معارف است.

  

نگین ری، ویژه برنامه رادیو معارف در شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

 رادیو معارف با پخش ویژه برنامه «نگین ری» میلاد باسعات سیدالکریم حضرت عبدالعظیم علیه السلام را گرامی می دارد.

 

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف همزمان با شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ویژه برنامه « نگین ری » با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی خمینی به تبیین شخصیت و تاریخ زندگی حضرت عبدالعظیم و شأن و منزلت ایشان نزد ائمه اطهار علیهم السلام می‌پردازد.

 

 

نگین ری که با هدف آشنایی مخاطبان با شخصیت والای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام طراحی و تولید شده با تلاش گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف ساعت 30 : 19 پنجشنبه 24 دی ماه 94 از صدای فضیلت پخش می شود.

 

گفتگوی رادیو معارف با یک محقق ونظریه پرداز حوزه فلسفه

 برنامه همسایه رادیو معارف در گفتگویی صمیمانه با دکتر سلیمان خاکبان به معرفی زوایای زندگی و فعالیت های علمی این محقق برجسته و پژوهشگر و نظریه پرداز حوزه فلسفه می پردازد.

 

برنامه همسایه جمعه 25 دی میزبان دکتر سلیمان خاکبان است. دکتر سلیمان خاکبان متولد 1334در شهر تهران می باشد. وی علاوه بر تحصیلات حوزوی در سطح دروس خارج فقه و اصول؛ دارای مدرک دکترای فلسفه و استاد فلسفه تطبیقی دانشگاه قم است.

 

از اساتید ایشان می توان به آیات عظام علوی گرگانی،مکارم شیرازی و آقایان احمد احمدی، حداد عادل و مصطفوی اشاره کرد.

 

فعالیت های پژوهشی در زمینه فلسفه و تدریس در مراکز علمی حوزه و دانشگاه از جمله فعالیت های دکتر خاکبان است.

 

خاطرنشان می شود برنامه « همسایه » به همت گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی امیرعباس خاقانی جمعه ها ساعت 20 : 23 از صدای فضیلت پخش می شود.

 

آشنایی با تاریخ اسلام در پرسمان تاریخی

 

برنامه «پرسمان تاریخی» رادیو معارف به شبهات و پرسش های مخاطبان پیرامون تاریخ اسلام پاسخ می دهد.

 

حجت الاسلام استاد محمد هادی یوسفی غروی کارشناس تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام در برنامه «پرسمان تاریخی» پنجشنبه 24 دی ماه به پرسش های مخاطبان در خصوص آثار مکتوب به جا مانده از حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ؛ نامه پیامبر(ص) به خسرو پرویز ؛ میلاد پیامبر (ص) ، چگونگی ادامه نسل انسان بعد از طوفان نوح و وضعیت فرزندان ایشان ، عبدالله سفاح و سدیف چه کسانی بودند و ... پاسخ می دهد.

 

«پرسمان تاریخی» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف به تهیه کننده محمد حسین پور و گویندگی مرتضی بهرامی خشنودی پنجشنبه ها ساعت 16 از صدای فضیلت پخش می شود.

 

شرح دعای مکارم الاخلاق در صبح نیاز

 برنامه «صبح نیاز»، معارف ژرف دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام را به کام بیداردلان و معارف جویان می نشاند.

 

  حجت الاسلام  حمیدرضا رضا نیا کارشناس معارف حدیث و ادعیه در اوقات معنوی سحر و در آستانه اذان صبح با شرح دعای شریف مکارم الاخلاق، از درخواست ایمنی در روز جزا سخن می گوید.

 

در بخش دیگری از برنامه حجت الاسلام و المسلمین حسین اسکندری کارشناس معارف قرآن کریم به تبیین فضائل و آداب سحرخیزی و نماز شب و دعا در قرآن کریم می پردازد. مناجات خوانی ومواعظ علمای بزرگ اخلاق نیز زینت بخش «صبح نیاز» است.

 

برنامه «صبح نیاز» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف به تهیه کنندگی محمدحسن جلالی و گویندگی سیدحمید حسینی ساعت 20 : 5 هر بامداد از صدای فضیلت طنین انداز می شود./998/د102/ف

ارسال نظرات