۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۳۱۱۰۰۴
امام جمعه اصفهان:

کم کاری دولت و کوتاهی مسؤولان اصفهان، بحران آب را تشدید کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان بحث آب را از مشکلات مهم استان اصفهان برشمرد و گفت: متأسفانه با وجود بعضی کم کاری های دولت در بحث آب استان، کوتاهی هایی نیز از طرف خود مسؤولان استان به ویژه در زمینه تقسیم آب رودخانه زاینده رود صورت گرفته است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در جمع معتمدین، مدیران مراکز فرهنگی، شهردار و کارکنان شهرداری منطقه 9 اصفهان که ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری مناطق و مشکلات برگزار شد، گفت: در بحث توسعه شهرها باید ضمن حفظ فرهنگ دینی و اسلامی از وسایل و امکانات به روز نیز استفاده شود.

 

وی با تأکید بر تلفیق فضاهای سنتی و امکانات جدید در توسعه شهرها افزود: با توسعه شهری دیگر نباید انتظار داشته باشیم که محله ها به سبک سنتی ساخته شود که همین سنتی باقی ماندن گاهی عواقب بسیار جبران ناپذیری به دنبال دارد و در عین حال که باید فکر مردم سنتی و مذهبی باقی بماند، ولی نحوه شهر سازی باید با سبک جدید با رعایت رفاه حال مردم باشد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ایجاد امکانات شهری به سبک روز را از دغدغه های مسؤولان شهری بیان کرد و گفت: در بسیاری از مناطق شهر اصفهان، که هنوز زمین های کشاورزی وجود دارد، برای توسعه شهری به صورت یک مشکل بین کشاورز و شهرداری ایجاد شده است.

 

وی ایجاد نشست و کارگروه های تخصصی در استان را از راهکارهای برون رفت این مشکل بیان داشت و افزود: در عین حفظ زمین های کشاورزی باید نسبت به توسعه شهر با توجه به هندسه شهری، کاربری زمین های کشاورزی تغییر کند.

 

امام جمعه اصفهان، از دیگر مشکلات را بحث آب استان برشمرد و گفت: متاسفانه با وجود بعضی کم کاری های دولت در بحث آب استان، ‌ولی کوتاهی هایی نیز از طرف خود مسؤولان استان به ویژه در زمینه تقسیم آب رودخانه زاینده رود صورت گرفته است.

 

وی در ادامه بیان کرد: در زمانی شیخ بهایی با توجه به شرایط و جمعیت آن زمان، آب را به این نحو تقسیم کرد ولی اکنون با توجه به شرایط زمان و جمعیت، باید در نحوه تقسیم بندی آب از شیوه های جدید استفاده کنیم به خصوص در زمینه آب کشاورزی که باید شیوه های نوین در بحث آبیاری مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه تصریح کرد: عرض رودخانه در طول مسیر، درختانی که در مسیر رودخانه کاشته شده، عدم سرکشی و دقت در بحث میراب ها، عدم استفاده از تکنولوژی های جدید در بستر رودخانه، ساختن خانه در مسیر رودخانه، از جمله مواردی است که به دور از کوتاهی دولت، سبب اتلاف آب به دست خود ما شده است.

 

وی با اشاره به توریستی بودن شهر اصفهان و استفاده بهینه از رودخانه زاینده رود برای جلب توریست، بیان کرد: قسمتی از بستر رودخانه در شهر واقع شده است و این همت و تلاش مسؤولان را برای ایجاد کارهای هنری می طلبد که با توج به آگاهی از این گونه کارها متاسفانه صورت انجام نمی گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، این گونه اتلاف آب را یکی از راه های کفران نعمت الهی برشمرد و گفت: شکرگزاری یعنی درست مصرف کردن و همین نحوه مصرف کردن خودش شکرگزاری است، که اگر فهم نگهداری و بهره مندی از نعمت را نداشته باشیم، سبب کفران نعمت خداوند است، و همین اتلاف آب یکی از کفران های الهی است./939/102/ب1

ارسال نظرات