۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۳۱۱۰۲۲
آیت الله نمازی در گفت وگو با رسا:

لیست انتخاباتی جامعه مدرسین مورد اعتماد مردم است/ نامزدهای انتخابات همرزم یکدیگرند نه رقیب

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که شرایط نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس خبرگان آمده است گفت: نمایندگان خبرگان باید دارای شرط اجتهاد، بینش سیاسی و صلاحیت سیاسی داشته باشند و از موقعیت اجتماعی بین مردم برخوردار باشند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: طبیعی است افرادی که دارای اجتهاد، بینش سیاسی و صلاحیت سیاسی و از موقعیت اجتماعی بین‌مردم برخوردار هستند اهل تظاهر و تبلیغ برای خود نیستند و بر اساس تکلیفی که اسلام بر عهده علما گذاشته است وارد این عرصه می شوند.

 

وی افزود: برخی دیگر که دارای شرایط اجتهاد و صلاحیت سیاسی نیز هستند اما برای مردم شناخته شده نیستند مردم باید آنها را بشناسند تا بتوانند بر اساس شناختی که از آنها به دست می آورند انتخاب کنند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به راه های مختلف شناخت نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان گفت: ابتدایی ترین راه آشنایی در شهرستان ها با کسانی است که آنها را می شناسند اما این‌کافی نیست و باید اطلاع رسانی شود.

 

وی اطلاع رسانی را مهم ترین شیوه تبلیغات صحیح نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و حتی انتخابات شوراهای اسلامی برای شناخت نماینده اصلح دانست و گفت: تبلیغات مجلس خبرگان رهبری به دلیل برگزاری استانی انتخابات، صدا و سیمای استان ها با داوطلبان مجلس خبرگان رهبری که شورای نگهبان صلاحیت علمی و سیاسی آنها را تأیید کرده است مصاحبه می کند و یکی از راه های تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری توسط صداو سیما و رسانه ملی اطلاع رسانی می شود و با نامزدهای انتخابات مصاحبه می شود تا داوطلبان مجلس خبرگان رهبری خود و مراتب تحصیلی، اساتید، فعالیت های‌ اجتماعی و سیاسی خود را معرفی کنند.

 

آیت الله نمازی، پوستر و تراکت های تبلیغاتی و نصب آن در محل های تعیین شده ویژه تبلیغات انتخابات و همچنین توزیع آن در حوزه های علمیه و دانشگاه ها و مراکز علمی و مذهبی را صحیح ترین روش اطلاع رسانی اعلام کرد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این که اطلاع رسانی انتخابات، حق مردم است و رای مردم حق الناس است، گفت: این حق مردم است که هر موکلی به لحاظ عقلی و حقوقی و اجتماعی هنگام انتخاب وکیل باید وکیل خود و شرایط و توانایی و قدرت علمی و دفاعی او را بشناسد.

 

به گفته وی، اکثر اعضای مجلس خبرگان رهبری از تبلیغات و چاپ و انتشار عکس و پوستر و زندگینامه و بیوگرافی خود اجتناب می کنند.

 

افرادی که آشنایی با کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری ندارند به لیست های مورد تأیید مراجعه کنند

آیت الله نمازی در عین حال، لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را که یکی از نهادهای رسمی و قابل اعتماد امام و رهبر معظم انقلاب، علما و حوزه های علمیه است را از مناسب ترین لیست ها دانست و گفت: جامعه مدرسین بعد از تحقیق و بررسی های لازم توسط کمیسیون های متعدد، لیست کاندیداهای خود را برای حوزه تهران و استان های سراسر کشور انتخاب می کند.  

 

وی با اشاره به این که افرادی که آشنایی با کاندیداها ندارند و دسترسی به اطلاعات ندارند طبیعی است باید به لیست های مورد تایید مراجعه کنند گفت: افرادی که لیست ها را تهیه می‌کنند افرادی قابل اعتماد و شناخته شده و متدین و متقی هستند که براساس واقعیات ها اظهار نظر می کنند نه این که بخواهند بر اساس روابط اظهار نظرکنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در این روش تبلیغاتی برخلاف تبلیغات مجلس شورای اسلامی یکدیگر را تخریب نمی کنند.

 

شاخص هایی که مردم برای رای دادن باید در نظر داشته باشند همان شاخص های قانون مجلس خبرگان رهبری است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جواب این سؤال که مردم چه شاخص هایی را برای رای دادن برای خودشان باید قرار دهند، گفت: شاخص هایی را که مردم برای رای دادن باید در نظر داشته باشند همان شاخص های قانون مجلس خبرگان رهبری است.

 

آیت الله نمازی گفت: مردم باید به کاندیدایی رای بدهند که فقیه و مجتهد باشد، ضمن این که اجتهاد نیز دارای مراتب حداقل و حداکثر است که کاندیدای مجلس خبرگان به لحاظ صلاحیت باید کسی باشد که حداقل اجتهاد را داشته باشد.

 

به گفته وی، حداقل اجتهاد را که قدرت استنباط برخی از فروع فقهی و قدرت تشخیص فقیه و رهبر را داشته باشد.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از نظر سیاسی نیز باید کسی باشد که امتحان پس داده باشد، با صلابت و با شجاعت باشد و استقلال در تفکر داشته باشد و از کسی پیروی نکند و تحت نفوذ دیگران نباشد، ضمن اینکه هم فقیه و هم سیاستمدار و هم شجاعت داشته باشد و جایی که نظام نیاز به او دارد با قدرت وارد میدان شود و از حاکمیت و نظام و ولایت فقیه دفاع کند و مانند فتنه 88 که برخی ساکت شدند نباشد.

 

حضور ملت در صحنه انتخابات پاسخ تمامی توطئه های دشمن را می دهد

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین در مورد این سؤال که حساسیت انتخابات آینده را در چه می بینید؟ گفت، انقلاب اسلامی از آغاز مورد تهدید و هجوم و توطئه دشمن بوده و علیرغم خواسته دشمن هرچه توطئه کردند، کودتاهای نوژه، حمله طبس، خلق عرب، خلق کرد و ماجرای آمل، تحرکات مسلحانه و تحمیل جنگ 8 ساله با تصور تصرف سه روزه تهران موفق نشدند و شکست خوردند.

 

آیت الله نمازی گفت: امروز انقلاب اسلامی از مرزهای خود و خاکریزهای سیاسی ابرقدرت ها عبور کرده است و ملت های کشورهای مجاور ایران و کشورهای مختلف اسلامی همه مدعی اسلام هستند و دشمن نیز از اقتدار جمهوری اسلامی که روز به روز بر این اقتدار افزوده می شود به اوج عصبانیت رسیده است.

 

وی با اشاره به این که، تمامی تلاش دشمن امروز در جهت براندازی نظام و تغییر رژیم اسلامی ایران گفت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب گفت، دشمنان اسلام با حکومت اسلامی مخالف نیستند بلکه با حکومت اسلامی با محتوا و ضد استکبار و ضد استبدادی که با آنها اهل معاملعه نباشد مخالف هستند و با حکومتی مانند عربستان موافق هستند.  

 

به گفته وی دشمن قصد دارد حکومت اسلامی را یا به طور کلی سرنگون کند و یا از محتوا که ولایت فقیه است تهی‌کنند تا یک حکومت اسلامی صوری و تشریفاتی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که جمهوری اسلامی امروز در محاصره سیاسی،تبلیغاتی، اجتماعی و اقتصادی دشمن قراردارد، برحفظ هوشیاری و آمادگی مردم تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده بان نظام افق های دور دست را می بیند و از توطئه های دشمن آگاه است و در فرمایشات اخیر خود چندین بار تأکید بر آماده باش ملت داده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که حضور ملت در صحنه انتخابات پاسخ تمامی توطئه های دشمن را می دهد یاد آورشد: حضور مردم در صحنه انتخابات باید حضور تمام عیار باشد.

 

انتخابات مبتنی بر سه عنصر فقه انتخابات، اخلاق انتخابات و قانون انتخابات است

آیت الله نمازی با اشاره به این که انتخابات یک حرکت اجتماعی ملی است، باید بر اساس فقه این حرکت انجام شود، گفت: رای دادن یک فریضه سیاسی ملی و عبادی مانند نماز جمعه است که ضمن این که عبادت است، سیاسی نیز هست چرا که در پایگاه های نماز جمعه که به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرارگاه فرهنگی برای افکار عمومی است، مسائل سیاسی مطرح می شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: از نظر فقه انتخابات، انتخابات مبتنی بر سه عنصر فقه انتخابات، اخلاق انتخابات و قانون انتخابات است و فقه انتخابات نیز واجبات انتخابات و حرام های انتخابات است و وجوب آن نیز این است که تمام کسانی که واجب شرایط رای هستند باید رای بدهند.

 

به گفته وی، رای دادن واجب کفایی نیست که اگر عده ای در انتخابات شرکت کردند، شرکت در انتخابات از دیگران ساقط شود، بلکه رای دادن واجب عینی است  و بر همه  آحاد واجدین شرایط واجب است تا در این فریضه سیاسی الهی و ملی شرکت کنند.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: اگر در کشور 60 میلیون واجد شرایط رای باشند و از این تعداد 50 میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند، دشمن برای 10 میلیون نفری که به هر دلیلی در انتخابات شرکت نداشته اند حساب بازمی کند و آنها را مخالفان نظام پیاده نظام خود می داند.  

 

مطالبی را که نامزدهای انتخابات علیه یکدیگر در فضای مجازی، مطرح و یکدیگر را تضعیف و تخریب می کنند شرعی نیست

وی تأکید کرد: بارها گفته ام، نامزدهای انتخابات رقیب یکدیگر نیستند بلکه همرزم یکدیگرند و مانند دوران دفاع مقدس که رزمندگان اسلام تفنگ های خود را به طرف دشمن نشانه رفته بودند آنها نیز در میدان انتخابات در کنار یکدیگر دشمن را نشانه گرفته و با یک دشمن مشترک مبارزه می کنند.  

 

نماینده ولی فقیه در کاشان از انتخابات به عنوان یک عملیات سیاسی نام برد و با تأکید بر این که انتخابات یک رزم سیاسی است، گفت: در میدان انتخابات که نامزدها رقیب یکدیگر نیستند، حضور مردم سیلی محکمی بر صورت سیاه استکبار است.

 

به گفته وی، انتخابات یک جنگ و یک رزم است اما یک جنگ و رزم فرهنگی و سیاسی است که نامزدهای انتخابات مانند سربازان نظام برای دفاع از نظام به میدان انتخابات آمده اند.

 

آیت الله نمازی همچنین با تأکید بر این که نامزدهای انتخابات دوست یکدیگر باشند، گفت: مطالبی را که نامزدهای انتخابات و هواداران آنها علیه یکدیگر در فضای مجازی، مطرح و یکدیگر را تضعیف و تخریب می کنند شرعی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: نامزدهای انتخابات سرمایه های کشور هستند که نباید سقوط کنند./1307/ت301/ج

ارسال نظرات