۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵
کد خبر: ۳۱۱۰۳۲
استاد حوزه علمیه قم:

محبت و مهرورزی به خانواده سیره اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ارتباط مستقیمی میان مَحبت به اهل بیت(ع) و دوستی همسر و خانواده وجود دارد، گفت: سیره اهل بیت(ع) براساس مَحبت و مهرورزی به خانواده و همسر است.
خانواده و همسرداري خانواده و همسرداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم یزدان پناه شامگاه دیروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه میان مَحبت به اهل بیت(ع) و مهرورزی و مَحبت به خانواده و همسر ارتباط مستقیم وجود دارد، گفت: عده زیادی هستند که رسول خدا(ص) را به خاطر ازدواج‌های سیاسی و مصلحتی ایشان مورد سرزنش قرار داده و متهم می‌کنند در حالی که همین افراد حاضر نیستند از سیره همسرداری حضرت رسول(ص) که چیزی جز مَحبت و عدالت نسبت به همسرانشان نبود سخنی به زبان آورند.

 

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند که هرکس ما اهل بیت(ع) را بیشتر دوست داشته باشد بیشتر به همسر و خانواده اش مَحبت می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این سخن حضرت تنها متوجه مردان نیست بلکه جضرت زنان را هم مورد خطاب قرار داده‌اند و زنی که پیرو اهل بیت(ع) باشد هرگز به همسر خود ظلم نکرده و زندگی را به کام همسر و فرزندان خود با صبوری و مهر و مَحبت شیرین می کند.

 

خانم یزدان پناه ادامه داد: همانطور که جهاد فی سبیل الله برای مردان اجر شهادت دارد برای زنان هم خوب همسرداری که همان جهاد زن در کلام رسول خدا(ص) است اجر و پاداش بهشت و شهادت را دارد.

 

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) می‌فرمایند که برای من چیزی محبوب‌تر از خرید برای خانه و خانواده نیست، گفت: این به آن معنا نیست که زن بخواهد شوهرش را برای خرید منزل مجبور کند که به هر خفتی تن دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کسی که همسر خود را مورد آزار و اذیت قرار دهد ملعون است و این هم شامل زن و هم شامل مرد می‌شود.

 

خانم یزدان پناه با اشاره به اینکه مَحبت در خانه و خانواده از اهمیت زیادی برخودار است، اظهار کرد: رسول خدا(ص) می‌فرمایند که هر کس که از روی مهر و محبت به فرزندان و همسر خود نگاه کند رحمت و مَحبت خداوند شامل حال او می شود.

 

وی یادآور شد: زنان نباید در خانه برای نیازهای مادی به همسر خود فشار آورند و در این زمینه باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند که نه تنها به خاطر تنگدستی حضرت علی(ع) را مورد سرزنش قرار نمی دادند بلکه برای اینکه حضرت علی(ع) شرمنده نشوند قبل از اینکه ایشان به خانه برگردند فرزندان خود را حتی با تعریف کردن قصه می خواباندند تا حضرت با دیدن گرسنگی فرزندانشان شرمنده نشوند./968/پ202/ی

ارسال نظرات