۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۱۱۰۶۱
امام جمعه موقت اصفهان:

تأخیر آمریکا برای اجرای مفاد برجام پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: رهبر انقلاب تأکید کردند مواظب مکر آمریکایی‎ها باشید، ما سخاوتمندانه گام‎هایمان را برای اجرای برجام برداشتیم، اما پرسش این جا است که آنان کی می‎خواهند طبق تعهداتشان عمل کنند.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجتالاسلام سیدمجتبی میردامادی در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه ایمان در زندگی انسان، گفت: در وجود حضرت امام(ره) این ایمان وجود داشت، وقتی دشمن به ایران تجاوز کرد، امام(ره) فرمود بروید آنان را مورد هدف قرار دهید، اما یک عده از اطرافیان گفتند نمیشود، این روحیه امام(ره) بود.

 

وی با بیان این که با وجود چنین ایمانی، ملت ایران هرگز زیر بار ظلم نمیرود، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران با قدرت و سجاعت توإم با رأفت و رحمت تفنگداران آمریکایی را اسیر کردند و از هیچ ابرقدرتی نترسیدند و اعلام کردند کوچکترین تجاوزی سبب واکنش سریع نیروهای سپاه به آنان میشود، این امر نشانه ایمان است.

 

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: قدرت عظیم سپاه اسلام و ملت ایران که بیش از 36 سال است، دشمن علیه آن فعالیت کرده است، توأم با رحمت و رأفت است، به دنبال آن که معلوم شد، از سوی آمریکاییها اشتباهی رخ داده است، کوچکترین اذیت و آزاری ندیدند و آنها از رحمت الهی برده بردند.

 

وی درباره قطع رابطه آلسعود با ایران، خاطرنشان کرد: در زمان امام(ره) نیز قطع رابطه رخ داده بود که امام(ره) درباره این مطلب فرموده بودند که قطع رابطه آلسعود با ایران برای اثبات دوستی با اسرائیل است، و الا چه معنایی دارد در دنیای اسلام عدهای از کشورها به جان هم بیفتند.

 

حجتالاسلام  میردامای در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسإله هستهای گفت: رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند که حتما اگر مسأله هستهای حل شود، بهانههای دیگری برای تحریم و فشار پیش کشیده میشود، ایشان بسیار روی این زمینه اصرار داشتند، مذاکره با کشورهای 5+1 را منع نکردند اما گفتند مواظب باشید.

 

وی بیان کرد: رهبر انقلاب تأکید کردند مواظب مکر آمریکاییها باشید، ما سخاوتمندانه گامهایمان را برای اجرای برجام برداشتیم، اما پرسش این جا است که آنان کی میخواهند طبق تعهداتشان عمل کنند؟ نمیشود امیدوار بود چون موضوع موشکهای ایران را پیش میکشند، آنان ایرانی میخواهند که همچون زمان شاه با استکبار و آمریکا کاری نداشته باشد.

 

وی با تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی، خاطرنشان کرد: ایشان از شخصیتهای بسیار بزرگواری بود که نماینده امام(ره) در شهر ری بودند و مقامشان به جایی رسیده که در حقشان فرمودند هر کس حضرت عبدالعظیم را در ری زیارت کند، همچون کسی است که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کند.

 

سرنوشت حکام عربستان همچون سرنوشت شاه خائن است

حجتالاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به سالروز فرار شاه خائن در 26 دیماه، بیان کرد: این شاه 37 سال خیانت کرد و کشور را فروخت، نه تنها از لحاظ مادی، بلکه ارزشهای معنوی را فروخت، این پیامی است که به شاهان کشورهای عربی باید بدهیم، آنها مسیر را اشتباه میروند.

 

وی با تأکید بر این که نوکری آلسعود نسبت به آمریکا، کمتر از نوکری و خدمت شاه به آمریکا نبود، اظهار کرد: باید به پادشاهان کشورهای عرب نوکر آمریکا گفت که شما نیز به سرنوشت شاه خائن دچار خواهید، شد، حکومت مرتجع عربستان سعودی هم به لطف خدا به همان ذلت و نکبت شاه دچار میشود.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بزرگداشت روز شهادت شهید سیدمجتبی نواب صفوی ادامه داد: افتخار ما است که این شهید از اصفهان بوده است، خداوند در قرآن کریم موعظه بسیار زیبا و گیرایی برای انسان بیان میکند و آن این است که به او میگوید برای خداوند یک نفری یا دو نفری قیام کنید و منتظر وعده و وعید نباشید.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی و یاران دیگرش که به شهادت رسیدند، گروه محدودی بودند، اما در راه انقلاب و اسلام حرکت و قیام کردند و به حیات ابدی رسیدند و اجرشان با خداوند خواهد بود.

 

حجتالاسلام  میردامادی با تسلیت سالگرد شهادت علامه حکیم گفت: این روزها ملت عراق بیدار شده و بپاخاسته است، امیدواریم با گسترش بیداری اسلامی شاهد عراق و سوریهای باشیم که در زیر چتر اسلام و در کنار ایران، در برابر دنیای کفر و استکبار ایستادگی میکنند.

 

وی با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) در روز سهشنبه، گفت: این امام همام 13 سال در مدینه بودند و به همراه پدرشان به سرمنرأی رفتند، مادر گرامیشان همراه ایشان بود که در همان شهر از دنیا میروند و حدود 6 سال دوران امامت آن حضرت در سامره است و سرانجام به دست بنیالعباس شهید شدند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با تسلیت وفات حضرت معصومه(س) بیان کرد: حضرت معصومه(س) خواهر امام رضا(ع) است و این ویژگی را دارند که مادر ایشان مادر امام رضا(ع) است، در نزدیکی ساوه جنگی درمیگیرد و 27 نفر از یاران حضرت معصومه(س) شهید میشوند، و خود حضرت مریض میشوند و به قم بازمیگردند و در قم از دنیا میروند./914/پ201/ج1

ارسال نظرات