۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۱۱۰۹۸
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

محبت و تمسک به امام زمان در گرو دوری از گناه و آراسته شدن به تقوا است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: باید محبت ما به امام زمان(عج) محبت و تمسک واقعی باشد، این محبت زمانی اتفاق می‌افتد که ما از گناهان دوری کرده و خود را به تقوا آراسته کنیم.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز پیش از مراسم پرفیض زیارت آل یاسین، که در آستان مقدس امامزادگان پنج تن(ع) لویزان، برگزار شد، گفت: بزرگ‌ترین دشمن مخلوقات و انسان‌ها شیطان است که زمانی بیشترین عبادت را به درگاه الهی داشته است.

 

وی عنوان کرد: شیطان اغواگر قوی است به طوری که دنبال اغوای انبیا نیز بوده است اما بر مخلصان تأثیرگذار نیست، انسان ضعیف خلق شده است اما اگر به خداوند و ائمه معصومین(ع) توسل و تمسک جوید در مقابله با وسوسه‌های شیطان پیروز می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار داشت: اگر ما به امام زمان خود متوسل و متمسک شده و در هر زمان دست خود را به سمت او دراز می‌کنیم به این دلیل است که متوجه شدیم که خداوند خلیفه‌اللهی را خلق کرده که به وسیله او می‌توان از شیطان نجات پیدا کرد.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی بیان داشت: امام زمان به دعای ما نیاز ندارد بلکه ما به او نیاز داریم، ائمه معصومین در جایگاهی قرار دارند که اگر ما به آنها توسل کرده و سلام دهیم آنها به طور قطع جواب می‌دهند، توجه به امام زمان(عج) صرفا برای روز جمعه نیست هر روز ما باید با توجه به امام زمان(عج) طی شده و با او ارتباط داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه ما هر نعمت را که از خداوند دریافت می‌کنیم به خاطر امام زمان(ع) است، ابراز کرد: شیطان همواره تلاش می‌کند که ارتباط افراد را با امام زمان(عج) قطع کند اما بدانید همان‌گونه که ارتباط محبتی و معنوی بین فرزند با پدر و مادر برقرار است بین شیعیان و امام زمان(عج) نیز این ارتباط معنوی وجود دارد بنابراین ما باید قدر این ارتباط را دانسته و به آن توجه خاص داشته باشیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در روایت داریم که امام زمان(عج) از پدر و مادر ما نسبت به ما مهربان‌تر است، مبادا به بهانه پاره‌ای از گناهان ارتباط خود را با امام زمان(عج) قطع کنیم اگر چه باید تلاش کنیم برای دوری از آزار پدر معنوی خود گناه نکنیم.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی در ادامه گفت: امام زمان(عج) فرمودند ما هیچ زمانی احوال شعیان را فراموش نمی‌کنیم بنابراین شیعیان نیز باید برای فرج او دعا کنند، باید محبت ما به امام زمان(عج) محبت و تمسک واقعی باشد این محبت زمانی اتفاق می‌افتد که ما از گناهان دوری کرده و خود را به تقوا آراسته کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی ادعا می‌کنند ما دنبال امام زمان(عج) هستیم تا او را از نزدیک ببینیم، بر اساس فرمایش امام زمان این افراد اگر به وظیفه خود عمل کنند نیازی نیست که به دنبال امام زمان(عج) بروند امام زمان(عج) خود نزد آنها خواهد آمد./807/202/ب2

ارسال نظرات