۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۱۱۱۴۶
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان:

مراسمات دهه فجر به دور از مسائل سیاسی باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان این که پرهیز از ورود به جناح‌های سیاسی، اختلاف و تبلیغات انتخاباتی از دیگر اصول و سیاست‌های دهه فجر است، گفت: در آستانه تبلیغات انتخابات هستیم، بنابراین جناح‌ها و گروه‌ها خودشان را به نوعی در برنامه‌ها دخالت می‌دهند، باید توجه داشته باشیم که این مراسم‌ها به دور از مسائل سیاسی باشد.
صدفي

مهدی صدفی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این که ایام الله دهه فجر فرصتی است که خدمات نظام جمهوری اسلامی در سال های گذشته را نشان دهیم، گفت: یکی از راه های مقابله با توطئه ها و ترفند ها استکباری به نمایش گذاشتن موفقیت های نظام در ابعاد مختلف است که در واقع به عنوان حکم بازدارنده همه توطئه ها می تواند محسوب شود.


وی بیان کرد: دهه فجر باید دهه شکرگذاری و نکو داشت ملت ایران از خون شهدا باشد و دهه فجر دارای ارزش و اعتبار ویژه ای است که ما باید از این فرصت بار دیگر به باز خوانی دوران انقلاب بپردازیم و اولین سیاست ما تبیین برکات و دستاوردهای انقلاب است ودشمن با ترفندهای مختلف به دنبال ناکارآمدن جلوه دادن نظام است و از طرف دیگر به مقابله با بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان و همچنین آزادی خواه می پردازد.


صدفی تصریح کرد: ما باید در این ایام تمامی تبلیغات و شایعاتی که دشمنان از ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی دارند را نابود کنیم و سیاست ستاد دهه فجر تبیین خدمات جمهوری اسلامی است، تحکیم بخشیدن به احکام اصلی انقلاب اسلامی و یاد و زنده نگه داشتن ولی فقیه و جایگاه رفیع ولایت به عنوان رکن اصلی پیروزی همراه با فراهم سازی زمینه حضور گسترده مردم در اجرای برنامه های دهه فجر از اهداف اصلی ما است.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: تأکید ما بر مردمی شدن است که مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب در صحنه ایام الله دهه فجر مشارکت داشته باشند، همچنین آگاهی بخشی، امید بخشی و ایجاد فضای شاد در جامعه از دیگر سیاست های فجر است و توجه هر چه بیشتر به کانون ها، مساجد، محلات، کانون های فرهنگی و هنری و کانون های مؤثر مردمی از دیگر رویکردها دهه فجر در کرمان است.


وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: همه جوامع و ملت‌ها روزهایی به عنوان روزهای تاریخی که افتخاراتی کسب کرده‌اند، ثبت و ضبط می ‌کنند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی مناسبت‌هایی همچون ایام‌الله دهه فجر برگرفته از اعتقادات دینی و مذهبی انقلاب اسلامی است.


صدفی ابراز کرد: ایام‌الله دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و این ایام فرصتی برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی است، و دهه فجر ایامی خاطره‌انگیز و نشاط‌ آور برای مردم به ویژه نسل جوان است و امیدواریم ایام‌الله دهه فجر با شکوه هر چه تمام در برای آحاد مردم برگزاری شود.


رییس شورای هماهنگی استان کرمان در ادامه از تشکیل 25 کمیته برای برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در استان کرمان خبرداد و عنوان کرد: بنابراین است همه اقشار مختلف مردم و تشکل‌های مردمی در این کمیته‌ها مسؤولیت داشته باشند و هر کدام بخشی از امورات این ایام را برعهده داشته باشند.

 

این مسؤول یادآور شد: هر نهادی مسؤولیت یک کمیته را برعهده دارد و تاکنون کمیته افتتاح عمرانی با مسؤولیت معاونت عمرانی استاندای، کمیته بسیج با مسؤولیت سپاه، نیروهای مسلح، کمیته ایثارگران با مسؤولیت بنیاد شهید، کمیته دانشجویان و دانشگاهیان با مسؤولیت دانشگاه آزاد، کمیته مساجد با مسؤولیت دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کرمان، کمیته فرهنگیان با مسؤولیت آموزش و پرورش، کمیته روستایی و عشایری، کمیته وزش و جوانان، کمیته قرآن و نهج‌البلاغه، کمیته کودک و نوجوان، کمیته فضا سازی و تزئینات شهرداری، کمیته اصناف، کمیته هیئت‌های مذهبی، کمیته مسابقات، کمیته بانوان،کمیته اقلیت‌های دینی و مذهبی تشکیل شده که پشتیبانی برگزاری مراسم‌ها به عهده شورای تبلییغات اسلامی است.


صدفی تأکید کرد: تدوین برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از اصول و سیاست‌های دهه فجر است، و یکی از توطئه‌های بیگانگان این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند که با تدوین برکات و بیان خدمات می‌توانیم این توطئه را خنثی کنیم و
 این ایام فرصتی است که با برگزاری مراسم و تشکیل جلسات، بصیریت افزایی در راستای دشمن‌شناسی گام‌های موثری برداشته شود و ایجاد نشاط و شادابی در این ایام از دیگر سیاست‌های دهه فجر است که باید با حفظ شئونات اسلامی و رعایت شئونات در ایجاد فضای شادابی و نشاط در جامعه قدم برداریم، و برنامه‌ ریزی باید به گونه ‌ای باشد که برنامه‌ها به شکل مردمی برگزار شوند و فراگیربودن برنامه‌ها یکی دیگر از اصول و سیاست‌های دهه فجر است و اختصاص به قشر و جناح خاصی نباشد، زیرا دهه فجر متعلق به آحاد ملت است.


وی پرهیز از ورود به جناح‌های سیاسی، اختلاف و تبلیغات انتخاباتی را از دیگر اصول و سیاست‌های دهه فجر عنوان و اظهارکرد: در آستانه تبلیغات انتخابات هستیم بنابراین جناح‌ها و گروه‌ها خودشان را به نوعی در برنامه‌ها دخالت می‌دهند، باید توجه داشته باشیم که این مراسم‌ها به دور از مسائل سیاسی باشد.


وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی حقیقتی برخواسته از سنت الهی است، پیروزی انقلاب اسلامی همان وعده حق بر باطل خداوند بر بندگانش است و در واقع دهه فجر دهه تجدید عهد و میثاق ملت می باشد و دهه فجر مظهر شکوه عظمت و فداکاری ملت ایران است و ملت ایران هرگز این ایام را فراموش نخواهند کرد و ایام الله دهه فجر در واقع به عنوان یکی از شیرین ترین و ماندگار ترین حادثه در تاریخ ایران محسوب می شود.


رییس شورای هماهنگی استان کرمان تأکید کرد: امروز وظیفه ما است که میراث گرانبهای امام راحل و همه ارزش و اصول انقلاب را حفظ کنیم و انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های دینی و اعتقادی ملت و با تکیه بر سه عنصر مهم و اصلی توکل بر خداوند متعال و ایمان راسخ ملت، رهبری پیامبر گونه امام راحل به عنوان معمار انقلاب و همبستگی و وحدت کلمه بر پا شد.


صدفی تصریح کرد: دنیا امروز شاهد پیشرفت‌های نظام در ابعاد مختلف اقتصادی،علمی، دفاعی و فرهنگی است، دنیا نمی تواند موفقیت های جمهوری اسلامی را ببیند زیرا بعد از انقلاب، دنیای استکباری پایه های حکومتی خود را متزلزل می دید و احساس کردند شعله های فروزان انقلاب پایه های حکومتی آنهار را فرو خواهد ریخت و احساس ترس کردند و با توطئه های مختلف در جهت براندازی نظام جمهوری بر آمدند.


این مسؤول با بیان این که به بهره‌ گیری از فضای مجازی در دهه فجر و اینکه سعی شده در این ایام با توجه به تعداد مخاطبین از فضای مجازی در این ایام استفاده شود، اظهار کرد: علاوه براین 10 شب جشن در خانه شهر توسط دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی در سایر مکان‌های شهر این جشن‌ها برگزار می‌شود.


وی دشمن شناسی و دشمن ستیزی را از دیگر رویکردهای برنامه های دهه فجر خواند و ابراز کرد: ایجاد فضای شادابی و نشاط در جامعه نیز در ایام الله دهه فجر دنبال می شود، و دهه فجر متعلق به همه مردم است و همه مردم در برگزاری آن نقش دارند./9709/302/ب3

ارسال نظرات