۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۱۱۱۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

حضور حداکثری مردم در انتخابات خواست رهبری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی حضور گسترده در انتخابات را خواست رهبری خواند و گفت: کسانی که معتقد به انقلاب هستند و اعتقاد به وطنشان دارند باید در انتخابات شرکت کنند.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام سید محمد فخری مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حق الناس در انتخابات اظهار داشت: مسأله حق الناس در انتخابات رای مردم است، ملت در انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری یا انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا براساس تکلیف در پای صندوق های رای حاضر شده و اعلام نظر می کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت رای ملت از دیدگاه امام خمینی (ره) گفت: همانطور که امام راحل فرمودند: «میزان، رای مردم است» و «رای مردم هم امانت است و باید حفظ شود»، در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری پیرو همان حرکت می فرمایند:« رای مردم در واقع حق الناس وامانت مردم است و باید این امانت را حفظ کنیم».

 

حجت الاسلام فخری در ادامه با بیان این که مردم باید در انتخابات آینده به ویژگی های مد نظر رهبری در نامزدهای انتخابی دقت کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید توجه کنند آنچه که در کلام مقام معظم رهبری بیشتر مطرح شد، اعتقاد به اسلام، ولایت مداری، امانت داری، کاردانی و تخصص بود که در واقع کسی که خودش رانامزد انتخابات کرده باید دارای این شرایط باشد.

 

وی گفت: به طور حتم نماینده متعهد، مسؤول و ولایت مدار هم کلام وهم عملش برای جامعه مفیدخواهدبود، مردم باید در انتخاب نمایندگان خود به این معیارهای اصلی توجه کنند تا افرادی شایسته و وارسته به مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی راه یابند.

 

حجت الاسلام فخری بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری همه ملت را فارغ از جریان سیاسی و حتی مخالفان نظام و رهبری را به حضور در پای صندوق های رای دعوت کردند بنابراین همه باید درانتخابات شرکت کنیم.

 

مدیرکل سابق حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را نشانگر همراهی مردم انقلابی ایران با نظام اسلامی دانست و یادآور شد: اولین انتخابات درنظام جمهوری اسلامی در سال 58 برگزار شد و 98 درصد مردم بر تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، رای مثبت دادند، در حال حاضر هم باید با همین آمار 98 درصدی در انتخابات حضور پیدا کنیم.

 

وی حضور گسترده در انتخابات را خواست رهبری خواند و گفت: کسانی که معتقد به انقلابند و یا نه، اعتقاد به وطنشان دارند و حب وطن در دلشان است باید در انتخابات شرکت کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: وقتی مردم پای صندوق های رای حضور پیدا می کنند در واقع به مشروعیت نظام رای می دهند، چون انتخابات در هر رده ای برای نظام اسلامی است، در واقع  شرکت در انتخابات، تثبیت نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام فخری تأکید کرد: هر رای درواقع جوابی است برای آنان که میگویند مردم با انقلاب همراه نیستند یا اعتنایی به نظام وانقلاب نمی کنند،  حضورمردم نشان میدهدکه ادعای جدایی ملت از نظام شایعه ای بیش نیست و مردم خواستار انقلابند وبا رای خودشان این مسأله راهم امضا می کنند.

 

وی در پایان به راه های شناخت افراد مورد اعتماد و لیست های پیشنهادی پرداخت و گفت: اعتقاد به اسلام و ولایت فقیه، متعهد بودن، مسؤول و متخصص بودن معیارهایی است که بیان شده و اگر درشخصی تجلی کند بیانگر شایستگی فرد است، البته می توان از نهادهای دلسوز نظام اسلامی همچون  جامعه مدرسین و جامعه روحانیت که مورد تایید و مورد اطمینانی است، الگو گرفت./936/302/ب3

 

ارسال نظرات