۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۱۱۱۶۷

گردهمایی فصلی ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی یک روزه ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی با هدف بررسی مسائل و جریان‌های روز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در تبریز برگزار شد.
همايش ائمه جمعه

حجت الالسلام حسین تقی‌زاده، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اعلام این خبر، اظهار داشت: این گردهمایی یک روزه که به میزبانی نماینده ولی فقیه در استان آیت الله مجتهدشبستری برگزار شد، با طرح مباحث مختلف همراه بود.


وی با بیان این‌که مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل راه و شهرسازی میهمانان این نشست یک روزه بودند، خاطرنشان کرد: بررسی راه‌کارهای احیای موقوفات حوزه های علمیه استان، رفع تصرف از زمین‌های موقوفی، بررسی و بحث پیرامون رفع مشکل مربوط به زمین‌ها و همچنین تأکید بر همراهی ائمه جمعه با برنامه‌های آتی محور سخنان این مدیران کل بوده است.


حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که بررسی راهکارهای عملیاتی کردن مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانون امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل ستادهای شهرستانی از دیگر مباحث طرح شده بود، افزود: تبیین و تنوریز افکار عمومی در اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دیگر بحث این گردهمایی یک روزه بود.


رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اندیشه‌های امام و رهبری و بازخوانی تاریخ انقلاب در ایام الله دهه فجر همچنین دعوت مردم برای حضور گسترده در برنامه‌های دهه فجر و راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از دیگر مباحث نشست بود.


بنابر این گزارش، ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی در پایان این نشست با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ما امامان جمعه شرکت کننده در همایش فصلی ائمه جمعه استان تأکید داریم که بنا به اصل هشتم قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه ای است همگانی و انتظار بحق و شایسته از لایه های مختلف دولت محترم این است که با همه امکانات خود در ادارات و سازمانها و مراکز علمی و دانشگاهی در جهت تحقق بخشیدن به این دو فریضه مهم الهی کوشا بوده و در اجرای قانونیکه اخیراً در مجلس شورای اسلامی در این خصوص تصویب شده است اقدام جدی معمول دارند.


این بیانیه تأکید کرده است: نظام سلطه و استکبار جهانی در پسابرجام قصد نفوذ در لایه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را دارد و در موقعیت فعلی استراتژی دشمن ریل گذاری برای عملیات خطرناک نفود در انتخابات پیش روست، همچنین مجلس خبرگان رهبری دژ مستحکم نظام جمهوری اسلامی جهت پاسداری از جمهوریت و اسلامیت نظام حول محور ولایت فقیه بوده و ملت شریف ایران با رعایت همه جوانب و درک شرایط و موقعیت حساس کنونی افراد اصلح و متدین و وفادار به ولایت مطلقه فقیه را برای عضویت در این مجلس انتخاب خواهند کرد.


ائمه جمعه آذربایجان شرقی تأکید کردند: مجلس شورای اسلامی بنا به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) در رأس امور بوده و اعضای آن باید در تراز انقلاب اسلامی و نمایندگانی همچون "شهید آیت الله مدرس" ، استکبار ستیز و کاردان و لایق بوده و در جهت حفظ منافع ملی و دفاع جانانه از ارزشهای الهی لحظه ای گذشت نکنند و ضمناً لازم است مردم غیور استان و نامزدها اخلاق انتخاباتی را رعات فرمایند.


ائمه جمعه از شورای نگهبان مصرانه درخواست کرده‌اند در راستای وظایف شرعی، قانونی و انقلابی خود لحظه ای کوتاه نیامده و از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخوبی پاسداری نمایند و افزودند: توجه به معیشت مردم و رونق فضای کسب و کار و اشتغال جوانان امری است بسیار لازم و ضروری بطوریکه اغلب مشکلات و آسیبهای اجتماعی از نبود اشتغال بوجود می آید. البته این مهم در گروی توجه عالمانه به اقتصاد مقاومتی میسر است.


ائمه جمعه در پایان این بیانیه خاطرنشان کردند: ما جنایت رژیم منحوس آل سعود را بخاطر شهادت عالم برجسته شهید آیت الله شیخ نمر و 46 نفر دیگر از فعالان سیاسی را شدیداً محکوم نموده و این حرکت ددمنشانه را در جهت ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان و سرپوش گذاشتن بر شکست سیاستهای آل سعود در منطقه می دانیم. همچنین جنایات ارتش و حاکمیت نیجریه در دستگیری و شکنجه شیخ ابراهیم زکزاکی و جنایت پلیس جمهوری آذربایجان در شهادت جمعی از عزاداران حضرت امام حسین(ع) در شهر نارداران آذربایجان و ایجاد محدودیت به دین داران آن منطقه را محکوم می کنیم.


همچین در پایان این بیانیه با اشاره به نزدیکی دهه فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامیاز مسؤولان و مردم آذربایجان شرقی دعوت شده تا به طور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده و آمال و آرزوهای شوم استکبار جهانی را مثل گذشته به یأس و نومیدی مبدل کنند./935/303/ب1

ارسال نظرات