۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۳۱۱۱۶۸

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه «مهربان باشیم» و پخش تفسیر آیت الله جوادی آملی با عنوان بر کرانه نور از جمله برنامه­های رادیو معارف در هفته جاری هستند.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، برنامه «مهربان باشیم» رادیو معارف لایه های معرفتی ضرب المثل‌ «یک صبر کن و هزار افسوس مخور» را واکاوی می‌کند.

 

حجت الاسلام احمد غلامعلی، کارشناس تاریخ و علوم حدیث در برنامه «مهربان باشیم» به تبیین اهمیت و جایگاه صبر و شکیبایی در قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام می‌پردازد و با تشریح ابعاد معرفتی ضرب المثل «یک صبر کن و هزار افسوس مخور» از افرادی، می‌گوید که بدون جستجو و پرسش و با عجله و شتاب تصمیمی می گیرند که سودی ندارد و پشیمانی به بار می‌آورد.

 

«گزارش مردمی»، «بهداشت و سلامت»، «تازه‌های فرهنگی و هنری»، «شعر طنز»، «اخبار جاده‌ها و وضع آب و هوا» و «آداب و مناسک عبادی» از دیگر بخش های این برنامه است.

 

گفتنی است، زمزمه سید آیات قرآن کریم(آیة الکرسی) و سخن بزرگان درباره آموزه های ناب اخلاق اسلامی زینت بخش این برنامه است.

 

برنامه «مهربان باشیم» شنبه تا پنجشنبه به تهیه کنندگی حسن جلالی و اجرای رضا ملایی ساعت 7:05 تا 8 صبح از رادیو معارف پخش می‌شود.

 

اوصاف مؤمنان در بیان حضرت آیت الله جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی با تفسیر سوره مبارکه «قصص» به شرح اوصاف مؤمنان پرداخت.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی، مفسر عالیقدر قرآن کریم در برنامه «برکرانه نور» رادیو معارف ذیل تفسیر آیات 52 تا 56 سوره «قصص»، اشتیاق به جهاد در راه خدا، صبر در مقابل تحقیر دیگران، جواب بدی را با خوبی دادن و گریزان بودن از لغو را از ویژگی‌های شاخص مؤمنان برشمردند.

 

ایشان تجارت‌های صوری و دلال بازی را مصداق کار لغو دانست و افزود: مردان الهی نه سراغ لغو می‌روند ونه اجازه می‌دهند کارهای لغو و بیهوده سراغ آن‌ها بیاید.

 

گفتنی است، برنامه «برکرانه نور» که به تفسیر آیات نورانی کلام وحی از سوی مفسر فرزانه حضرت آیت الله جوادی آملی اختصاص دارد با تلاش گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف به تهیه کنندگی علی برخورداری هر هفته شنبه تا چهارشنبه ساعت 6 بامداد پخش و در ساعت 30 : 21 از صدای فضیلت بازپخش می‌شود./998/101/ب2

 

منبع: رادیو معارف

ارسال نظرات