۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۱۱۲۰۶

همایش «مشق عشق؛ از دانشگاه تا حرم» در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش «مشق عشق؛ از دانشگاه تا حرم» با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 27 دی دانشگاه تبریز و پاسداشت مدافعان حرم، در تبریز برگزار می‌شود.
شهداي 27 دي دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش «مشق عشق؛ از دانشگاه تا حرم» با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 27 دی دانشگاه تبریز و پاسداشت مدافعان حرم؛ به همت ستاد بزرگداشت شهدای 27 دی، فردا، از ساعت 9:30 در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.


سردار دکتر حسن بیات، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران اصلی این همایش خواهد بود، ضمن این‌که خاطره گویی  دکتر حسینی از بازماندگان حادثه 27 دی و دکتر بیضایی برادر شهید مدافع حرم از دیگر برنامه‌های این یادواره در تبریز خواهد بود.


بنابر این گزارش، دانشگاه تبریز به عنوان مشهد الشهدای دانشگاه های کشور تنها دانشگاهی است که مورد حمله مستقیم رژیم بعثی قرار گرفت؛ در سال 1365 از دانشجویان دانشگاه تبریز که آماده اعزام به جبهه‌ها بودند خواسته شد به جای اعزام به جبهه، به عنوان نیروهای بسیجی در ساخت مهمات در دانشکده فنی این دانشگاه تلاش کنند.


دانشجویان آن دوره از اوایل دی‌ماه سال 1365 کار جهادی خود را آغاز کردند که در نهایت 27 دی‌ماه همان سال حدود ساعت 10:30 در پی همکاری
منافقان کوردل با رژیم بعثی عراق، شب هنگام، مورد هجوم وحشیانه قرار گرفت و در نتیجه این هجوم وحشیانه 22 نفر از دانشجویان مشغول در کارگاه شهید و 8 نفر نیز مجروح شدند. 


مهندس حاج سجاد (ایرج) خلوتی، محسن محمدی غریبانی، رحمان قفل‌گری، مرتضی زمان‌پور، علی فصیح کجاآبادی، حمیدرضا ملکوتی خواه، علی‌رضا رضوان جو، عباس ارشدی پور، صدیار صفری، بیاضعلی اسدی فرد، سید محسن جواهری، سعید امیرخانی، مهدی امیرکاظمی، علیرضا کریمی وفایی، حسین شیرین سرندی، مرتضی جابری، فواد الدین محمودی، یعقوب اسماعیل زاده، شیرزاد شریفی، هاشم اخترشمار، عادل جعفری نویمی پور و حسین رضاپور، 22 شهید واقعه 27 دی‌ماه بودند.


گفتنی است، پیش از این نیز همایش گرامیداشت «شهدای بمباران» با نگاهی به حرکت جهادی دانشجویان دانشگاه تبریز، در سطحی گسترده و با حضور میهمانانی از سراسر کشور در دانشگاه تبریز برگزار شده بود./935/203/ب1

ارسال نظرات