۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۳۱۱۲۴۹
روحانی بازداشت شده در عربستان:

آل سعود نوکر بی‌اراده استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ملایی با بیان این که مناسب است که تمام جنبه‌های رفتارهای زشت و جنایات آل سعود بازگو شود، گفت: حکومتی که خود را ام‌القرای جهان اسلام و خادم‌الحرمین نامیده است، باید بهترین خدمت به مسلمانان و دین‌داران ارائه کند، اما متأسفانه نوکر استکبار جهانی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.
آل سعود

حجت الاسلام محمد ملایی، روحانی بازداشت شده در عربستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن جنایت آل‌سعود در به شهادت رساندن آیت الله نمر، گفت: این جنایت از سوی عربستان برای کنترل اوضاع داخلی کشور خویش است، زیرا که با فاجعه‌ای که پادشاهان عربستان در منا به وجود آورده‌اند و ناکامی که در جنگ یمن داشته‌اند، باید پاسخگوی افکار عمومی کشور خویش  باشند، هر چند سانسورهای خبری شدیدی در  عربستان وجود دارد، اما مردم این کشور آگاهی‌های لازم را از سیاست‌های سیاستمداران خویش کسب  می‌کنند.

 

حجت الاسلام ملایی بیان کرد: همچنین این جنایت عربستان بدین جهت است که زهر چشمی از مخالفان به ویژه شیعیان بگیرند، اما حکومت آل سعود با شهادت رساندن شیخ نمر به اهداف داخلی و بین‌المللی خویش نخواهند رسید.

  

وی با بیان این که وعده قطعی آیات قرآن کریم  و سنت اهل‌بیت(ع) این است که ظلم برپا نخواهد ماند و از بین می‌رود، افزود: ممکن است که آل سعود چند روزی جولان دهند و مخالفان و عالمان همچون شیخ نمر را به اسارت بگیرند، منطقه­های احصی و قطیف در بند و اسارت نیروهای نظامی عربستان قرار گیرد، اما به زودی شاهد از بین رفتن این حکومت خواهیم بود.

 

حجت الاسلام ملایی با بیان این که حوادث نیجریه، یمن، سوریه و عراق از سوی عربستان و رژیم صهیونیستی برنامه­ریزی می‌شود، عنوان داشت: حکومتی خود را ام‌القری جهان اسلام و خادم‌الحرمین نامیده است و باید بهترین خدمت را به مسلمانان و دین‌داران ارائه دهد؛ اما متأسفانه نوکر استکبار جهانی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

 

روحانی بازداشت شده در عربستان اظهار داشت: در زمان کنونی مسلمانان جهان هویت اصلی خویش را به واسطه اهل‌بیت(ع) و روشنگری‌های علمای اسلام به دست آورده‌اند، رژیم عربستان صدمات بسیاری از بیداری اسلامی در بحرین سوریه، یمن و عربستان تجربه کرده‌ است، به همین دلیل حکومت آل سعود با آمریکا و اسراییلی هم‌پیمان شده‌اند تا جلوی بیداری اسلامی را بگیرند.

 

وی با بیان این که مناسب است که مسؤولان، حوزویان، دولت‌ها و امت اسلامی جنایات‌ها و رفتارهای زشت آل سعود را محکوم  و افشاگری کنند، افزود: مناسب است که علمای اسلام از موجودیت شیعه دفاع کنند و اعلام انزجار خویش را از این بندکشیدن علمای مجاهد و مبارز به جهانیان برسانند.

 

روحانی بازداشت شده در عربستان ابراز کرد: مناسب است که به‌ جای انجام برخی فعالیت­های سخیفی که به بهانه دفاع انجام می‌شود؛ حرکت‌های سازنده فرهنگی و عقیدتی با گفتمان اسلامی و اهل‌بیت(ع) با الگوگیری از فعالیت‌های شیخ زکزاکی انجام دهیم.

 

حجت الاسلام ملایی در ادامه سخنانش درباره بازداشت خویش در عربستان، بیان کرد: در سال 91 مصادف با ایام شهادت فاطمه زهرا(س) عازم سفر حج عمره بودم که در مدینه با شرطه­های وهابی به جهت اذیت کردن زائران ایرانی که در قبرستان بقیع داشتند، مناظره کردم، بنابراین نیروهای امنیتی عربستان به جهت این مناظره، مرا بازداشت کردند./998/302/ب2

ارسال نظرات