۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۳۱۱۲۷۲
کار‌شناس ارشد علوم سیاسی:

انقلاب اسلامی با هدف‌گیری مشخص و با تأثیرگذاری جهانی مطرح شد

خبرگزاری رسا ـ کار‌شناس ارشد علوم سیاسی گفت: امام خمینی (ره) در دنیایی که سکولاریسم گسترش یافته بود حکومت دینی را ایجاد کرد و توانست با گرفتاری‌ها و بحران‌های مختلفی مواجه شود و بلکه روز به روز پیش رود.
منوچهر محمدي

به گزارش خبرگزاری رسا، منوچهر محمدی در سومین نشست «بررسی آینده‌شناسی انقلاب اسلامی مبتنی بر آرمان‌های مهدوی» که به همت مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: آینده پژوهی یک علم است و ما باید این علم را بدانیم و بشناسیم. اگر ما گذشته را خوب بشناسیم و سیر تحولات خودمان و جامعه جهانی را به خوبی درک کنیم می‌توانیم درباره آینده پیش بینی دقیقی داشته باشیم که برای نیل به این هدف باید از خردنگری پرهیز کرده و نگاهی کلان داشته باشیم.


محمدی تصریح کرد: اگر نگاهی به انقلاب اسلامی داشته باشیم متوجه می‌شویم تحولاتی که این انقلاب را ایجاد کرده است حرکتی عظیم بوده و من طی پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیدم که در چهار سطح ملی، منطقه‌ای، جهانی، تاریخی و تمدن این انقلاب قابل بررسی است.


وی با بیان اینکه در گذشته و در دنیای پست مدرن به مدت 300 سال همه افکار به این سمت بود که دین به تاریخ سپرده شده است و جایی در دنیای مدرن ندارد، افزود: حتی این دیدگاه در بین ما مسلمانان هم جا افتاده بود ولی امام خمینی (ره) در دنیایی که سکولاریسم گسترش یافته بود حکومت دینی را ایجاد کرد و توانست با گرفتاری‌ها و بحران‌های مختلفی مواجه شود و بلکه روز به روز پیش رود.


این کار‌شناس ارشد مسائل سیاسی گفت: اما دومین نگاه شکل گیری انقلاب اسلامی و تاثیر آن در جامعه بود، انقلاب اسلامی جامعه ولایی را شکل داد که سه رکن داشت یکی امت ولایتمدار و دیگری مکتب ولایی و سومی رهبری ولایی بود که این سه رکن جامعه‌ای را ایجاد کردند که در دنیا بی‌نظیر است.


محمدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) آمد و فرمود قدرت خدا بالا‌ترین قدرت است، افزود: امام در عمل هم نشان داد که با وجود آنکه رژیم شاه در یک دوره بر مردم مسلط بود اما یک ملت با دست خالی و با شعار الله اکبر به پیروزی رسید و نشان داد تحولی که ایجاد شد تحولی عظیم و بنیادی بود که معیار‌ها را تغییر داد. نکته دیگر اینکه در سطح جهانی نظام 300 ساله را به چالش کشید.


وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم تمام انقلاب‌ها در قالب نظام دوقطبی شکل گرفت اما امام آمد و جمله‌ای را مطرح کرد که این جمله در تاریخ ایران هم بی‌نظیر بود. اگر امروز در غرب اسلام هراسی وجود دارد اسلام هراسی آن‌ها به حق است، اتفاقا آن‌ها باید بترسند از حرکتی که ما در انقلاب اسلامی داشتیم. امام خمینی آمد و نظام جدیدی را به دنیا معرفی کرد و امروز اگر در سطح ملت‌های مسلمان قیامی صورت گرفت حتی در سطح جهان غرب هم این اتفاق افتاد و جنبش وال استریت نشان از آن دارد.


کار‌شناس ارشد مسائل سیاسی تصریح کرد: با بعثت پیامبر (صلی الله علیه و آله) دو امپراطوری رم و ایران شکست خورده و فرو پاشیدند و اسلام توانست در سراسر گیتی گسترش یابد و به مدت هزار سال جهان اسلام اوج و جهان غرب افول کرد، در سال 57 نیز انقلاب اسلامی رخ داد و دو امپراطوری آن زمان که حاکم بودند یکی فرو پاشید که‌‌ همان شوروی بود و دیگری نیز در حال فرو پاشیدن است.


وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) هیچ تحول منفی‌ای در انقلاب ما رخ نداد و رهبری دقیقا جای پای امام گذاشتند و این مسیر را پیش بردند و آینده ما حتی به نسبت گذشته قرون وسطی از صلابت برخوردار است.


شایان ذکر است، مباحث منوچهر محمدی، کار‌شناس ارشد مسایل سیاسی در قالب میزگردی با حضور حجت الاسلام مصلحی ارایه شد که اداره این میزگرد بر عهده نادر طالب‌زاده بود./1323/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات