۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۱۱۳۴۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

گرایش مردم جهان به فرهنگ عاشورا، مسؤولیت نهادهای فرهنگ ساز را سنگین‌تر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با بیان این که گرایش مردم جهان به فرهنگ عاشورا، مسؤولیت نهادهای فرهنگ ساز را سنگین‌تر می‌کند، گفت: مصونیت امروز ما در برابر اردوگاه استکبار به دلیل فرهنگ عاشورایی است.
حجت‌الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ظهر امروز، در نشست مشترک با رییس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، لازمه دستیابی به موفقیت در عرصه قرآن را تأمین زیر ساخت‌های لازم و هم ‌افزایی دستگاه‌ها در نقاط مشترک و مشارکت عمومی دانست و افزود: توجه به دغدغه‌های فرهنگی و مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی افزود: سازمان‌ ها و ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و حوزه علمیه که به هر شکلی در زمینه فرهنگ و قرآن فعالیت می‌کنند می‌توانند با همفکری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، فعالیت‌های همسو و مشترکی داشته باشند و به فعالیت‌‌های فرهنگی، تبلیغی و هنری عمق بخشیده تا نتیجه و تأثیرگذاری‌ بیشتری حاصل شود.

 

حجت‌الاسلام مردان با بیان اینکه گرایش مردم جهان به فرهنگ عاشورا، مسؤولیت نهادهای فرهنگ ساز را سنگین‌تر می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی از همین فرهنگ به وجود آمده و به پیروزی رسیده، هشت سال دفاع مقدس را همین واقعه سامان داده و به نتیجه رسانده و اکنون مصونیتی که ما در برابر اردوگاه استکبار داریم به دلیل همین فرهنگ عاشورایی است.

 

وی، برگزاری محافل قرآنی در امامزاده ها، آموزش قرآن کریم، ارائه خدمات و همکاری با هیئات مذهبی در حوزه اماکن مذهبی و حسینیه ها، اعزام مبلغ و برگزاری دوره های آموزشی را از جمله فعالیت هایی دانست که می تواند به صورت مشترک برنامه ریزی و اجرا شود.

 

حجت‌الاسلام مردان، افزود: گستره سازمان تبلیغات اسلامی در فعالیت دینی تشکل های وابسته بویژه هیئات مذهبی به‌عنوان بزرگ ترین تشکل اجتماعی کشور، کانون های فرهنگی و مراکز قرآنی و گستره اداره اوقاف و امور خیریه در موقوفات به ویژه وقف های خاص و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه می تواند این دو نهاد را به‌عنوان مکمل یکدیگر در فعالیت های فرهنگی معرفی کند.

 

حجت‌الاسلام ولی الله روان، رییس اداره اوقاف آران و بیدگل نیز در این دیدار بر آمادگی این اداره برای همکاری با اداره تبلیغات اسلامی تاکید کرد و گفت: همکاری این دو نهاد فرهنگی بویژه در فعالیت های قرآنی و حوزه هیئات مذهبی می تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه تاثیرگذار باشد.

 

رییس اداره اوقاف با تقدیر از همکاری های سازمان تبلیغات اسلامی با این اداره و اجرای برنامه های موثر در بقاع متبرکه، گفت: در شرایطی که جهان اسلام و مسلمین در سراسر جهان گرفتار دشمنان و ددمنشان تحت عناوین مختلف امثال داعش و النصره و گروه های تکفیری هستند، همکاری مشترک نهادهای فرهنگی می تواند در توسعه فرهنگی و اجرای دستورات قرآن و اسلام و منویات مقام معظم رهبری تاثیرگذار باشد.

 

حجت‌الاسلام روان، همچنین برای اجرای برنامه های مشترک قرآنی با اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در مناسبت های ملی و مذهبی بویژه در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام آمادگی کرد./1307/202/ب1

ارسال نظرات