۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۱۱۳۶۷
رییس جمهور در نشست خبری:

بنا نیست به خاطر برجام به آمریکا اعتماد کنیم/ لازم باشد پاسخ قاطعی به عربستان خواهیم داد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در نشست خبری به مناسبت آغاز اجرای برجام، موفقیت بدست آمده را حاصل مقاومت، وحدت و ایستادگی ملت و هدایت ها و حمایت های رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: امروز روزی تاریخی و استثنایی برای ملت ایران است.
نشست خبري رييس جمهور به مناسبت اجراي برجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران لحظاتی قبل در نشست خبری به مناسبت اجرای برجام، دستاوردهای این موفقیت را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: امروز روزی استثنایی و تاریخی برای ملت ایران است، بعد از دوازده سال از تلاش های صورت گرفته از سوی مسؤولان مختلف، امروز به نقطه عطفی دست یافته ایم. به جای این که برنامه هسته ای بهانه ای برای بدخواهان، تحریم و فشار و فاصله باشد، از امروز برنامه هسته ای به عنوان برنامه ای برای روابط علمی، فناوری و تجاری و اقتصادی نیز خواهد بود.

وی افزود: به جای آن که تا امروز از لحاظ حقوقی جمهوری اسلامی ایران تحت فشار شش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و دوازده قطعنامه شورای حکام آژانس باشد، امروز در برابر قطعنامه ای است که برجام را به عنوان مصوبه شورای امنیت سازمان ملل در برابر جهانیان قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: از امروز دیگر برنامه هسته ای ایران با بهانه های واهی به عنوان تهدید صلح و امنیت برای جهان و منطقه نیست. بلکه وسیله ای برای فناوری نوین در مسیر توسعه کشور و ثبات و امنیت منطقه خواهد بود. از امروز تجار و کارآفرینان ما می توانند از مسیر قانونی و معمول نقل و انتقالات بانکی صادرات خود را با تسهیلات بیشتر آغاز کنند.

رییس جمهور موفقیت بدست آمده را در سایه ایستادگی، وحدت، مقاومت و پیوند قوا و حمایت همه ارکان کشور ذکر کرد و ابراز داشت: اگر وحدت ملی و مقاومت ملت در برابر فشار ظالمانه نبود، امروز شیرینی پیروزی بزرگ را در ذائقه خود حس نمی کردند.

وی بیان کرد: اگر هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری و چتر ولایت فقیه بر سر این ملت نبود، اگر چارچوب هایی که ایشان برای مذاکرات تعیین کردند و تذکرات به موقع و حمایت کامل ایشان از مذاکره و مذاکره کنندگان نبود، در این نقطه از موفقیت نبودیم.

رییس جمهور افزود: اگر هنر و علم دیپلماسی نبود ما امروز در این نقطه نبودیم، بهترین افراد سرآمد دیپلمات خود را به این عرصه فرستادیم و دیدیم که موفقیت را برای ملت به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به سیاست برد برد گفت: آن‌ها که فکر می‌کردند که یا باید سر دیگران کلاه گذاشت یا سرمان کلاه می‌گذارند برایشان مشخص شد که می‌شود و می‌توان به تفاهمی رسید که به نفع ملت‌ها و کشورها و جهان باشد.

 

وی ابراز داشت: ما این موفقیت را در سایه دانشمندان و دیپلمات‌های کاردان بدست آوردیم، ما امروز سرآمدان دیپلمات کشور را به این عرصه فرستادیم و موفقیت را برای ما به ارمغان آوردند؛ آنگاه که توانستند توافق ژنو را به دست آورند و در لوزان برای چارچوب‌های توافق نهایی موفق شدند و در 23 تیرماه توانستند در سال جاری توافق جامع هسته‌ای را با طرف مذاکره کننده خود به دست آورند.

 

وی ادامه داد: دیپلمات‌های ما توانستند که تمام قطع‌نامه‌های شش گانه را لغو کردند و تمام مراحل پیموده شد و روز 26 دی ماه یعنی همان روزی که حاکم تحمیلی کشور از این ملت برداشته شد و در همان روز تحریم برداشته شد و ما امروز در فضایی هستیم که می‌توانیم با دنیا تعامل اقتصادی و سیاسی و حقوقی به نفع منافع ملی خود داشته باشیم.

 

رییس قوه مجریه ابراز داشت: در همین چند ساعت حساب‌های ال سی در سراسر جهان باز شد و آن‌ها که می‌گفتند باور نکنید باید بدانند که ما به موفقیت ملت خود باور داریم.

فصل جدیدی در روابط ایران با جهان گشوده شده است
وی تحریم بانک‌های بر سایه مسائل هسته‌ای را از بین رفته عنوان کرد و گفت: حتی بانک سپه هم امروز از تحریم خارج شد؛ امروز روزی است که ملت ما در سایه ایستادگی خود و در سایه مجاهدت خود دستاوردهای این مجاهدت را می‌بیند و لمس می‌کند.

 

وی تصریح کرد: امروز آغاز جدید و فصل جدید در ارتباط ایران با جهان و مسائل اقتصادی با دنیا است.

 

رییس جمهور با اشاره به سخنان صبح امروزش در مجلس گفت: ما امروز توانایی رشد هشت درصد اقتصادی را داریم؛ ما امروز باید کشورهای منطقه را به عنوان اهداف صادرات به دست آوریم و در این راه برجام موانع را از پیش پای ما برداشته است.

 

رییس دولت از تحویل برنامه ششم و برنامه بودجه سال 1395 به مجلس ابراز خوشنودی کرد و گفت: امیدواریم که نتایج فعالیت‌های دولت را بیشتر در زندگی خود لمس کنیم.

پاسخ های رییس جمهور به پرسش خبرنگاران
رییس جمهور در ادامه نشست خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نیاز سی تا پنجاه میلیارد دلاری ایران برای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و مواضع تند بنگاه‌هایی در آمریکا در کنار بنگاه‌های رژیم غاصب اسرائیل، ابراز داشت: ما نیازمند به سرمایه و تکنولوژی هستیم و در این راه شرایط کشور ما برای استقبال از کار آفرینان آماده است.

 

وی ادامه داد: ما برای رشد اقتصادی نیاز داریم که بخش خصوصی فعالی داشته باشیم؛ هموطنان ما باید سرمایه خود را به داخل کشور بیاورند؛ بخش خصوصی نیز می‌تواند سرمایه خصوصی را جذب کند و دولت در این مسیر تنها نیست؛ دولت برای سرمایه غیر رانتی فرش قرمز پهن کرده و امروز هم این فرش را پهن می‌کند.


رییس جمهور کشورمان کشور را دارای جاذبه برای سرمایه‌های خارجی عنوان کرد و گفت: در این دو سال ثبات و آرامش کشور را دیده‌اید و می‌دانید که دولت به تمام وعده‌های اقتصادی خود عمل کرده و باز هم عمل می‌کند؛ این دولت کاهش تورم مستمر را قول داده است و شاهد آن هستید.

 

رییس جمهور تصریح کرد: رشد اقتصادی البته نه به مقدار مورد انتظار شاهد بوده‌اید همانگونه که پارسال سه درصد رشد داشته‌ایم امسال هم داریم و سال آینده حداقل 5 درصد رشد خواهیم داشت؛ نیروی انسانی لایق، سرمایه کافی انسانی در کشور وجود دارد؛ تحصیلکردگان و مهندسان آماده فعالیت، انرژی و ثبات و امنیت کشور شرایط خوبی برای سرمایه‌های خارجی است.

 

وی با اشاره به سفر 150 شرکت از 50 کشور خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران ابراز داشت: مشخص است که سرمایه خارجی قابل جذب است ولی اینکه چقدر جذب خواهیم داشت وابسته به فعالیت ماست و هر چه بیشتر باشد اشتغال و رشد توسعه بیشتر خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی احتمال وجود مشکلاتی در اجرای برجام را محتمل دانست و گفت: در آمریکا هر گروهی بعداً دولت را در اختیار داشته باشند تعهدی که دولت آمریکا به ما داده است تعهد دولت آمریکاست و هر دولتی باشد به این چارچوب باید متعهد باشد قطعنامه 2231 برای این است.

 

رییس دولت یازدهم با اشاره به تحرکات صهیونیست‌ها و تندروهای داخل آمریکا گفت: دنیا به این نتیجه رسیده است که راه تحریم راه صحیحی نیست و راه باخت باخت است و به ضرر همه هست و همه فهمیده‌اند که ملت و دولت ایران قابل اعتماد است و در پی ام دی ثابت شد که ایران اخلاقی است و راست گفته و از مسیر صحیح خارج نشده و اعتماد دنیا به ما به دلیل آشکارتر شدن وجهه کشور به مردم بالا رفته است.

امیدواریم عربستان از مسیر اشتباه بازگردد
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر استفاده از شرایط نوین در منطقه و ایران و اینکه چگونه می‌توان برای حل بحران‌ها با عربستان و دیگر کشورهای فعال منطقه استفاده کرد گفت: برجام می‌تواند به عنوان یک مدل برای حل و فصل و اعتماد سازی در منطقه باشد.

 

وی ادامه داد: منطقه ما با مشکلات فراوانی مواجه است؛ بعضی از کشورهای منطقه با معضل تروریسم مواجه هستند و اختلافات بین کشورها وجود دارد در منطقه ما که باید این اختلافات برداشته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: به اعتقاد ما شرایط برای ایجاد روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه بهتر از گذشته خواهد بود و در سایه این روابط می‌توانیم اختلافات خود را حل و فصل کنیم.

 

وی در توضیح روابط با عربستان گفت: در مسائل منا رفتار عربستان در اخلاق و عرف دیپلماسی نمی‌گنجید؛ عربستان از بازماندگان منا عذرخواهی نکرد و رفتارش با مردم یمن درست نیست و آن‌ها را ماه‌هاست که بمباران می‌کند؛ این عمل در دید هر کس محکوم است.

 

رییس قوه مجریه ادامه داد: کشتار و خرابی جز بی خانمانی و نابودکردن یک کشور نیست و باید دلیل و هدف آن را بدانیم؛ اگر کسی بر مبنای افکار خودش برای عدالت اجتماعی سخنی گفته و نقدی کرده است در برابر انتقاد هر چند تند و حتی اتهام پاسخ آن اعدام نیست.

 

وی با اشاره به اعدام شیخ نمر گفت: کشتن یک عالم دینی از جامعه عربستان چیزی قابل قبول نیست؛ عربستان خود مسیر اشتباهی را آغاز کرده است؛ ما امیدواریم که به مسیر درست به نفع جامعه برگردد.

 

رییس جمهور تصریح کرد: امروز که روز اجرای برجام بود یکی از مقامات سعودی ابراز ناراحتی کرد که مشکلات اقتصادی ایران حل شده است؛ یک همسایه بخصوص مسلمان این کار را نمی‌کند؛ از شادی ما نباید ناراحت شوند؛ مسلمانان همه با هم برادرند مخصوصاً عربستان که خود را حرم‌دار حریم امن الهی می‌داند.

 

وی گفت: ما به دنبال حل مسائل منطقه هستیم اما رفتار غیر اخلاقی و غیر دیپلماتیک را مردم ما نخواهند پذیرفت و اگر لازم باشد جواب قاطعی به برخی از برخوردها خواهیم داد؛ امیدواریم که تاکنون جواب لازم را بعضی از حکام عربستان گرفته باشند و مسیر را به سمت منافع خود و مردم خود عوض کنند.

گزارش صد روزه را در ایام انتخابات به مردم قول داده بودم/ امیدوارم بتوانم در فواصل کوتاه تر به مردم گزارش ارائه کنم
وی در پاسخ به امکان تکرار گزارش صد روزه به مردم گفت: گزارش صد روزه را در ایام انتخابات به مردم قول دادم که بعد از صد روز از کارهای صد روزه به مردم گزارش می‌دهم؛ همانجا هم گفته بودم که سالانه از فعالیت دولت به مردم گزارش خواهم داد.

 

وی ادامه داد: گزارش دهی به مردم در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تر به مردم حرکت خوبی است که امیدوارم بتوانیم در فاصله‌های کوتاه‌تر هم نشست خبری و گزارش‌دهی داشته باشیم.

بنا نیست به خاطر برجام به آمریکا اعتماد کنیم
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره احتمال عهد شکنی مسائل مربوط به برجام و اعمال تحریم‌های دوباره از سوی آمریکا، گفت: بنا نیست ما به خاطر برجام به آمریکا اعتماد کنیم؛ احتمال نقض تعهدات توسط دولت آمریکا وجود دارد همانطور که مردم ما بدعهدی و ظلم‌های فراوانی را از آمریکایی‌ها دیده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: در برابر هر کنشی واکنشی خواهد بود؛ اگر آن‌ها در اجرای برجام نقضی را انجام دهند طبق همان ساز و کاری که در برجام پیش بینی شده است اقدام خواهیم کرد و اگر بخواهند تحریم‌های گذشته را دوباره برقرار کنند به وسایل دیگری جبران می‌کنیم.

 

رییس جمهور کشورمان برگشت تحریم‌های گذشته را دارای زمینه ندانست و گفت: ما تا حال روابط اقتصادی خاصی با آمریکا نداشته‌ایم و از حالا به بعد هم نداشته‌ایم گرچه در فرش و پسته و هواپیما شرایط جدیدی به وجود خواهد آمد و اگر تکنولوژی از آمریکا بخواهد بیاید آمادگی داریم و آن‌ها مشکلاتی دارند.


وی تصریح کرد: بعضی از شرکت‌های خارجی که دارای سرمایه‌گذاران آمریکایی هستند مشکلاتی دارند که در پسا برجام به آن‌ها خواهیم پرداخت و هیأت نظارت بر برجام که توسط رهبر معظم انقلاب تشکیل شده، یکی از وظایفش نظارت بر چگونگی اجرای این مسائل است.

خبرنگاران اجرای وعده های دولت را مطالبه کنند
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا می‌توان در مدت باقی مانده از دولت به تمام تعهدات خود در انتخابات عمل کند یا نه؟ گفت: یکی از تعهدات من ارتباط با دنیا بود و دیگری حل و فصل مسائل هسته‌ای بوده است؛ وزارت خارجه و همکارانشان فعالیت سنگینی داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به ناهماهنگی کشورهای مذاکره کننده با ایران گفت: یکی از فعالیت‌های ما ایجاد هماهنگی بین کشورهای مذاکره کننده است و مذاکره با شش کشور کار سختی است؛ دوستان اقتصادی اگر کشور را کنترل کردیم کار سختی بود که هم تورم را پایین آوردیم، هم بازار را کنترل کردیم و هم آرامش در کشور وجود دارد.

 

رییس شورای عالی امنیت ملی کشور تصریح کرد: اگر نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی، ارتش این کشور را امن نگه نمی‌داشتند ما در این قضایا موفق نمی‌شدیم؛ اگر حمایت مراجع و علما و دانشگاه‌ها و دانشمندان نبود ما موفقیتی به دست نمی‌آوردیم.

 

وی وعده‌های دیگری مانند اقتصادی، سیاسی، فنآوری را محقق شده توصیف کرده دانست و گفت: در برخی از زمینه‌ها هنوز مسائلی وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کنیم و امیدواریم که بعد از پسا برجام به آن مسائل رسیدگی کنیم و خبرنگاران و رسانه‌های باید دنبال کنند که وعده‌های خود را انجام دهیم. کار رسانه‌ها این است که به دنبال اجرای وعده‌های تمامی دولتمردان باشند.

 

مشکلی با سرمایه گذاری آمریکایی ها در ایران نداریم 

وی در پاسخ به چگونگی رفع ضعف بخش خصوصی و کاهش اندازه دولت و احتمال وجود روابط ایران و آمریکا گفت: در قسمت اول تلاش بر نقش بیشتر بخش خصوصی است و دولت تلاش بیشتری خواهد کرد که حمایت‌های بیشتری را از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آن داشته باشد.


وی ادامه داد: امروز در نطق خود در مجلس عرض کردم که بسیاری از مسائل عمرانی را داریم که باید به بخش خصوصی برای تکمیل واگذار شود. همچنین به سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی گفته شده است که با بخش خصوصی ایران مشارکت کنند برای سرمایه‌گذاری.


وی ابراز داشت: دولت می‌داند که برای پیشرفت راهی جز ارتقای قدرت بخش خصوصی ندارد؛ ارتقای محیط کسب و کار هم به این خاطر است که زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی را مهیا کرده‌ایم و درست است که باید بیشتر فعالیت داشته باشند.


رییس جمهور ادامه داد: در بخش دوم باید گفت که برای سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها مشکلی نیست و خودشان باید با قوانین دست و پا گیر خود کنار بیایند؛ آن‌ها در موانع هواپیمایی رفع مشکل کرده‌اند و مانند آن.


وی ابراز داشت: این در دست آن‌ها خواهند بود که مشکلات خود را حل و فصل کنند و برای سرمایه‌گذاری از طرف آمریکا و ورود سرمایه مشکلی ندارد. 
 

 

دوستان دوران تحریم خود را فراموش نمی کنیم/ سفر رییس جمهور چین به ایران

رییس جمهور کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار چینی، توقعات رییس جمهور ایران از سفر رییس جمهور چین ابراز داشت: ما دوستان دوران تحریم را فراموش نمی‌کنیم؛ کشورهایی که علی‌رغم مشکلات تلاش کردند که روابط گسترده‌ای را با کشور ما داشته باشند در شرایط امروز باید زمینه توسعه بیشتر در روابط انجام شود.

 

وی با اشاره به دیدارهای متعددش با رییس جمهور چین ابراز داشت: اسناد لازم برای امضا با رییس جمهور چین فراهم شده که در سفر شنبه وی به امضاء برسد؛ چین می‌تواند اولین شریک تجاری ما در سرمایه‌گذاری، فنآوری و تجارت باشد که در این سفر مقدماتش مهیا خواهد شد تا روابط هر چه بیشتر توسعه پیدا کند.

 

رییس جمهور همچنین از سفر خود به ایتالیا و واتیکان در هفته آینده خبر داد.

سیاست های اقتصاد مقاومتی در حال اجراست

وی در پاسخ به توقعات و انتظارات مردم در کوتاه مدت برای حل مشکلات و چگونگی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال اجراست منتها در آن حدی که باید باشد باید زمینه را بیشتر آماده کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: توسعه صادرات غیر نفتی ما در حال افزایش است و حرکت در شرکت‌های دانش بنیان که فعالیت وسیعی انجام شده است از مسائلی است که در اقتصاد مقاومتی است؛ پس این سیاست‌ها در حال اجراست؛ این که می‌بینید که اتکای ما به نفت کمتر از سال‌های گذشته است نیز از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.


رییس جمهور تصریح کرد: از بین رفتن تحریم‌ها مانند این است که باغ شما از دست کسی پس گرفته شده است پس از ترک غاصب پیداست که فعالیت‌های ما را نیازمند است و برای رسیدن به میوه به مراقبت‌های ما نیازمند است.


رییس دولت با اشاره به مخارج مورد تحمل کشور برای پس گرفتن دلار نفتی کشور گفت: امروز مشکلی نیست و این بازدهی کوتاه مدت اجرای برجام است؛ برداشتن تحریم شرط لازم برای کشور است ولی شرط کافی نیست بلکه مانع برداشته شده است و امروز روزی است که باید فعالیت کنیم تا اشتغال را بالا آوریم.


وی لزوم تحریک تقاضا در صادرات غیر نفتی گفت: پسا برجام و پسا تحریم شرایط خوبی را برای زندگی ایرانیان فراهم خواهد آورد که امیدواریم بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم.

 

ناراحتی و عصبانیت فتنه انگیزان منطقه ای از اجرای برجام طبیعی است

وی در پاسخ به ناخرسندی رژیم صهیونیستی و کارشکنی‌های آن‌ها در مسیر اجرای توافق هسته ای، گفت: اگر می‌شنیدیم که رژیم صهیونیستی از برداشتن تحریم‌ها خوشحال است بسیار تعجب می‌کردیم.


وی با بیان این که امروز روز خوشحالی دوستان ما است و ناراحتی و عصبانیت فتنه انگیزان منطقه ای نیز طبیعی است، ادامه داد: بدیهی است که دشمنان ایران در منطقه و جهان امروز ناراحت هستند و توقع ما این نیست که یک کشور اسلامی از برداشتن تحریم‌های ایران اظهار خوشحالی کند؛ مشکلات ایران در منطقه بسیار زیاد است و ایران از ابتدا در پی حل مشکلات سوریه و عراق و یمن در برابر تروریست‌ها بوده است.


وی تصریح کرد: بارها اعلام کردیم که هر کشوری که بخواهد با تروریست‌ها مقابله کند به آن دولت و ملت کمک خواهیم کرد؛ ما معتقدیم که ملت و دولت عراق پیروز خواهد بود و شرایط سوریه هم در ماه‌های آینده بهتر خواهد شد همانطور که در ماه‌های گذشته شاهد بهبودی در شرایط این کشور بوده‌ایم.

 

وی در پاسخ به اثرات بلند مدت بر زندگی مردم و چگونگی تأثیر آن در کوتاه مدت گفت: ما در بازارهای مالی و سرمایه‌ای آثارش را خواهیم دید؛ ما نقش چندانی در بورس نداریم؛ در اختیار بخش‌های اقتصادی کشور است؛ بورس گوش شنوایی را دارد که بر اساس آن حرکت می‌کند.


رییس جمهور ادامه داد: شرایط بورس بهتر شده است چون اخبار خوبی از کشور و منطقه شنیده است؛ شرایط بانکی و سرمایه‌ای ما خوب است و با حل مسائل بانکی شاهد تحولاتی خواهیم بود که در کوتاه مدت به وجود می‌آیند.


وی ابراز داشت: ما عضو ان پی تی هستیم و در چارچوب پادمان با آژانس همکاری می‌کردیم و پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کرده بودیم و از امروز هم این کار را انجام می‌دهیم.


رییس قوه مجریه تصریح کرد: شرایط ما در بخش هسته‌ای متحول شده است؛ شورای امنیت قبلاً فعالیت هسته‌ای ایران را غیر قانونی می‌دانست ولی امروز آن را به رسمیت شناخته است و در زمینه هسته‌ای آزاد شده‌ایم و می‌توانیم با کشورهای دیگر در ارتباط باشیم؛ فردو امروز بخش تحقیقات و مطالعه کشور در بخش هسته‌ای شده است.


وی به واردات و صادرات اورانیوم اشاره کرد و گفت: در بهار آزادی جای شهدا خالی که اکنون باید به یاد شهدای هسته‌ای باشیم و از آنان قدردانی کنیم؛ در این هشت سالی که فعالیت می‌کنیم امیدواریم که زودتر از این هشت سال با آژانس به توافقی برسیم که در حالی که تمام این فعالیت‌های ما در راستای صلح آمیز است می‌خواهیم شرایط هشت ساله زودتر فراهم شود.


وی تصریح کرد: رآکتور اراک مدرن می‌شود و در زمینه هسته‌ای فعالیت‌های تجاری و صلح طلبانه بیشتری خواهیم داشت.

 

اظهارات رییس جمهور درباره موضوع رد صلاحیت ها

رییس جمهور کشورمان در پاسخ به آخرین سؤال که از سوی خبرنگار یک رسانه اصلاح طلب طرح و درباره موضوع بررسی صلاحیت‌های انجام شده توسط شورای نگهبان طرح شد، با حالت مزاح مبنی بر این که باید با اجرای مدل برجام در این زمینه عمل کنیم، گفت: اطلاعات اولیه‌ای که به من دادند خوشحال کننده نبود؛ خیلی امیدوار هستیم که شورای نگهبان به این مسائل رسیدگی کند و اگر صلاحیتی تایید نشده که قابل تایید است که به نظر من این موارد فراوان است، دخالت کند.


وی ابراز داشت: من به عنوان رییس جمهور از تمام اختیاراتم در این زمینه استفاده خواهم کرد؛
امیدواریم شورای نگهبان هم موضوع و دغدغه خاطر را حل کند و نگذارد دلواپسی بوجود آید؛ امیدواریم همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند انتخابات پر شوری داشته باشیم./836/

ارسال نظرات