۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۳۱۱۴۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توسعه متوازن خراسان شمالی در گرو تکمیل زیرساخت‌های عمرانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: توسعه متوازن و پایدار خراسان شمالی در گرو تکمیل زیرساخت های عمرانی و اجرایی این استان است.
حجت الاسلام يعقوبي - آيين توديع و معارفه مدير فرودگاه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد، با تشبیه نماز به سکوی پرواز، اظهار کرد: همان‌گونه که فرودگاه سکوی پرواز و پرش دنیوی محسوب می شود نماز نیز سکوی پرواز به سوی معنویت و انس الهی است.

 

وی در ادامه با تأکید بر تکمیل فرودگاه بین المللی بجنورد و رفع برخی نواقص موجود، افزود: این موضوع که برخی از پروازهای مرکز استان خراسان شمالی به دلیل نواقص و کاستی‌های فرودگاه بجنورد، به ناچار در فرودگاه مشهد فرود بیاید به هیچ عنوان زیبنده مرکز این استان نیست به همین دلیل این مشکلات باید هر چه زودتر مرتفع شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه البته بسترهای مناسبی برای توسعه و تجهیز فرودگاه بجنورد مهیا شده است، خاطرنشان کرد: با فراهم شدن زیرساخت ها، توسعه فرودگاه هم بیشتر شده و این موضوع خود در پیشرفت و توسعه استان نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

 

وی پیشرفت های فرودگاه بین المللی بجنورد را مناسب ارزیابی کرد و افزود: افزایش پروازها در این فرودگاه از ضرورت‌ها بوده و مردم امید دارند در دوره مدیریت جدید این مهم هر چه زودتر عملی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین بر اصلاح ساعات پروازی در فرودگاه بین المللی بجنورد نیز تأکید کرد و گفت: انجام پروازها از مبدأ بجنورد در اول وقت و بازگشت از تهران در بعد از ظهر سبب می شود بسیاری از امور پیشرفت کرده و وقت کمتری از مدیران استانی برای حضور در مرکز صرف شود.

 

وی ادامه داد: در چنین صورتی مدیران و مسؤولان و نیز سایر افراد می توانند بیش از گذشته از ظرفیت فرودگاه بین المللی بجنورد استفاده کرده و با انجام سفر یک روزه به تهران و بازگشت در همان روز، کارهای خود را با سرعت بیشتری انجام دهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه فرودگاه بین المللی بجنورد در نوزدهم مهر ماه سال 91 به قدوم مبارک رهبر معظم انقلاب مزین شده است، افزود: انتظار می رود فرودگاه مرکز خراسان شمالی از نظر توسعه و تجهیزات در شأن مردم این استان باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه اظهار کرد: توسعه متوازن و پایدار خراسان شمالی در گرو تکمیل زیرساخت های عمرانی و اجرایی استان بوده و در این رابطه می بایست مسؤولان و مدیران وظایف خود را به درستی انجام دهند.

 

سیداحمد مؤمنی، قائم مقام مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور نیز در این آیین با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه غرب مانع توسعه صنعت هوایی کشور شده بود، اظهار کرد: تحریم های هوایی ایران سبب شده بود تا در این بخش امیرنشینان عربی و ترک‌نشینان، به سود و توسعه برسند.

 

وی با بیان اینکه تأثیر تحریم در حوزه صنعت هوایی بسیار منفی بود به گونه‌ای که افزون بر هواپیما، حتی برای خرید تجهیزات معمولی مورد نیاز برای فرودگاه های کشور نیز با سختی های زیادی روبرو بودیم، افزود: خوشبختانه با توجه به اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، اکنون فضای بین المللی برای توسعه ناوگان هوایی کشور ایجاد شده و به زودی ظرفیت ناوگان حمل و نقل هوایی ایران افزایش خواهد یافت.

 

گفتنی است، در این آیین با قدردانی از زحمات محمدابراهیم امانی نبی، مهدی رزاز به عنوان مدیر جدید فرودگاه بین المللی بجنورد معرفی شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات