۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۳۱۱۴۵۶
امام جمعه رامسر:

اقدامات تشریفاتی درباره اقتصاد مقاومتی پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رامسر به وظیفه دولت در تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و با بیان این که نباید تنها یه یک سری کارها و اقدامات تشریفاتی در این خصوص بسنده شود، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در مقام عمل تحقق یابد.
امام جمعه رامسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه رامسر امروز در بازدید از سه طرح اقتصاد مقاومتی شهرستان با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه حفظ استقلال و جلوگیری از وابستگی به دیگران است، ادامه داد: به حتم با تحقق این مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد بالندگی و شکوفایی نظام اسلامی خواهیم بود.

 

وی با بیان این که اقتصاد نفتی نمی تواند مسیر بالندگی و شکوفایی را طی کند و کشور را به اهداف عالی برساند، گفت: تنها با تحقق اقتصاد مقاومتی ما می توانیم روی پای خود بیاستیم و مستقل بمانیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که اقتصاد مقاومتی از متن و بطن اسلام و مبانی دینی ما است، تصریح کرد: نسخه های غربی و شرقی نمی تواند عامل پویایی و پیشرفت کشور باشد.

 

امام جمعه رامسر با تأکید براین که تحریم ها و فشارهای دشمنان برای ما خیر بود تا به خودمان بیاییم، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ما به خویشتن خویش بازگردیم و روی پای خودمان بیاستیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای عدم ارتباط با کشور دیگر نیست، افزود: امروز باید کالاهای استراتژیک و مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم و نباید به دیگران وابسته باشیم.

 

وی با بیان این که تحریم ها زمینه ای را برای رشد و بالندگی کشور در عرصه های مختلف فراهم کرد و گفت: امروز کشورمان در سایه همین تحریم های ظالمانه در عرصه نظامی به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته است.

 

امام جمعه رامسر به وظیفه دولت در تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که نباید تنها یه یک سری کارها و اقدامات تشریفاتی در این خصوص بسنده شود، افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در مقام عمل تحقق یابد.

 

حجت الاسلام مرتضوی بهترین راه رشد اقتصادی کشور را تحقق صحیح اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: برای این که بخش های مختلف کشور را در برابر توطئه های دشمنان بیمه کنیم بهترین راه برای این مسأله حرکت در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با تاکید بر نگاه اقتصادی اسلامی و نگاه تولید محور در این حوزه گفت: تکیه بر اقتصاد دانش‏محور و تولید محور و تبیین ارزش تولید و سرمایه‏گذارى برای ایجاد اشتغال برای کشور یک ضرورت اساسی است.

 

حجت الاسلام مرتضوی توجه به عرصه اقتصاد مقاومتی را مهم قلمداد و خاطرنشان کرد: یکی از جلوه های اقتصاد مقاومتی توجه به ایجاد و توسعه صنایع تبدیلى در مناطق محروم و جلوگیرى از هدر رفتن محصولات و تولیدات کارگران و کشاورزان زحمتکش است.

 

امام جمعه رامسر با بیان این که دشمنان همه توان خود را در جهت انفعال انقلاب اسلامی به کار گرفته اند، ادامه داد: اما ملت ایران همواره هوشیار و با بصیرت در برابر توطئه های دشمنان ایستاده و اجازه کوچکترین تحرکی را به آنها نخواهد داد.

 

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به مقاومت و ایستادگی 36 ساله ملت ایران در برابر تحریم های یک جانبه غرب، افزود: اما امروز می بینیم کشور روسیه در برابر تحریم های چند ماهه غرب کم خم کرده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، اقتدار و عظمت امروز نظام اسلامی را مدیون رهنمودهای و روشنگری های مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ولایت فقیه رمز پیروزی در برابر همه توطئه های دشمنان است.

 

وی با بیان این که نباید همه نگاه های مسؤولان کشور برای رفع مشکلات اقتصادی به بیرون باشد، خاطرنشان کرد: دولت باید با حمایت از تولید داخل زمینه خودکفایی آنها را فراهم کند، چون واردات بی رویه زمینه وابستگی ما به کشورهای غربی را فراهم می کند.

 

امام جمعه رامسر با بیان این که تحریم های گسترده غرب نتوانست مانع توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های مختلف شود، گفت: امروز به برکت ایستادگی و مقاومت ملت ایران شاهد رشد و بالندگی کشور در عرصه های مهم هستیم./950/202/ب1

ارسال نظرات