۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۳۱۱۴۵۷
استاد حوزه علمیه:

غفلت و دنیازدگی خواص عامل فتنه‌ها است/ اعتبار افراد به میزان تعهد آن‌ها نسبت به نظام و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که اعتبار افراد به میزان تعهد لحظه به لحظه‌شان نسبت به نظام اسلامی و ولایت است، گفت: هیچ‌کسی نمی‌تواند به اتکاء گذشته‌های حتی درخشان خود، در مقابل اندیشه‌های امام و رهبری بایستد.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید رحیم توکل امروز در نشست بصیرتی در بابل، فتنه را پدیده ناشی از غبارآلودگی فضا و تلاش بر غلبه اغراض خاص به‌جای حقیقت دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری خود تاکنون هیچ‌گاه از توطئه و دسائس دشمنان و کج‌اندیشان داخلی، که بعضاً از ایادی بیگانگان نیز هستند، در امان نبوده است. هر چند سناریوی دو فتنه 78 و 88 را بیگانگان به ویژه شیطان بزرگ طراحی کرده بودند، اما قدرت‌طلبی برخی خواص داخلی موجب پیاده‌شدن این سناریوها شد.

 

وی با اشاره به اتکاء انقلاب به اسلام و ولایت و مردم، شرط فائق آمدن بر همه مشکلات و چالش‌ها را حفظ این سه رکن دانست و گفت: صیانت از نظام اسلامی و دستاوردهای شهدا، در گرو حفظ هوشیاری و بهره‌گیری از خاطره و حافظه تاریخی است.

 

این استاد درس خارج فقه و اصول در ادامه افزود: اعتبار افراد به میزان تعهد لحظه به لحظه‌شان نسبت به نظام اسلامی و ولایت است و هیچ‌کسی نمی‌تواند به اتکاء گذشته‌های حتی درخشان خود، در مقابل اندیشه‌های امام و رهبری بایستد، چرا که کانون فتنه در داخل با شیوه‌های نفوذی خود، که امیال غرب را پی می‌گیرند، مترصد نفوذ در خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است و همانطور که امام راحل(ره)، فرمودند: ملاک وضعیت کنونی افراد است.

 

آیت‌الله توکل عامل اصلی فتنه 78 و 88 را غفلت و دنیازدگی برخی خواص دانست و گفت: هر چند سناریوی دو فتنه 78 و 88 را بیگانگان به ویژه شیطان بزرگ طراحی کرده بودند، اما قدرت‌طلبی برخی خواص داخلی موجب پیاده‌شدن این سناریوها شد که نظام مقدس اسلامی‌مان را در آستانه مخاطرات جدی قرار داده بود.

 

وی با بیان این که اگر مردم ریشه‌های اصلی فتنه را نشناسند، باید انتظار وقوع فتنه‌های ریز و درشت را در آینده داشت، یادآور شد: کانون فتنه در داخل با شیوه‌های آزمون مسؤولان و شخصیت‌ها به یقین از آزمون مردم عادی دشوارتر و آسیب‌رسان‌تر است.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نفوذی خود، که امیال غرب را پی می‌گیرند، مترصد نفوذ در خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است و اگر هوشیاری منتج به انتخاب افراد ولایی امتحان پس‌داده نشود، باید انتظار بروز فتنه‌های بزرگ را در آینده نه چندان دور داشت.

 

این استاد اخلاق با اشاره به آزمون الهی و اجتناب‌ناپذیر بودن آزمایش الهی، افزود: همه انسان‌ها صیانت از نظام اسلامی و دستاوردهای شهدا، در گرو حفظ هوشیاری و بهره‌گیری از خاطره و حافظه تاریخی از سوی مردم و نخبگان در ارتباط با افراد و شخصیت‌ها است.

 

آیت‌الله توکل هدف فتنه‌گران و حامیان خارجی‌شان را استحاله نظام اسلامی و باقی گذاردن جمهوری اسلامی بدلی و تقلبی ذکر کرد و خواستار حفظ قدرت بصیرت عمومی شد.

 

استاد درس سطح عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود برلزوم تبعیت از مقام معم رهبری تاکید کرد و اظهار داشت: بر همه ما لازم است که تبعیت کامل از اوامر مقام معظم رهبری داشته باشیم و در این راه کوتاهی از ما نباید سر بزند.

 

وی با بیان این که باید قدردان نعمت ولایت فقیه و حضرت امام خامنه ای باشیم، خاطرنشان کرد: علمای بزرگ و عرفای نامی  مانند آیت الله بهاء الدینی و علامه حسن زاده همواره از مقام معظم رهبری به عنوان نائب امام عصر(عج) با احترام یاد می کردند و افتخار می کردند که بر دستان ایشان بوسه بزنند.

 

آیت الله توکل دوری از حب دنیا را از ویژگی های برجسته مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: باید بر خودمان ببالیم که دارای رهبری فرزانه و بزرگی مانند آیت الله خامنه ای هستیم که بنا بر اظهار علامه حسن زاده که سه بار در همه عمرشان جستجو کردند، به اندازه هسته خرمایی حب دنیا نیافتند./950/202/ب1

ارسال نظرات