۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۴۷۷
به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم؛

همایش آموزشی نقش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در انتخابات برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی مدیران اصحاب رسانه و کانون های تبلیغاتی استان قم با عنوان نقش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در انتخابات به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
همايش آموزشي نقش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش آموزشی نقش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در انتخابات به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، پیش از ظهر امروز در سالن همایش های شهید آوینی این اداره برگزار شد.

 

در این مراسم شخصیت هایی همچون نصرت‌‏الله لطفی رییس هیات نظارت بر انتخابات استان قم، حجت الاسلام عباس دانشی مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم، احمد جمالی معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان قم، اسماعیل جعفری معاون دادستان قم، رضا سیار فرماندار و دبیر ستاد انتخابات استان قم و سعید کاویانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم حضور داشتند.

 

در ابتدای این نشست،حجت الاسلام عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به رویداد بزرگ انتخابات پیش رو اظهار داشت: اتخابات نمود مردم سالاری و نظام اسلامی است و انتخابات امسال و در دوره زمانی 40 روزه باقی مانده بسیار حائز اهمیت است و در دوره کنونی برگزاری انتخابات پیش رو بیشتر اهمیت دارد و امیدواریم همه افراد دراین عرصه به انتخابات به خوبی به وظیفه خود عمل کنند تا انتخابات خوبی و با حضور حداکثری داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که نظام اسلامی هم در مرحله هیجانات و مبارزات خوب عمل کرد و هم در مرحله نظام سازی، اظهار کرد: برخلاف خیلی از انقلاب ها مثل مصر که حتی سالگرد انقلاب خود را نتوانستند حفظ کنند، نظام جمهوری اسلامی بر اساس عالی ترین فقه برگرفته از قرآن وعترت و با محوریت ولایت فقیه توانست همه مبارزات قبل از پیروزی را مدیریت کند.

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم معاون سیاسی استاندار با اشاره به دموکراسی و انتخاب آزاد در جمهوری اسلامی ابراز داشت: در خاطره ای از امام خمینی(ره) هست که در دوره اول انتخابات مجلس در حوزه خمین و محلات فرزند آیت الله پسندیده که پسر برادر امام بود نامزد می شود و وقتی رأی نمی آورد، حاج آقا پسندیده به امام می گوید مردم از انقلاب برگشته اند که به فرزند برادر شما رأی ندادند که دراین لحظه حضرت امام با کمال خونسردی می گوید از این بهتر نمی شود چراکه باید دنیا بفهمد در جمهوری اسلامی پسر برادر من کاندیدا شده ولی آن چنان دموکراسی حاکم است که مردم آزادنه شخص دیگری را انتخابات کرده اند.

 

جمالی با بیان این که اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه به عنوان امین فرهنگی و اجتماعی مردم هستند، تصریح کرد: ما مسلمانیم و وظیفه ما امانتداری است و وظیفه ما پیگیری مسائل زندگی مردم با امانت است که رهبر معظم انقلاب هم همین امانت داری را بارها فرموده اند، بنابراین هم ما باید به عنوان مجری امانت دار باشیم و هم رسانه ها.

 

در ادامه این نشست اسماعیل جعفری معاون دادستان قم و رضا سیار فرماندار و دبیر ستاد انتخابات استان قم هم مطالبی در ارتباط با انتخابات و ضمانت اجرای آن و به ویژه فضای مجازی مطرح کردند./1330/203/ب2

ارسال نظرات