۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۳۱۱۵۶۵
سخنران حرم رضوی:

پیشرو مردم نباید از مسیر انقلاب منحرف شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام وحیدی در مراسم ویژه شب ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج، گفت: امام و رهبر شیعه کسی است که از مسیر حق منحرف نشود.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم ویژه شب میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد وحیدی، سخنران این مراسم با اشاره به گفته امام صادق(ع)، اظهار کرد: پیروی از اهل بیت زینت شیعیان است و باید بر آن مفتخر بود که نخستین تفاوت شیعه با غیر شیعه همین ولایت ائمه اهل بیت است.

 

وی تصریح کرد: جانشین پیامبر را همانند رسول خدا، خود خدای متعال تعیین کرده است و حضرت محمد(ص) تنها آن ها را به مردم معرفی کرده اند؛ کسی که می تواند جانشین پیامبر(ص) شود که دارای ظاهر و باطنی خوب باشد و از آنجا که از باطن مردم کسی جز خداوند اطلاعی ندارد، خداوند امام را تعیین می کند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: جانشین پیامبر افزون بر این که باید فردی خوب و در مسیر حق باشد، تا آخر عمر نیز نباید از مسیر حق منحرف شود، بنابراین تنها کسی که از آینده افراد مطلع می‌باشد، خدای متعال است.

 

حجت الاسلام وحیدی ادامه داد: کسی باید امام و رهبر شیعه باشد که از مسیر حق منحرف نشود، چنان که شاهد بودیم و هستیم چه بسیار آدم هایی که از قطار انقلاب پیاده و منحرف شدند.

 

وی ابراز کرد: دومین عاملی که سبب افتخار شیعه است، علم لدنی و الهی ائمه اطهار می‌باشد، یعنی بدون تعلیم و تحصیل دارای علم خدایی هستند.

 

خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: ویژگی دیگر این رهبران که شیعه باید به آن مفتخر باشد، معصوم بودن اهل بیت است، در اوج پاکی قرار داشتند و حتی فکر گناه هم به اذهان آن ها خطور نمی کرد.

 

حجت الاسلام وحیدی مطرح کرد: از دیگر تفاوت های ما با غیر شیعیان این است که معتقدیم پیامبر(ص) اوصیایش را معرفی کرده است در حالی که غیر شیعیان بر این موضوع معتقد نیستند.

 

یادآور می شود، سخنرانی حجت الاسلام محمد وحیدی با تبیین شخصیت حضرت امام حسن عسکری، اجرای همخوانی و تواشیح از سوی «گروه ولایت» و مدیحه سرائی از جمله بخش های این مراسم بود./1308/202/ب1

ارسال نظرات