۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۳۱۱۵۹۵
استاد حوزه علمیه:

ملاک وحدت کلمه در کشور، ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: امروز ملاک وحدت کلمه در کشور ما چیزی جز ولی فقیه نیست، اگر ما در همه زمینه‌ها به سخنان رهبرمان گوش داده و عمل کردیم در قیامت شرمنده ائمه معصومین(ع) نخواهیم شد.
غياث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحمان غیاث استاد حوزه علمیه و دانشگاه، شامگاه دوشنبه در برنامه زنده تلوزیونی باران که به مناسبت میلاد حضرت امام حسن عسگری(ع) از شبکه قرآن پخش شد، گفت: اگر انسان مخلوق بودن خود را در نظر بگیرد مغرور برخی داشته‌های خود نمی‌شود.

 

وی افزود: ائمه معصومین(ع) تسلیم محض خداوند بودند و با اینکه بیشترین امتیازات انسانی را داشتند اما هیچ گاه مغرور این امتیازات نشدند زیرا به عنوان مخلوق خود را در برابر خداوند هیچ می‌دانستند، آنها همیشه نظر خدا را بر نظر خود و دیگران ترجیح می‌دادند.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام راحل بسیار به کلمه توحید اشاره می‌فرمودند، ارتباط صحیح با خداوند کلمه توحید است، امروز دشمنان شیعه با انواع اتحاد و برنامه‌ها تلاش می‌کنند که بین شیعیان اختلاف ایجاد کند در حالی که ما شیعیان با توسل به کلمه توحید زمینه اتحاد فراوانی داریم.

 

حجت‌الاسلام غیاث اظهار داشت: از زیبایی‌های رفتار ائمه معصومین(ع) همین رابطه صحیح با خدا و مردم است، رابطه انسان‌ها در دو شکل رابطه انسان با انسان یا رابطه ظالم با مظلوم تعریف می‌شود، که رابطه ائمه معصومین(ع) با مردم رابطه انسان با انسان بوده است.

 

وی بیان داشت: ائمه معصومین(ع) هیچ گاه به کسی ظلم نکردند و اجازه هم نمی‌دادند دیگران به آنها ظلم کنند به همین دلیل نیز همه آنها بدون مرگ طبیعی از دنیا رفته و شهادت رسیدند، ما شیعیان آنها نیز وظیفه داریم اجازه ندهیم کسی نسبت به ما ظلم داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه گفت: ائمه معصومین(ع) با دوست و دشمن رفتاری هدایت گونه داشتند، حتی در برخورد با دشمن نیز به گونه‌ای رفتار می‌کردند که یا اجازه ندهند دشمن به هدف برسد یا اگر نتوانستند اجازه ندهند که به سرعت به هدف خود برسد.

 

حجت‌الاسلام غیاث عنوان کرد: امروز ما هستیم و آمریکا و خباثتی که هنوز ادامه دارد، آمریکایی که با نیرنگ و فریب مسؤولان کشوری ما در رابطه با خود دچار تردید کرده است، آمریکایی که تلاش دارد حتی اگر شده اسم جمهوری را برای کشور ما حفظ کند اما در غالب مذاکرات با دست چدنی در دستکش مخملی محتوای انقلاب را تغییر داده و کسی را که در رأس حکومت قرار دارد مطیع خود کند.

 

وی افزود: در نگهداری دین کسی سختی‌ها را تحمل می‌کند که اهداف عالی داشته باشد اما کسی که هدف عالی نداشته باشد اگر دزد دلارهای ما یعنی آمریکا وعده آزاد شدن آن را بدهد به همین مساله دلخوش شده و به رابطه با آمریکا فکر می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امروز ملاک وحدت کلمه در کشور ما چیزی جز ولی فقیه نیست اگر ما در همه زمینه‌ها به سخنان رهبرمان گوش داده و عمل کردیم در قیامت شرمنده ائمه معصومین(ع) نخواهیم شد در غیر این صورت در دنیا و آخرت شرایط نامطلوبی خواهیم داشت./807/202/ب1

ارسال نظرات