۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۳۱۱۶۲۱
مدیر مؤسسه نهج البلاغه تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مراکز آموزشی و فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ علوی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رهبر مراکز آموزشی و فرهنگی را بستر مناسبی برای ترویج و توسعه فرهنگ علوی دانست و گفت: با ورود کتاب نهج البلاغه به حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد، فرهنگ علوی را توسعه و گسترش دهیم.
حجت الاسلام رهبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدتقی رهبر مدیر مؤسسه نهج البلاغه شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح مؤسسه نهج البلاغه در بندرعباس، مؤسسه نهج البلاغه را مؤسسه‌ای فرهنگی آموزشی و پژوهشی معرفی کرد و گفت: شناساندن هرچه بیشتر تعالیم و مفاهیم نهج البلاغه و توسعه و ترویج فرهنگ علوی در همه سطوح جامعه از اهم اهداف افتتاح این موسسه است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ما وارث قرآن، نهج البلاغه و عاشوراییم، افزود: نهج البلاغه در حوزه علوم انسانی، حرف های زیادی برای گفتن دارد و همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ علوی در جامعه توسعه یابد.

 

مدیر مؤسسه نهج البلاغه با بیان اینکه امام علی(ع) را بسیاری از مردم زمانه اش نیز نشناختند، خاطرنشان کرد: دشمنان از روی عناد فضائل آن حضرت را پنهان کردند و دوستان نیز از ترس و هراس نتوانستند شخصیت مولا را تبیین کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت های مؤسسه نهج البلاغه در کشور، تصریح‌کرد: این مؤسسه به مدت یک سال است که راه‌اندازی شده و به صورت رسمی فعالیت و اهدافی را دنبال می‌کند.

 

حجت الاسلام رهبر با اشاره به اهداف و فلسفه راه اندازی مؤسسه نهج البلاغه در کشور، بیان کرد: شناسایی فعالان نهج البلاغه در سراسر کشور، توسعه فعالیت‌های پیرامون نهج البلاغه در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد، تهیه و توزیع برشور و جزوات شامل دستورالعمل‌های اقتصادی، فرهنگی، سبک زندگی و ... با بهره گیری از نهج البلاغه از جمله برنامه های این مؤسسه است.

 

مدیر مؤسسه نهج البلاغه در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده این مؤسسه در بندرعباس، گفت: افزون بر برگزاری دوره‌های آموزشی نهج البلاغه، کلاس‌های آموزش قرآن نیز پیش‌بینی شده است./851/202/ب1

ارسال نظرات